Vil du ha sofaen min?

Har dere sett noe så koselig? Okei, rosafargen rundt kanten på dørskiltet kunne kanskje ha vært hakket dusere, men utenom det er det perfekt. Jeg bestilte det fra nettsiden skiltmax.no, og skriften jeg valgte heter “Daniel” så egentlig er han med på skiltet mitt han også. Haha <3 Med akrylglass og fester til veggen kom det på rett over 900kr, for dere som har spurt meg om det på snapchat de siste dagene. Jeg er så fornøyd at!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra praksis og venter spent på en leveranse fra Bring mens jeg prøver å multitaske blogging, pensumlesing og restespising av en tacosalat. Daniel kommer snart på besøk og da skal vi kose oss med tomatsuppe her, men jeg er så sulten at jeg bare må ha litt deilig salat også. Det humper og går om dagen. I går våknet jeg med årets migreneanfall og tilbragte hele formiddagen i mørket under dyna, men utenom det har jeg det veldig fint. Stresser muligens litt over at hjemmesykepleie-praksis snart er over, og føler noe på lesepresset både i forhold til denne og den neste, men så lenge jeg har noen tålmodige blogglesere, så går det akkurat å kombinere alt det jeg gjerne vil <3 

Ah, tenk i dag skal jeg til og med kose meg med mannfolket igjen! Jaaa. Planen var vel egentlig å ikke sees før i morgen, på sjølveste valentines day, men i morgen kveld kommer jammen peis og murer på besøk! *LYKKE*, så vi måtte rett og slett skvise inn noen timer til sleepover og tvhygge i dag og. Håper det står bra til med dere og at dere ikke stresser rumpene av dere med alt som er av skole og jobb. Samme hvor fantastisk yrket ditt er, så blir livet kjipt om man aldri unner seg fristunder fra lesing eller jobbforberedelser med ren sofalatskap, en venninnekveld, eller bare en alenetime med noe dritgodt i snopeskåla. Håper ikke dere glemmer det, selv om det bare er tirsdag.

Følger dere noe med på OL forresten? Eller, det er vel bare pensjonistene som kan det i år? Jeg ofrer iallefall ikke nattesøvnen min. Selv ikke for ski! Hehe, jeg har faktisk vurdert å unnlate å lese avisene og se løpene i reprise om kveldene istedet, men nei.. Det er ikke helt den samme spenningen uten Johaug og Northug likevel.

Jeg kjenner jeg er i skravlehumør etter nesten to døgn til uten å oppdatere dere, men jeg skal komme til det denne bloggposten egentlig skulle dreie seg om. Sofaen min! Nå som den nye er like rundt hjørnet (forhåpentligvis?!) så tenkte jeg å kvitte meg med denne mørkegrå lekkerbisken som står i stuen min. Dersom du kunne tenke deg en sofa med målene 254cm i bredden og 220cm i dybden (der sjeselongen går ut), så send meg gjerne en mail. Du må gjerne kunne hente den her på Hellemyr i løpet av uken. Den er opprinnelig fra Bohus, og selges nå brukt for 4000kr. Ser god som ny ut, og har ingen feil på seg.

– Kontakt meg på [email protected]  –

Så det så! Kan dere ha en fin tirsdagskveld? 
Det skal ihvertfall jeg ha. En veldig fin en <3

35 kommentarer
    1. Mmmm, kan du legge ut oppskriften på salaten? Jeg er så dårlig på å lage salat, så jeg trenger litt tips.

    2. Syns det er så spennende å våkne opp om morningen til oppdateringer om natta! Og i dag fikk jeg med meg finalene i sprinten på en miniskjerm på jobb uten å bli tatt for det. Er ingen på jobb som følger med, så må snike til meg den OL’en jeg kan!

    3. Hei:-) Jeg studerer sykepleie i Bergen, og lurer på hva dere må lese så mye på? Vi har ikke hatt eksamen eller prøve som har hatt spørsmål fra praksis hittil hos oss. Mulig det er ulikt fra skole til skole. Uansett, du er så flink!:-D

    4. kan ikke få sakt nok hvor fantastisk du er! En stor inspirasjon Marthe! Jeg er sykepleierstudent første året, og jeg tror jeg holder på å dø. Jeg. er. så. stressa. og hele kroppen verker. Har mest lyst til å legge meg under senga i et mørkt rom å bli der de neste ukene, men det går jo ikke.. Har 5 eksamener jeg skal igjennom de neste ukebe. Men takk for all inspirasjon og positivitet. Elsker bloggen din. Den er så ekte!

    5. Liker bloggen din så godt, Marthe! Her er ingen click-baits eller spekulative reklamer – bare god stemning. Du virker så ekte og jordnær.
      Ha en super Valentines Day!

    6. Jeg har heller ikke tid til å følge med på OL.. Jeg skjønner hva du mener med OL uten Johaug og Northug, det er absolutt ikke det samme!
      Lykke til meg salg av sofa.

    7. Anonym: <3 Tusen takk snille. Hvor er det du går i landet? Vi hadde bare en eksamen første halvår, og det var anatomi, fysiologi og mikrobiologi alt i ett. Kjempegreit å bare ha en eksamen å fokusere på for anatomi og fysiologi er heavy! Alle burde hatt det sånn <3

    8. Hedda: Hei! Vi har heller ingen eksamner eller prøver nå i praksistiden, men jeg kan bli spurt om alt mulig i praksis hver dag og ikke minst på evalueringene med lærer. Jeg føler meg helt ærlig som en idiot når jeg ikke har svaret på noe, så jeg prøver å unngå de situasjonene. Dessuten glemmer jeg så innmari fort! Det er bare noen måneder siden jeg hadde eksamen i diagnoser, behandling og medikamenter, men nå har jeg alt glemt halvparten av det jeg kunne da.. I dette yrket tror jeg aldri man kan slutte å lese eller repetere fag 🙂

    9. Heia, jeg bare elsker når du poster innlegg, må inn å kikke med ei gang 🙂 på jobb har dem på OL i spisingen, jeg syns ikke det er så interessant lengre nå som Johaug og Northug er med lengre , så forstår deg godt. Du er flink som for til så mye, praksis, lese, møblerer, blogge og tid til venner,kjærest og familie innimellom. Du er god <3

    10. Hei Marthe! Har ikke klikket meg inn på bloggen min de siste månedene, har du og Daniel funnet kjærligheten igjen? Hvis det, så utrolig koselig 🙂 Glad på deres vegne, syns alltid at dere var så fine sammen! Klem

    11. Om jeg ser på OL a! Det er jo såå spennende! Heldigvis sendes langrenn som regel på et overkommelig tidspunkt. Viktig å heie på trønderne som er med vetdu, hehe 😀

    12. Marthe: Jeg går på høyskolen i sørøst-Norge (vestfold) Jeg synes det er så rart at skolene legger opp løpet så ulikt. Jeg synes det vi lærer er så spennende, men jeg rekker liksom ikke sette meg ordentlig inn i det å “nye det” før jeg må stresse videre med noe nytt. Før jul hadde vi to eksamener (anatomi/fysiologi og etikk/historie) denne uken har jeg to eksamen (medikamentregning og praksis) neste uke har jeg muntlig. 2,5 uker etter muntlig har jeg sykdomslære og et til emne som jeg ikke helt husker hva heter akkurat nå.
      Men å lese bloggen din gjør meg så glad. Som jeg sa; du er så inspirerende. Å lese bloggen din gir meg et lite håp om at jeg skal klare det.

    13. Heeeiii Marthe! Ville bare si at det er så utrolig koselig at du og Daniel er sammen igjen❤️ Jeg har fulgt med på bloggen din så lenge jeg kan huske, gjennom tykt og tynt Hehe… og jeg husker jeg ble så lei meg når det ble slutt mellom dere for en liten stund tilbake. Jeg satt seriøst i sofaen å gråt😭 og nå gråter jeg igjen fordi jeg fant at at det er han som er «mannen»! Dere ser så fantastiske ut sammen! Ha en fin kveld med kjæresten i den nye flotte leiligheten! Klem

    14. Du burde følge med på OL! Selvom Therese og Petter ikke er med er det mange andre gode norske utøvere, klæbo er jo et kjempetalent og har tatt gull og slått Petter i renn. Så tror det er kommet en ny Petter! Tror ikke Northug kommer tilbake til den formen han var i

    15. Anonym: Herlighet, det der høres helt fryktelig ut? Aldri hørt maken. Dere har jo alle eksamnene på en gang? Skal ikke du gå tre år på sykepleiestudie? Hva skal du lese på de siste to årene da? “Historie/etikk” er ikke et fag vi har i det hele tatt. Vi har selvfølgelig en etikkbok med i pensumlisten, men det er ikke en egen eksamen i dette. Huff, dette høres overhode ikke overkommelig ut. Jeg kjente litt på dette jeg også i høst da vi hadde 2000 siders pensum å lære oss på tre måneder til to eksamner allerede i midten av november, men det var heldigvis bare ett stressende semester. Hadde aldri klart å opprettholde motivasjonen dersom alle semestrene var like hektiske! Ønsker deg masse lykke til <3 Håper du finner litt motivasjon i at pensum ihvertfall er gøy! Det er jo i det minste utrolig spennende fag 🙂

    16. Marie: Åå <3 Herlighet, så god du er. Dette var koselig å lese Marie :') Tusen tusen takk for herlige ord! Blir så glad for alle som heier på oss 😀 Stor klem til deg og!

    17. ELSKER fargen på veggen din, ønsker med terra cotta i vår stue, men samboeren min er ikke enig… Og når får du beagle? Hadde en selv, fantastisk morsom og hyggelig rase med masse jaktinstinkt, godt du har en mann som jakter 🙂 Vår beaglehann gikk overens med alle hunder, til og med de som egentlig ikke gikk overens med andre hannhunder trivdes med vår.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg