– Ukens filmfavoritt –

God fredagsmorgen alle sammen! Måtte dere få en knallstart på den store julehelgen. Jeg koste meg masse på gaveshopping med barndomsvenninnen min på kvadrat i går. Gikk fra butikk til butikk helt til klokken elleve om kvelden og handlet både på gaver og litt til meg selv. Skal vise dere sistnevnte litt senere i dag! Nå må jeg snart se og komme meg på badet. Jeg ligger enda sminkefri og sprikkmett i kosedressen min etter bestemors deilige frokost bestående av både ferske reker, roastbiff og løk. NnnnOM! Det ferielivet altså.. Leverer som bare det <3 To julefilmer har jeg rukket å se alt! Den siste istid-varianten (jeg får ihvertfall julestemning av disse filmene), og “On the Twelfth day of Christmas”. En ikke-animert kjærlighetshistorie som gikk på kanal FEM for et par kvelder siden. En riktig så fin familiefilm <3

– Istid på kollisjonskurs –
Det uheldige ekornet Scrat fortsetter den evige jakten på eikenøtta si, men denne gangen fører jakten ham ut på en farlig oppdagelse i verdensrommet. Her steller han selvsagt i stand til katastrofe på katastrofe som snart truet livet til alle de morsomme karakterene i istid-verdenen. Det er først etter en rekke mindre meteorer at røyskatten Buck, oppdager noe skåret inn i noen gamle steinplater som viser at en diger asteriode er på vei til jordkloden deres. -En stein så stor at den vil utslette alle pattedyr. Buck får tak i resten av istid-gjengen og sammen reiser flokken ut på oppdrag: “redde sivilisasjonen”.

-Men det er ikke bare asteroiden som truer istid-gjengen. En familie dinosaurer er ute etter å hevne seg på Buck, og et kommende giftermål i Mammut-familien skaper også en intern konflikt i reisefølget.. Nei, jeg lo og koste meg glugg disse 90 minuttene historien varte. Istid leverer år etter år, og med norsk tale kan jeg faktisk se disse filmene om og om igjen hver eneste jul. Disse herlige karakterene er virkelig ikke bare laget for å underholde barn.

– Filmen fant jeg gratis på Cmore på tv2.no –

Husk å velge den med norsk tale da dere!
Dagfinn lyngbø som dovendyr er bare hysterisk <3 

2 kommentarer
    1. Må alltid se noen disneyfilmer i juletidene, men hvis du liker skremmende filmer så kommer et tips her: Hounds of love

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg