Pizza for en travel hverdag!

Hvordan går det med dere? Her går det ihvertfall som det suser etter en rolig helg med hostesafter og halspastiller. Jeg er ikke helt frisk enda, men frisk nok til å være i praksis ihvertfall! Som jeg koser meg der borte. Lærer noe nytt hver eneste dag og er fremdeles overbevist om at venndøler er Norges blideste folk.. Jeg går og trasker i hjemmesykepleien nesten hver formiddag i ukedagene, og om kveldene kjører jeg til leiligheten og styrer med litt der også! Jeg har siden sist kjøpt meg marmor stuebord, et råfint speil og en enda finere peis som jeg gleder meg masse til å vise dere, men dere vet… Det er leveringstid på et helt liv (neida), så er jeg heldig får jeg førrst et møbel i hus om to uker til. Hehe, hadde jeg vært litt glup så hadde jeg jo bare bestilt møblene da jeg kjøpte leiligheten for tre måneder siden!

– Superenkel pizza til travle hverdager –

Jaja, i kveld skal jeg ut og treffe noen girls for første gang siden.. Nyttårsaften? Nei, det går da ikke an? Jo, forutenom en tur på Ikea med Annika så har jeg faktisk ikke sett en venninne siden nyttårshelgen. Herregud jeg skammer meg. Uansett! Gleder meg til et lite avbrekk fra alt som heter både skole, jobb og leilighet for en etterlengtet jentekveld med brettspill, skravling og hygge <3 Her kommer i mellomtiden en oppskrift på en dritgod pizzavariant jeg smakte for første gang nyttårshelgen! Den blir selvfølgelig best med hjemmelaget bunn, men akkurat nå i helgen var jeg så sløv at jeg ikke orket å kna en deig engang, så da ble det den enkle løsningen og det var også supergodt!

Du trenger: 1. En pakke spekeskinke 2. En pakke revet ost 3. 1 pakke krydder-kremost 4. En håndfull ruccola 5. Litt rømme 6. En pakke ferdig pizzabunn (om du ikke vil lage din egen) 7. 1/3 rødløk finhakket

Slik gjør du: 
1.
Rull ut pizzabunnen og smør den med hele pakken med tine krydder-kremost. 
2. Strø over et godt lag med revet gul ost, og legg på noen spekeskinkeskiver. 
3. Finhakk litt rødløk og strø også over disse. Stek midt i ovnen på 200g i 20 minutt.

4. Ha over en håndfull ruccolasalat og ringle over litt rømme før servering!

Åh, akkurat denne komboen her, med kremost i bunnen <3 NYDELIG!

15 kommentarer
    1. Dette må jeg prøve 🙂 hvor er den rosa buksen du vist fram på snapchat? Er det joggebukse? Prøvd og sende deg melding der men kom ikke gjennom siden vi ikke er venner på snapchat.

    2. Marthe, kan du skrive litt om hvordan du synes det er å bo alene, tips for å få det koselig btw? Jeg flytter fra samboeren min nå og det er ganske vanskelig.. takk 😀 og lager pizzaen din nå!

    3. Prøv å bytte ut kremosten med creme fraiche blanda med hakka chili, basilikum og hvitløk. DØDSGODT! Lover deg at du kommer til å bli frelst 😀

    4. Anonym: Heisann <3 Dette skal jeg ha i bakhodet til jeg er kommet meg på plass i leiligheten. Hadde vært kjempehyggelig å skrive en hverdagspost om fordelene med å bo for seg selv og litt tips til hvordan man kan kose seg i eget selskap <3 Håper det går bedre med deg etterhvert. Det tar litt tid å vende seg til den nye hverdagen bare :')

    5. Har jobbet i hjemmesykepleien selv og det var en koselig, men travel tid. Hadde ikke alltid like god tid til de eldre som jeg skulle ønsket. Ahh, det fristet med pizza etter å ha sett de bildene. Ellers: Kan være jeg ser feil, men hvis det er eksem du har fått på den ene armen din og det kommer av bruk av hansker på jobb så hør om de har nitrilhansker. ( hvis du har kontakteksem eller utvikler eksem mot lateks) Evt bruk vinyl under latekshanskene. Jeg fikk eksem av hanskebruk men arbeidsgiver sa jeg da hadde krav på allergifrie hansker av jobben så det ordnet seg.

    6. Prøv pizza med rømme med hakket jalapeños i som du har istedet for tomatsaus også steker du det med ost og topp etterpå med spekeskinke, ruccola, pinjekjerner, cherrytomater og avokado. HIMMELSK GODT

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg