Ukens serietips: The Rain


God søndagskveld dere! I dag er det en stykk sløv dame som oppdaterer dere. Det ble en hard bursdagsfest i går, og jeg var først i seng rundt 03.00, så i dag har jeg ærlig talt bare ligget sminkefri på bestemors veranda (i 28 grader!!), drukket smoothie, og ja.. Prøvd å bli litt menneskelig igjen! Det planlegger jeg å gjøre resten av søndagskvelden også. Gjerne med en ny episode av The Rain. -En superspennende, dansk serie som akkurat er blitt sluppet.


– The Rain – 
Den unge, danske jenta Simone skal akkurat til å gå inn i klasserommet med medelevene sine for å gå opp til årets store eksamen. -Men så langt kommer hun aldri, for i det hun skal gå inn, kommer faren hennes brasende inn i skolekorridoren og drar henne med ut i bilen hvor også mor og lillebror sitter. De råkjører ut i skogen til en bunkers hvor far sier at de må oppholde seg for å beskytte seg mot de kommende regndråpene. Regnet skal nemlig inneholde et dødelig virus som i løpet av sekunder vil gi dem en allergisk reaksjon, kraftig pustebesvær og en rask død.


Storesøster får streng beskjed om å passe på lillebror mens far reiser ut i beskyttelsesdrakt for å prøve å løse den store virusgåten. 6 år senere er problemene enda ikke løst, og hele København er lagt i ruiner. Bare noen få overlevende er igjen, og de må samarbeide om å finne mat, foreldre og ikke minst svar på hva viruset faktisk er, hvordan og hvorfor det oppsto. Selv er jeg bare i starten av serien, men fy søren så spennende den har vært så langt! Jeg er faktisk ikke SÅ imponert over absolutt alle skuespillerne her, men jeg synes ikke de mindre gode rollene ødelegger veldig for den spennende storyen.


– Traileren kan dere se HER


Kjekt å ha en ny, spennende serie å følge med på fremover.
Nå går det jo snart ikke så fryktelig mye på tv lengre heller!

7 kommentarer
    1. Oi, denne såg veldig spennande ut 🙂 Har sett masse reklamer av den på TV2 faktisk. Kanskje det er denne eg og typen skal begynne å sjå på!
      Ønsker deg ein kjempe fin søndagskveld, Marthe <3

    2. Håper du hadde en super gøy kveld i går😊 hvor på byen var dere?
      Denne serien tror jeg at jeg må teste ut. Hvor ligger den, netflix?
      Nyt dagen, fine. Håper du koser deg hos familien i Stavanger😘

    3. Anita: Åå det gjorde jeg absolutt! I går var vi på alf & werner hele kvelden <3 Eller jeg holdt bare ut til halv tre så da dro jeg 😀 Serien er fra Netflix ja 🙂 Tuusen takk for det snille. Håper du koser deg masse selv i kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg