Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Oh hello.. Helgen. Denne helgen med feiring av jentene har vært upåklagelig. Først hos Annika i går med nydelig stemning og Diderik dansende på stol i tanga. Ler meg seriøst ihjel av den fyren. Hverdagen med den karen der må jo bare være en eneste stor fest? -Og i går da.. Feiringen av Andrea på TT Beach i Lillesand. -Med de nydeligste thairetter og drinker på bordet. FY som jeg har kost meg med mine kjære denne helgen! 


Ukens nedtur… Denne uken har alt gått så innmari smooth! Gradstokken har vist helt opptil 7 grader og mye av snøen i Kristiansand by har smeltet bort, så kanskje det er det som gjør meg så lett til sinns. Akkurat denne uken kan jeg ikke komme på én ting som har vært kjip, og ihvertfall ikke praksis! Herregud som jeg trives på den plassen. Jeg har til og med sagt at jeg kommer en dag i påskeferien, for å ikke gå glipp av alt det spennende som foregår der borte.


Ukens tips… Til alle fra Trondheim og Kristiansand: Har dere hørt om Nibbler? Det er en nettside som samarbeider med mange av de beste restaurantene i byen, hvor du kan bestille mat fra steder som egentlig ikke har take-away, og få det kjørt hjem på døren. Daniel tipset meg om dette forrige uke, og i går, fyllesyk og ekkel bestemte jeg meg for å prøve det ut! Så der satt jeg da, som verdens lykkeligste med ørten Le Monde tapas retter på frokostbordet. Herregud så genialt for oss som begynner å bli lei av Pizzabakeren. Spesielt perfekt på søndager, når butikken har stengt!

Ukens sang… Only it you want to – Orkid. Ukens favorittsang!


Ukens film… Nå om dagen går det aller mest i tvprogrammer, og Nrk serien “Heimebane” er en klar favoritt, men på filmfronten så jeg en spennende, noe spesiell film på Netflix i går! “Annihilatrion” het den med Natalie Portman i hovedrollen. Ellers har jeg funnet mye ro i å titte på youtube-snutter av flinke sangere fra idol og x factor de siste kveldene. Jeg kom over et ungt kjærestepar fra Norge i går, som faktisk deltar i årets sesong av Norske talenter, og fy søren så flinke! Mellow kaller de seg på youtube om dere vil sjekke dem ut.


Tre ting som har gjort meg glad… 1. At jeg omsider har kommet i gang med treningen igjen! 2. Det grå flanell-lakenet mitt. Jeg sover som en engel om natten. 3. At jeg har booket meg en sydentur i mai måned!

Ukens cravings… Grønnsaker med dipp! Helt klart. Jeg har spist en halv agurk som snacks hver kveld denne uken. -Og fruktsalat. Med vaniljesaus på. Det der får jeg ikke nok av!


Ukens innkjøp… Innkjøp og innkjøp. Jeg har ikke kjøpt noe materalistisk den siste uken, men jeg har booket meg en sydentur til slutten av mai! 25 mai flyr barndomsvenninnen min Iselin og jeg til Kypros en uke for litt sol og varme, basseng og strandliv <3 Det skal smake SÅ godt. Jeg tror ikke jeg har vært i Kypros før heller? Vi skal bo i Larnaca på et fint hotell litt utenfor bylivet, så det blir superdigg! En verdig avslutning på mitt andre skoleår.

Akkurat nå… Skal jeg prøve å finne søndagsroen! Akseptere at det er ferie, lov til å sove lenge, og se på tv selv om formiddagen. Åh, herlig! Snart kommer også bestis på besøk med dyret jeg skal passe de neste syv dagene, og så kommer kjærleiken på besøk når kvelden slår inn <3 I morgen tidlig skal jeg forresten til Epona ryttersenter for å ri litt igjen! *Gledepåjord*. Andrea har en ponni på 4 år som skal innris, og ettersom jeg kunne vært et barn i høyden, blir det min jobb i morgen! Spennende.


Det var den uken! Nå gleder jeg meg til å ta fatt på feriedagene <3

6 kommentarer
    1. Så kjekt innlegg Marthe <3 Du er så flink til å fylle livet ditt med fine opplevelser, og vi er så heldige som får ta del i dem. Måtte det aldri ta slutt <3

    2. Hørtes ut til å være en fin uke 🙂 Deilig å få seg en ferie ved fullført semester 🙂 Når har dere eksamen?

    3. Enig med deg at Nibbler er supert! Just Eat-appen med alle de kjipe kebabsjappene kan bare gå og legge seg! Her i Trondheim blir flere og flere restauranter med for hver uke, og jeg elsker konseptet!

    4. Så heldig du er! Jeg har innridd en hel haug hester, det er noe av det mest fantastiske som finnes i hele verden. Som jeg gleder meg til neste gang jeg skal begi meg ut på et slikt eventyr.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg