Hei Påskeferie!!


Herregud så ironisk. Disse bildene knipset Hanne av meg mandag morgen før jobb, og tanken var at jeg skulle bruke dem til denne “Hei påskeferie” bloggposten. MEN.. Her sitter jeg så langt unna pysj, peiskos, kakao og kjeks som det går an å komme tror jeg? I går fikk jeg nemlig for meg at jeg skulle ta ansvar for eget liv og starte min nye sunne hverdag. -Så mens andre knasker på påskeegg, skal jeg knaske gulrot, agurk og kålrabi. Det var ihvertfall det jeg bestemte meg for å fylle kjøleskapet med i går.. Haha. Jammen satte jeg føttene mine innenfor treningssenteret også i går, og nå ligger jeg i sofaen og vrenger meg med min ømme, stakkarslige kropp. Jeg tok det med ro, og likevel ligger jeg her som et slakt! Huff, jeg har visst en vei å gå til toppen..


Alt av snoperier er nå ute av kjøkkenskapene mine, og grønnsaksskuffen er proppfull! Heretter blir nemlig mitt daglige snoperi erstattet med grønnsaker og dipp. Vel, og noen friske påskeappelsiner da <3 Vi får se hvor lenge det varer.. -Men apropos påskeappelsiner. En av de ansatte i praksis kom med et meget godt poeng i matpausen her om dagen. -Hvem er det som har bestemt at appelsiner og kvikklunsj er påske? Hvorfor er det blitt sånn at hele Norges land pakker tursekken full av akkurat det når de skal på skitur? Hvorfor lagde vi ikke en tradisjon med eple og stratos?

Høhø, sånn går no tankegangen i psykiatrien! Nå skal jeg rigge meg til med kveldens episode av camp kulinaris, og så må jeg se og få shinet denne leiligheten <3 Halve klesskapet ligger til vask, og hvis jeg skal ha noe å gå med i bursdag i helgen, må jeg vel gjøre noe med det også. Håper dere har det bra alle sammen! Kanskje vi er flere som har fått starte påskeferien en dag for tidlig? Åh, den kommende uken skal bli helt magisk uansett hvor lite spennende jeg har på agendaen. Gleder meg faktisk til å bare lade opp i pysjen, sove lenge om morgenen, ta vare på heimen, kokkelere til bloggen, kose ihjel en hund og for en gangs skyld… trene litt! Så håper jeg spisebordet mitt snart kommer på døren, for jeg har også lovet Kristina og Geir å komme på besøk til uken, og da må det selvsagt serveres noe godt!


Så gleder jeg meg til en helg med FULL fest <3 
To av fire bestiser skal feire sine 26 år de neste par dagene!

9 kommentarer
    1. Du får ha en fiiin påskeferie <3 et spørsmål: hvilken utdanning har de som jobber ved praksisen din? Studerer selv vernepleie skjønner du, så lurte på om dere også har vernepleiere. Klem<3

    2. Anonym: Tusen takk, det må du og ha 🙂 Hmm, jeg tror ikke de har vernepleiere der jeg befinner meg. Bare sosionomer, psykologer, psykiatere og sykepleiere med videreutdanning tror jeg <3

    3. Litt morsomt det du sier om appelsiner og kvikk lunsj. Det har jeg faktisk sjekket opp tidligere!
      Før i tiden ble appelsiner kun importert og solgt i juletider og frem til påske. De beste appelsinene ble importert ved påsketider og det er antageligvis derfor de blir knyttet spesielt til påsken, fordi det var på denne tiden de smakte best. Når det kommer til Kvikk lunsj, så er det antageligvis fordi kvikk lunsj har blitt markedsført som tursjokolade siden 1930-tallet. Før var til og med fjellvettreglene skrevet på baksiden av pakningen, og reklamene for kvikk lunsj involverte ofte skiturer. Siden påske forbindes med fjell, skiturer o.l så er det sannsynligvis derfor kvikk lunsj ble en påsketradisjon! 😊

    4. Henriette: Herlig at du har sjekket opp i dette 😀 Det var vel det med tradisjon og reklame fra snart hundre år tilbake vi ble enige om var årsaken på jobb også. Hehe! 😀 Men at appelsiner kun ble importert til jul og påske tidligere ante jeg ikke. Morsomt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg