Året som gikk – Del 2

– JULI –

…Kjørte varme tapaskvelder med girlsa x flere!

…Fikk meg fiskeutstyr og fisket MASSE med jentene!

…Fikk vel og merke ikke en eneste fisk hele sommeren

…Cravet smoothiebowls med chiafrø

…Jobbet under palmesushelgen og gikk glipp av jentenes nachspiel med Northug. Våknet til 300 sekunder med snap fra nattens festlighet og gråt en skvett av misunnelse. Haha!

…Bakte min første krydderkake med verdens beste krem

…Tok noen dager bloggfri og dro på hyttetur med mannen uten mobildekning.

…Dro til Haugesund for årets familietreff og hadde bilrebus

…krabbefest og et hysterisk morsomt Hawaiian party!

– AUGUST –

…Dro til Mandal med jentene på tivoli og skalldyrsfestival

– Fineste vennene –

…Hadde en av sommerens desidert beste kvelder!

…Lagde årets sommerdessert: Bringebærpannacotta.

…Dro på dobbeltdate-hyttetur og ble på leirdueskyting!


…Startet på mitt andre år på sykepleien!

…Fikk nydelige Millemor på besøk i 10 dager!

…Hadde noen deilige alenekvelder med hund, brownies og Netflix

…Fylte 25 år og feiret med hyttetur til fjells!

…Fisket i fire fjellvann med mark og det hele, uten å få en eneste fisk! 


…Koste oss glugg med naturen og det nydelige været for det!

…Og tok noen idylliske bilder fra toppen av Evardalen!

…Fikk enda mer hundebesøk!

…Dro på mange visninger og tapte min første budrunde!

…Drakk vin og spiste skalldyr med Geiremann

…Ooog nøt varme soledager på berget med bestis!

– SEPTEMBER –

…Fant tilbake til hverdagens rutiner og studerte for fullt igjen!

…Cravet lekre fruktfat… Og var flettefrelst

…Delte flere digge middagsoppskrifter

…Og tok i bruk bursdagsgaven fra mannen! En weekendtur til Rjukan!

…Tilbrakte første natten vår i telt ved utsikten av Hardangervidda

…Stekte oss biff, drakk vin, fisket og spilte kort hele kvelden


…Dro videre neste dag for å bestige Gaustatoppen sammen

…Og nyte en natt på hotell med tre retters middag som belønning <3

– OKTOBER –

…Startet måneden med å endelig kjøpe meg LEILIGHET!

…Dro rett fra de ene besteforeldrene i Stavanger til de andre på Bortelid

…Feiret med champagne, nydelig vær og festmåltid!

…Begynte å akseptere at høsten var her

…Dro hjem og inviterte jentene på mango chutney kylling

…Og bakte både eplekake og eplecupcakes med karamellfrosting

…Leste rumpen av meg for å komme igjennom et enormt pensum

…Var glad, men allerede sliten og ville helst bare sove bort enhver fridag

…Følte meg som en slask og bestemte meg for å klippe bob… igjen.

– NOVEMBER –

…Fikk Millemor på besøk og nøt hver eneste dag med hundeselskap

…Leste til og besto livets desidert hardeste eksamen

…Etter å ha levd på coco-pops, grandiosa og fiskegrateng litt for lenge

…Pakket flytte-eskene og flyttet inn til Daniel for desember måned!

…Fikk tidenes overraskelse tilsendt av familien i posten og ble med ett fylt med julestemning!

…Begynte allerede i slutten av november på julebaksten for desember

– DESEMBER –

…Tok enda en eksamen og feiret bestått semester med bloggjulebord!

…Feiret enda mer… Denne gang med sykepleierstudentene

…Fortsatte julebaksten og begynte å senke skuldrene helt

…Tilbrakte juleferiens første dag ute i skogen med mannen

…Drakk kakao og grillet pølser med pinnebrød

…Dro til Stavanger by en uke før jul og nøt hver eneste dag med familien!

…Beundret synet av bestemors tre med pakker under, og la på meg to kilo av nydelig julemat.

…Hadde ikke følt meg så glad og uthvilt på måneder!

…Reiste hjem til mannen, og gikk til innkjøp av kjole til den store nyttårshelgen!

…Var i Lillesand på romjulsfest og spiste thaimat med Mille og jentene!

…Dro til Rauland en helg og feiret nyttår på BESTE vis med fantastiske folk <3

En VILT bra avslutning på et alle tiders år <3
Tenk 2017 ga meg både leilighet og mann! Hurra for det!

19 kommentarer
    1. Har vært så gøy og følge deg. Gleder meg til å se masse mer i året som kommer! Du er så flink, Marthe <3

    2. Under del 1 innlegget delte du et bilde av noen saftige sjokoladecupcakes. Lurte på om det ligger oppskrift ute på de? Leita, men har ikke funnet noe 🙁 Gooo klem <3

    3. Mari: Heisann! Jeg lurer på om jeg aldri delte den oppskriften faktisk! Men jeg tenker å lage dem igjen veldig snart for de var rett og slett rågode! Deler gjerne oppskriften med deg da! <3

    4. Anette: Mener du den firkantede? Åh, hvor var det fra igjen da. Jeg fikk det av bestemor for noen år siden skjønner du, men jeg vil tippe Kitchen eller Tilbords 🙂 De har sikkert noe lignende inne i dag også!

    5. Hvilken eksamen snakker du om når du skriver «og besto den desidert vanskeligst eksamen»? Skal begynne på sykepleien til høsten selv, så synes det er veldig artig å følge med på hva du sier og gjør ved studiet ditt 🙂

    6. Jeg tror virkekig 2017 var ditt år! Håper du får et minst like godt år i 2018. Er utrolig gøy å følge deg, spesielt nå i flyttingen. Kan jeg få spørre om hvor den fine grå (?) strikkegenseren fra hytteturen på bursdagen din er fra? Og på det bildet med julesokken hvor du sitter i trappen har du nydelige krøller. Hvilken krølltang bruker du?
      Nyt helgen fine du!

    7. Fin oppsummering, og litt av et år som førte til mann og leilighet:D
      Hvor er den beige-aktige toppen fra, med snøring nedover brystet, på bildet med pensum og vannmelon:)

    8. Maria: Så hyggelig å høre at du har valgt samme vei 😀 Jeg mener sykdomslære-eksamen. Hvis du er flink til å lese anatomi og fysiologi første året så er det ikke så mye nytt å lære i sykdomslæra, (kanskje bare repetere) men det er MYE nytt å pugge og sortere av diagnoser, behandlingstyper, symptomer, medikamenter og mikrobiologi, og det syntes jeg var det tyngste <3 Men det er superinteressant, så det går helt fint! Masse lykke til til deg også 😀

    9. Kjempegøy med et slikt innlegg som oppsummerer på en morsom måte året du har vært igjennom! Veldig gøy å følge deg gjennom 2017 og alt du har oppnådd. Vær stolt over deg selv !! :-)<3

    10. Du er så flink! Håper det er en god stund til du slutter å blogge, for jeg blir så glad av innleggene dine <3 keep going !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg