– SIDEN SIST –


NÅ har jeg gledet meg til å oppdatere dere igjen! Hjelp, så mye som har hendt på tre dager. Det har vært… SNØKAOS i Kristiansand by. Altså jeg har snø helt opp til vinduene mine, og på veiene har det vært så dårlige forhold at det bare var såvidt jeg klarte å kjøre for å levere fra meg bilen i går. Jeg tror faktisk aldri jeg har opplevd maken til vintervær! 13 minusgrader hver morgen, masse snø og sibirkald vind… Puh! Peisen får kjørt seg, det er ihvertfall helt sikkert!

Ellers har jeg bestått praksis i hjemmesykepleien siden sist, og bakt en gigantisk sjokoladekake til gjengen der borte! Hadde ærlig talt lyst til å grine meg ihjel hele den siste dagen min, og jobbet noe iherdig for å la være, men to (les 22) tårer trillet under ett av bruker-besøkene mine. Jeg hadde overhode ikke lyst til å dra derifra, og vurderer enda å ringe hjemmesykepleien, oppgi nummeret mitt til denne eldre damen som minner meg om bestemor, og be henne ringe meg i sommer når hun vil vi skal spise is sammen på fiskebrygga.. Er det innafor? For da gjør jeg det ass!


Så det så! Da var enda et kapittel i utdannelsen over, og allerede på mandag starter et nytt! Jeg har ikke lest om en eneste psykisk lidelse siden i fjor høst, så det betyr at jeg nå har litt å sette fingrene i kan du si. De tre neste døgnene må jeg altså lese meg opp på både schizofreni, depresjon, bipolar lidelse, psykoser, selvskading, traumer, spiseforstyrrelser og….. Mye annet skal jeg føle meg noe trygg førstkommende mandag. 


Jo, så har bloggen blitt flyttet over til blogg.no igjen det siste døgnet. Jeg avslutter bloggkarrieren der jeg startet den! På egne ben hos blogg.no uten noe som helst kontrakt å forholde meg til. Helt perfekt <3 Håper det står bra til med dere alle og at dere har brukt vinterferien godt, dere som hadde den forrige uke. Kjenner jeg er dritmisunnelig på dere, men en påskeferie har vi iallefall på sykepleien, så den skal jeg nyte i slutten av måneden. Inntil da er det bare å stå på! Under her får dere min siste middagsoppskrift. En veldig enkel lakserett med favoritt-tilbehøret nå om dagen.


Du trenger: 1. To laksefileter 2. To gulrøtter 3. 1 tomat 4. 100g fetaost 5. 1/2 rødløk 6. 1/2 grønn paprika 7. 1 Avokado 8. 6-7 ss creme fraiche 9. Litt sitronsaft 10. Litt salt og pepper 11. Litt dill (krydder eller hakket frisk)


Slik gjør du – Fiskemiddag for to:
1.
Hakk halve den halve rødløken  (ja halve den halve), gulrøttene og paprikaen i terninger.
2. Hakk også laksen i terninger og ha dette på to firkanter med folie. 
3. Hiv over 2 ss creme fraiche i hver foliepakke, strø over litt sitronsaft, salt, pepper og dill. 
4. Stek fisken på 200grader i 20 minutt, mens du koker ferdig risen.
5. Hakk en tomat, 100g fetaost og resten av rødløken til en tomatsalat.


6. Smak også denne til med litt salt og pepper! Du kan gjerne ha litt hakket basilikum og i.
7. Mos en avokado og bland den med 2-3ss creme fraiche, litt sitronsaft, salt og pepper.
8. Ta ut fiskepakkene, og server med tomatsalat, avokadokrem, og den ferdig kokte risen.


– Håper det smaker –


Jeg jobber enda med det nye designet dere! 
Hang in there enn så lenge <3

23 kommentarer
    1. Gratulerer med bestått eksamen. Hvor har du gjort av den lille gyngestolen du hadde tidligere? + Ser du ikke har så mange annonser på bloggen din og du er ikke alltid topp 20. Nå når du skal klare deg alene, hva er det da du tjener penger på? Husker bare da jeg var ringevikar, hvor stress det var å ikke vite om jeg hadde penger fra måned til måned.

    2. Kathrine: Gyngestolen er hos Daniel 🙂 Den blir nok der også, for her har jeg ikke plass til den 🙂 Jeg er alltid på topp 15 på blogg.no. I dag topp 5 på bloggtoppen (Det er denne listen betalingene baserer seg utifra). Ellers klarer jeg meg mer enn godt med 1 annonse i måneden 🙂 Nettavisen solgte bare 3 annonser for meg i hele fjor, og tok 25% av alt jeg solgte selv, så det var ingen god løsning dessverre. Ellers har vi affiliatesprogrammer som vi også har inntekter fra, så jeg stresser mindre nå enn tidligere 🙂

    3. Siri Kolstad: <3 Ja det er jeg! Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha et rundt et eller et firkantet. Vanskeligste beslutningen noen sinne. Haha! Hva synes du? 😀

    4. Det viktigste er jo at du klarer deg og den avtalen du hadde med nettavisen hørtes ikke god ut nei. Angående spisebord så hadde jeg definitivt gått for et rundt et i en liten leil. Sjekk på insta, f.eks: baremalin
      Og en serieanbefaling: The Sinner på nrk. Det går hver fredag. Thriller

    5. Kathrine: Ja 🙂 Det er et rundt et jeg har tenkt og siklet mest etter, men så er jeg så redd for at jeg skal irritere meg over at det er nettopp rundt. Haha, hjelpe meg så vanskelig det skal være. Jeg får bestemme meg innen måneden er omme 😀 Og hjertelig takk for serieanbefaling! Nrk pleier ikke å snurre kjedelige serier, så denne skal jeg sjekke ut 🙂

    6. Gratulerer med overstått! 🙂
      Og så fint du har fått det 😊☀️
      Lurte bare på, hvor er det lille fatet du har til krydder og de krydderbeholderne fra? Syns det var så fint 😊

    7. Hei! Jeg lurer på en ting. Jeg vet ikke om du er en sjenert person, men om du er det: Hvordan er det å jobbe i hjemmesykepleien? I lunsjen så må du jo snakke om de pasientene du har hatt og hvordan det har gått osv. Er det skummelt? eller blir dette en vane tror du? Kunne tenkt meg å bli sykepleier, men sliter veldig med å ta telefoner, snakke høyt osv.

    8. Anonym: Heisann! Jeg er ihvertfall ikke kjempe-utadvent, men dette med å gi muntlig rapport i hjemmesykepleien har jeg faktisk ikke tenkt over at jeg har syntes var ubehagelig en eneste gang. Jeg liker heller ikke å snakke foran folkemengder, men akkurat sykepleien blir liksom “ditt felt” og dersom det skjer noe med brukerne dine som er verdt å rapportete til de andre så blir man så engasjert at man ikke rekker å tenke over at det er ubehagelig å snakke høyt! 😀 Jeg lover! 😀 Det er ingenting å bekymre seg over <3

    9. Anonym: Topplisten inneholder bloggere fra både blogg.no og nettavisen/Egmont, mens bloggtoppen bare inneholder bloggerne som hører til blogg.no og som betales av dem. De som blogger for Nettavisen får månedlig betalt for bannerinntekt av Nettavisen. De får ingenting for hvor de befinner seg på topplisten 🙂

    10. Huff, nei angående spisebord så er det kjempevanskelig! Jeg kjøpte et fra ikea som i utgangspunktet var rundt, men som kunne tas ut til å bli ovalt med innebygd klaff. Syns det er genialt siden et rundt bord tar mindre plass, samtidig som du har mulighet å utvide ved gjester for eksempel <3 Blir nok veldig bra uansett hva du velger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg