A Monday Well Spent


– Et lite bildedryss fra gårsdagen –


God morgen fra meg i Stavanger! Åjada, jeg er her fremdeles. Når jeg omsider er ferdig med praksis og har muligheten til å bli her litt lengre enn en helg,så gjør jeg det gitt! Planen var vel egentlig å reise hjem i morgen, men ettersom det er så utrolig fint her på vestlandet nå, tror jeg faktisk jeg blir enda en dag. Timene flyr jo når jeg er sammen med den fine familien, så selv om det snart er gått en hel uke, føles det ikke stort lengre enn en helg..


Jeg koste meg glugg med farmor og farfar i går. Spiste fårikål ute i steinhagen med is og varme bær til dessert, og skravlet som bare det. Jeg var der oppe i elleve timer og det føltes som… tre. Sånn er det søren meg alltid.


Nå har jeg akkurat inntatt et deilig frokostmåltid i stuen til bestemor, og skal snart legge meg ut på verandaen for å slikke sol i 4-5 timer. Oh yes! Det var nesten uutholdelig varmt der ute for et par dager siden og i dag er det 5 grader varmere(!) igjen, men er det en setning jeg har lovet meg selv å ikke si etter 2018’s vintermåneder så er det: “Huff, det er for varmt”. ALDRI skal jeg klage på varmen mer. Haha, måtte sommeren i år by på rekordheite uker!


 – My absoute Favourite View –

10 kommentarer
    1. Haha må smile av karen som beholder jakka på i varmen 😁🙈 Helt fantastisk her i Stavanger disse dagene! Er bare midt i eksamenslesingen 😭 Kos deg masse!!!

    2. For en utsikt 😀 Her kommer en bokanbefaling om du trenger lesestoff i sommer: Dødevaskeren må du lese. Den var rystende men godt skrevet fra første side. Den er skrevet av Sara Omar. En utrolig viktig bok som jeg leste ut altfor fort.

    3. Hei Marthe! Dette har ingenting med innlegget å gjøre – men jeg skriver likevel. Jeg og min kjære samboer skal flytte til Kristiansand i forbindelse med hans masterstudier, og vi ønsker å kjøpe leilighet. Ingen av oss er særlig kjent i byen. Jeg lurer derfor på hvor du tenker kan være et fint område for oss å bo? Vi har ikke bil, og foreløpig har vi ingen planer om å skaffe dette heller. Han skal som sagt studere, på UiA. Jeg er sykepleier, og skal søke jobb på sykehuset. Klem! Forresten – du er helt fantastisk!

    4. A: Heisann! Så hyggelig at dere tenker dere nedover til sør. Her er det så fint at, jeg er sikker på dere kommer til å trives begge to 🙂 Angående bosted så har jeg bodd både på Hånes, Tømmerstø, Justneshalvøya, Dvergsnes og nå Hellemyr, og av disse stedene er nok Hånes og Hellemyr de stedene det går hyppigst buss dersom dere ikke tenker å skaffe dere bil. Justneshalvøya er dog bare 9 minutt med buss fra universitetet med buss og her er det utrolig fint, og nære flotte turområder og hav så jeg ville ikke nølt med å dra på visning her heller om noe skulle dukke opp 🙂 Eneste sted jeg ikke vil anbefale dere å bo uten bil er vel Tømmerstø da det tar en god halvtime med buss å komme seg til og fra byen. Dessuten går ikke bussene særlig ofte her heller <3 Ofte bare 1 gang i timen etter kl 17.00. Lund er jo desidert det mest sentrale man finner av område i Kristiansand. Det ligger midt mellom byen og universitetet, men her er det svindyrt å kjøpe og du får lite hus for pengene, så jeg ville aldri kjøpt meg noe her selv <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg