Powerwalk på Odderøya


Tenk at jeg ikke har oppdaget turområdene på Odderøya før i forrige uke.. Herlighet, jeg skammer meg litt, men jeg har vært så bortskjemt med hav, og fine utsiktsplasser der jeg har bodd tidligere at jeg kanskje ikke har behøvd å utforske det mest populære vi har i Kristiansand. I forrige uke erstattet jeg en av treningsøktene mine med årets første powerwalk, og for et nydelig sted. Selv om jeg var skrubbsulten allerede da Annika og jeg startet gåturen, kjente jeg at jeg bare ble fylt med mer og mer energi der jeg trasket og nøt den ene utsikten etter den andre. Hadde nesten glemt hvor stor glede jeg har av powerwalks i solen om våren.. Spesielt når jeg får dele dem med en bestevenninne.


– Vårens første powerwalk – 


Ja til mye mer av dette i ukene fremover! Blir det så bra vær som de melder neste uke, så skal jeg prøve å ta meg en powerwalk før frokost hver morgen. Powerwalk -> Smoothiebowl -> Noe kos på tven = Forhåpentligvis oppskriften på mine morgenstunder resten av mai måned..


I dag har vi hatt førstehjelpskurs på skolen i tre små timer og i den anledning har jeg løpt rundt i treningstøy i skogen, stoppet blødninger, øvd på gjennopplivning, og lagt medstudenter i stabilt sideleie. Haha, veldig moro med noe praktisk undervisning igjen etter gårsdagens 6 timer med teori. For en liten smakebit av dette må dere gjerne følge meg på snapchat og instagram –> Martheborge heter jeg der og. Nå skal jeg på ukens siste PT time, trene litt med Annika etterpå, og så må jeg bare komme meg hjem i en fei, dusje og gjøre meg klar for kveldens avreise. Jeg skal nemlig være i Stavanger klokken 22.00 i kveld for å kosemose den fine familien i minst 4 dager!

7 kommentarer
    1. Det så ut som en riktig fin tur, og god tur til Stavanger! Kos deg masse <3 Jeg lurte på en ting : Vi er noen jenter fra Haugalandet som skal holde et utdrikningslag for ei venninne som bor i Kristiansand. Har du noen tips for hva vi kan gjøre og hvor vi kan spise? Hun er ikke glad i høyder, men tenkte hvertfall på om vi skulle ta henne med til Escape Room hvertfall 🙂

    2. Ida: Haha, nei jeg tror vi er flere som henger litt etter. Oppdaget først baneheia i fjor. Hehe! Sikkert kjekt for de som bor i byen at ikke hele Kristiansand kommer for å ta i bruk deres nærmeste turområder 😀

    3. Sara: Hei hei! Hmm, Ja Escape Room er jo supergøy, så det må dere bare få henne med på 🙂 Av restauranter så har vi såå mange! Det kommer an på hva hun liker best. Den beste på indisk er moder India, best på sushi er Food Asylum, best på biff er kanskje slakter sørensen, og ellers har vi Will I Juice for juice, smoothiebowls, og de beste salatene, samt Herligland som er en café/restaurant der de har litt av absolutt alt. Og fiskebrygga har også bare gode restauranter fulle av skalldyr, sjømat og god stemning nå i disse dager <3 Ellers har vi Aquarama spa i sentrum der dere kan gi henne spabehandlng om hun liker den slags. Alt vi har av gode restauranter ligger i sentrum eller ved fiskebrygga som i grunn også er i sentrum:-) Ellers har vi jo dyreparken da! Mye mulig det går an å bestille noe arrangement her hvor dere får eget opplegg med f.eks mating av noen dyr, mulighet for å gå inn til dem og også få servert egen lunsj eller noe. Jeg har ihvertfall hørt at dette er blitt gjort før i bursdagssammenheng <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg