Blomkålpizza til sunnere stunder


Hei og god helg fine dere! Nå har jeg akkurat fått unnagjort en liten husvask her. Herlig å ha fått det gjort til helgen <3 Nå mangler bare de friske blomstene! Jeg skulle egentlig tidlig opp for å jobbe litt med noen bloggsamarbeid i dag tidlig, men de ble forskjøvet en ukes tid, så da ble det en rolig morgen i sengen på meg istedet. Først klokken 11.00 i dag kavet jeg meg inn i dusjen etter å ha spist varme bananpannekaker med blåbærsyltetøy til gårsdagens episode av “Gift ved første blikk” i sengen. Herlig start på helgen. Skulle tro jeg var fyllesyk etter gårsdagen eller noe, men i dag var jeg rett og slett bare deilig sløv <3


– Blomkålpizza for sunnere tider –


Du trenger: 1. 1 stort blomkålhode 2. 3 egg 4. Litt salt/pepper 5. En boks hermetiske tomater 6. 2ss tomatpure 7. 1 fedd hvitløk 8. 1/3 squash 9. Litt mais 10. Ruccolasalat 11. En håndfull cherrytomater 12. En pakke kjøttdeig 13. 100g revet ost til bunnen + Litt til å toppe pizzaen med


Slik gjør du – Blomkålbunn:
1.
Vask og riv blomkålhode med et ostejern.
2. Bland det revne blomkålhode med 3 egg, revet ost og litt salt/pepper.
3. Fordel deigen utover et stekebrett og forstek i 15 minutt på 225grader.
4. Legg på tomatsaus og det du ønsker av fyll, og stek pizzaen i 15-20 minutter til.


Slik gjør du – Enkel tomatsaus:
1.
Mos 1 boks hermetiske tomater med 2ss tomatpuré og 1 fedd hvitløk.
2. Rør så inn litt salt og pepper. Eventuelt litt oreganokrydder.


– Smaker ikke like godt som vanlig pizza, men er mye sunnere og veldig mektig –


Jeg dro rett på syforening etter trening og praksis i går, og koste meg altså SÅ på besøk hos Cathrine. Hun kjørte meksikansk aften med enchiladas som forrett, fruktsalat som dessert og taco som hovedrett, og til sistnevnte hadde hun så sjukt mye digg tilbehør at jeg enda sitter med vann i munnen når jeg tenker på det middagsbordet.. Resten av jentene tok den like godt helt ut de, og kjørte på med tequila og vin også før de tok turen på byen, mens jeg (festbrems nr.1) dro hjem og la meg før midnatt.. *Nerdemoji* Nå skal jeg hive meg på trening, og så skal jeg hjem igjen og pønte mæ til kvelden. Daniel og jeg skal faktisk på en ordentlig date i kveld! Ut og spise litt sushi sammen. Kanskje slår vi på stortromma når vi først er i gang og tar en tur på kino også. Vi får sjå! Koselig blir det uansett <3


– Pizzaen metter tre mager –

8 kommentarer

Siste innlegg