10 ting jeg vil gjøre i mai


♥ Reise til Kypros med barndomsvenninnen Iselin, og nyte en uke med sand mellom tærene. Det er halvannet år siden sist jeg var på ferie, og så lenge har jeg ikke latt det gå mellom vacays’ene mine noen sinne tror jeg. Det skal smake SÅ godt med strand, hav og 30 varmegrader nå. Fy søren, som jeg skal feire mitt andre beståtte år som sykepleierstudent. Tenk, nå nærmer jeg meg 2/3 sykepleier alt. Hihi, studietiden flyyr..

♥ Inspirere dere med litt 17 mai oppskrifter her inne! Jeg har lyst til å bake noe godt like før 17. mai i år. Om det blir kake, cupcakes eller noe annet digg får tiden vise, men inspirasjonsjakten er ihvertfall allerede i gang. Dere må hyle ut om dere har noen ønsker her! Jeg er åpen for det aller meste!

♥ Takke ja til absolutt alle ekstravakter på jobb. Planen var egentlig å jobbe 80% på helsesenter hele sommeren (som i fjor), men ettersom det ble noen uker med reising på meg i år, så fikk jeg bare 10 dager med vakter denne sommerferien. Greit nok det! Klager aldri på mer ferie, men jeg kunne virkelig trenge den erfaringen jeg får av å jobbe her før sykehuspraksis starter til høsten. Jaja, godt det alltid er ekstravakter å hente i dette yrket <3


♥ Hele tiden ha friske blomster i lyngby vasen min. Ja, hei vi er i mai! Det er vår og lyse tider! Klart leiligheten må få blomstre. Hver fredag skal jeg gå til anskaffelse av en ny, lys, og gjerne litt 17. mai inspirert bukett som skal få pryde leiligheten i en uke.

♥ Få A på hjemmeeksamen. Ja, jeg må nesten det! Jeg sjekket ca-snitt for å komme inn på jordmord-utdanning i Oslo og Bergen i går, og det ligger jammen meg på mellom A og B, så hvis jeg vil ha muligheten til å kunne søke meg inn her om noen år, er jeg nødt til å avslutte studietiden min med en A eller to..

♥ Dra i dyreparken med bestis en dag det er ordentlig vårvarme. -Være barn igjen for en dag, ta karuseller, knipse bilder og bare smile fra øre til øre. I sommer har jeg også lyst til å dra med meg mannen på Kaptein Sabeltann show. Det skal visst nesten være like gøy for voksne som for barn?


♥ Opprettholde trening og godtestopp. Førstnevnte livet ut (høhø), og sistnevnte ut måneden. Jeg savner veldig tortillachips til filmkveldene mine (og lakriskuler med sjokolade og karamell), men så langt går det faktisk overraskende greit. Det er så mye godt der ute av frukt og grønt også. Dessuten er vannmelon-sesongen like rundt hjørnet nå. Mmm! Vannmelon spist med skje er ca det beste med hele sommeren spør du meg.

♥ Kjøre årets første piknik i en park og grille med mine kjære medstudenter! Neste uke melder de stor sol og 16 varmegrader i Kristiansand, så da har jeg bestemt meg for å grille og nyte meg med fire av landets kommende sykepleiere. Det gledes! Må jo feire at vi alle har bestått to nye praksisperioder.

♥ Få hagemøblene mine opp og på plass! Stakkars svigers har hatt den grå sofagruppa mi på kjellergulvet sitt i snart et halvt år nå.. Snøen smeltet for flere uker siden, så nå er det vel på høy tid å få flyttet på plass møblene og vise dere det trivelige uteområdet mitt! Verandaen er jo nesten det beste med hele leiligheten min!

♥ Feire 17. mai med de eldre. Ihvertfall på dagtid. Jeg skal jobbe på helsesenteret 17. mai, og forutenom det har jeg faktisk ingen planer. Mannen reiser 16. mai og jentene skal selvfølgelig med mannfolka sine, så i år blir jeg nok bare en liten attpåklatt <3

 

20 kommentarer
    1. Ine: Ohoi! Mener du den som ser ut som et flagg på innsiden? :’D Jeg må sjekke det ut, men mye mulig det blir hakket for ambisiøst. Hehe! Kanskje det er enklere enn det ser ut.

    2. Ikke bra å spise for mye frukt heller, visste du at det faktisk er veldig mye karbohydrater og sukker i frukt? Sukkeret i frukt påvirker kroppen på lik linje som med godteri

    3. dette klarer du! tror virkelig jordmorstudiet er et av de mest givende yrkende du kan ha
      ha en god helg:D

    4. Forbereder du deg til hjemmeeksamen på noen måte? Har du noen tips generelt til hj.eksamen? Skal ha min første nå i vår skjønner du 🙂

    5. DU ER EN ENORM INSPIRASJON FOR MEG!! Digger deg og elsker hvor brae og godt formulerte innleggene dine er. De får meg alltid til å føle sterke følelser også smiler jeg bestandig når jeg er innom bloggen din!!
      Keep up the good work. Klem <3 😀

    6. Åå Kypros<3 var der for noen uker siden og har veeeldig lyst ril å dra tilbake allerede senere i år!! Kos deg masse på verdens beste sted, jeg er dritmisunnelig haha<3:(

    7. Så noen lengre oppe kommenterte det, men ja flaggkaken! Har veldig lyst til å prøve den selv til 17.mai, hadde vært drit kult hvis du prøvde den så jeg kanskje har noen erfaringer jeg kan gå etter 😀 Du er nydelig Marthe, elsker bloggen din, vært følger så lenge jeg kan huske.

    8. Heia. Så gøy at du ønsker å bli jordmor. Jeg ville bare si at Kristiansand sykehus samarbeider med høgskolen i sørøst-Norge med tanke på praksis. Tror jordmoravdelingen ligger i nærheten av Tønsberg. Det er også sykepleierstillinger på barselavdelingen her på sykehuset og der er det mulig å søke på sommerjobb til neste år 😉

    9. Er 17 år og var på Kaptein Sabeltann show i fjor for første gang siden 2011,og det var nesten mer gøy som 17 åring enn som barn:D Sommerens høydepunkt for store og små vil jeg si. Anbefales virkelig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg