My Sunday Morning

Woah! Dette her var frokosten sin! Var’ke helt sånn mandagen min startet for å si det sånn, men i går var en finfin fridag. Herlighet så mye mat jeg lagde på én og samme dag. Jeg tror faktisk ikke jeg gjorde annet enn å kokkelere fra morgen til kveld. Først hjemmelagde pannekaker med bær, vaniljekesam og sjokoladesaus.. Så den greske middagen med kjøttboller, og så bestemte jeg meg klokken syv om kvelden for å bake meg noen urtebrød til mandagens fiskesuppe! Slett ingen dum idé. Vips så hadde jeg både det og varme rundstykker til kveldsmat! Kjenner jeg blir ordentlig glad av den matlagingen <3 

i dag har jeg vært på skolen og hørt på foredrag helt til ettermiddagen, og det var faktisk riktig så spennende! Kjekt med en forandring fra praksis og se litt kjente fjes fra studiet igjen! Jeg er helt alene som student i hjemmesykepleien i Vennesla, så jeg får jo ikke sett så mye til de fine medelevene mine sånn ellers disse månedene. Ellers har jeg fått tidenes gladmelding i dag. Både peis og sofa har kommet lenge før tiden, så nå får jeg begge deler i hus ila uken! JAY! Førstnevnte trengs ihvertfall, for fy søren så kaldt det er her i heimen. Tenkte jeg skulle ta årets første treningsøkt etter skolen i dag, men jeg følte meg som en ispinne etter 10 minutter ute i kulda, og ble ikke veldig mye varmere av å komme hjem heller, så i disse dager liker jeg å tro at jeg forbrenner nok av å skjevle. 10 minusgrader har gradstokken vist her i sør den siste uken! Jeg burde bare være takknemlig for at den ikke viser 10 minusgrader til, men ååå det ER så kaldt?! 

– Nytt kosesett fra Bikbok –

Til dere som måtte lure på hva lime-marinerte jordbær består av: 1 kurv jordbær, revet skall fra 1 lime og 2-3 ss sukker. Smaker helt magisk både i pannekaker og på toppen av en hjemmelaget pannacotta. Det har jeg laget og servert mine kjære flere ganger alt <3 Mmm! Perfekt til varme sommerdager ihvertfall!

– Pannekaker med limemarinerte jordbær –

Nå skal jeg se å få i meg varmen igjen før jeg starter på middagen! Så må jeg plinge mannen og høre hvordan det står til med han. Føles helt rart å ikke ha sett ham (nesten ikke snakket sammen heller) på et døgn nå. Haha! -Men det går overraskende bra også. Å bo alene igjen altså. Det er jo så lett å kose seg her!

Håper dere har fått en knallstart på den nye uken!
I kveld starter finaleuken på farmen også gitt. *Små gleder*

20 kommentarer
    1. Blir så inspirert av å lese bloggen din! Har prøvd flere av oppskriftene dine, lagde gulrotkaka di på lørdag, og den blei knall god! Etter du starta på sykepleien har du også inspirert meg på den fronten, var lenge i tvil, men får enda mer lyst til å bli sykepleier etter å ha lest bloggen din😊 blir så mye mer «ekte», når man leser erfaringer av en som studerer, enn å lese på nett❤️ Du er kjempe flink!

    2. Ønsker gjerne oppskrift på brødet!! Trenger nye tips til kosten og det hørtes veldig spennende ut! Elsker bloggen din, virkelig. Du setter alltid et smil om munnen min med livsgleden og positiviteten din <3 klem

    3. Hei Marte!
      Så utrolig fint du har fått det hos deg! Skjønner godt at du trives 😀
      Hvor er sengeteppet fra? 🙂

    4. Hei Marthe!
      Dette er kanskje ett litt rart spørsmål, men man må vel få lov til å være rar iblant x] Jeg går sosionom-studiet og var på samme seminar som deg idag 🙂 Jeg la merke til den veldig fine hårfargen til venninnen din, Hanne! Lurte på om du vet hva “fargen heter”? Håper du fikk like mye ut av seminaret idag som jeg fikk, i hvert fall selve case-oppgaven 🙂
      Til slutt vil jeg også si meg enig i den øverste kommentaren her 🙂 Jeg har fulgt bloggen din i mange år og blir virkelig imponert over alt du får til! Jeg lagde til og med ett hjemmelaget kort til deg en gang i tiden 😛
      Ha en flott uke videre 🙂

    5. Marthe: Heisann! Å så hyggelig å høre fra deg igjen 😀 Jeg skal høre med Hanne om den fine hårfargen hennes med det samme jeg! Synes hun sa hun hadde gjort det selv, så da er det nok bare å kjøpe en pakke av samme farge isåfall 🙂

      Tusen takk for gode ord. Syntes også denne dagen var helt topp! Passet meg perfekt med litt veiledning i forhold til psykiatri for barn og unge 😀 Lykke til videre med sosionom-studiene dine. Kan tenke meg det er mye spennende dere er igjennom der også 🙂

    6. Lilly: Hei hei! Sengeteppet er fra Ebay! Veldig fint å se på, men kvaliteten er ikke all verdens bare så det er sagt. I denne størrelsen får du dem i alle farger for rundt 8-900kroner på Ebay, men de loer veldig, så ville bare brukt det til pynt. 🙂

    7. Ingrid: Nei så gøy å høre at du prøvde deg på gulrotkaken og fikk den til 😀 Den kaka er himmelsk med den kremen <3 Mmm! Hyggelig at du er blitt litt inspirert av studieskrivingen min også :') Sykepleien er med hånden på hjertet helt topp. SÅ spennende både teori og praksis <3 Bare å glede seg dersom du lander på den retningen! Stor klem

    8. Dette så nydelig ut! Du inspirerer på matfronten altså:) veldig fint rom har du også fått deg – men jeg lurer på hvordan du får ut skuffene i skapet ditt når nattbordet står så nærme? Haha

    9. Anonym: Heh! De går ikke helt opp, men nok til at jeg får ut det som ligger inni xD Jeg kunne ha plassert sengen nærmere vinduet, men da blir det ikke symmetri, så jeg må fintenke litt på hva jeg fortrekker 😀

    10. Re: Tusen takk 🙂 Veldig mye spennende i studiet ja, og hvem vet, kanskje vi en dag ender opp i samme tverrfaglige gruppe ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg