Enda et semester er overstått!

JAAAA! I dag er det en stykk SYKT glad frøken som oppdaterer dere. Jeg hadde min siste eksamen i går, og som dere kanskje har misstenkt med plutselige jule-bloggoppdateringer, flyttesjau(!), jobbhelg på omsorgssenter og baking på fritiden, har det ikke blitt stort med tid til disse 1000 pensumsidene jeg skulle ha vært gjennom. Kvelden før eksamen satt jeg meg ned og tittet litt på gamle eksamensoppgaver, men jeg hadde rett og slett bare bestemt meg for at denne eksamen skulle tas om igjen våren 2018, når jeg ikke hadde noen andre fag å konsentrere meg om..

Vel, eksamensmorgenen kom, oppgavene ble levert ut og på et eller annet vis klarte jeg å svare på alt sammen! Jeg tror faktisk jeg er sikret en grei karakter også, så til alle 1.års studenter der ute: Jobber dere godt med fagene dere har i år og pugger mye på sykdommer, diagnostikk og behandling i sykdomslæra… ja da kommer visst klinisk sykepleie naturlig. For en lettelse å ha dette høstsemesteret overstått og vite at (mest sannsynlig) ingenting behøver å tas om igjen <3 

Åh, nei jeg sitter med den beste følelsen i kroppen denne lørdagen. Endelig kan jeg feire at jeg er halvveis i utdanningen min! Alle pugge-eksamner er nå overstått og alt som gjenstår er praksis, hjemme-eksamen og skriving av bacheloroppgave. GØY! Kvelden i går gikk til feiring av både Hannemor og juleferie, og nå sitter jeg og koser meg med ski på nrk etter å ha åpnet julekalenderens andre luke <3 Julestemning x 100. En julekakeoppskrift til får dere under her!

Du trenger: 1. 230g hvetemel 2. 30g kakao 3. 100g smeltet smør 4. 200g brunt sukker 5. 100g lyst sukker 6. 2ts vaniljesukker 7. 1/2ts bakepulver 8. 2 egg 9. 150g hakket lys eller mørk kokesjokolade 10. Litt havsalt 11. 100g Smeltet hvit sjokolade

Slik gjør du: 
1.
Smelt smøret og bland dette sammen med sukkeret. Visp inn eggene. 
2. Sikt inn alt det tørre og finhakk sjokoladen før du vender den også inn.
3. Rør godt sammen til en deig og rull ut små kuler som du legger på stekebrettet.
4. Trykk kulene flate, strø over litt havsalt og stek midt i ovnen på 180g i ca 9 minutt.
5. Avkjøl kjeksene, smelt hvit sjokolade og dypp halve kjeksen i sjokoladen. Avkjøl og nyt!

God lørdag til deg! Vi sees igjen her litt senere i dag <3

15 kommentarer
    1. Åhh så vanvittig deilig da! Har siste eksamen på onsdag(går lærerutdanning) å gleder meg så til å ha det overstått for så å kunne ta en DEILIG juleferie! 😊❤️

    2. Gratulerer med enda et vellykket semester! Jeg kommer garantert til å prøve meg på desse kjeksene! De ser nydelige ut!

    3. LITT misunnelig på at du allerede er ferdig med semesteret ditt da, hilsen en som har site eksamen 22. fuckings desember :)))) Du får nyte førjulstiden litt for meg og.

    4. Hei Marthe!:) Har du noen tips for å pugge anatomi og fysologi? Sliter med å få det til å feste seg..

    5. Anna: Heisann! Nei, bare å begynne i god tid, ta et tema av gangen (gjerne bruke 1-2 dager per kapittel) og prate mye om stoffet til andre elever 🙂 Jeg inviterte på eksamenslek hvor vi trakk lapper med pensumrelaterte spørsmål som vi måtte svare på på tur, og det var veldig effektivt for min læring ihvertfall! 😀

    6. Mari: Huff, det skulle ikke vært lov! :O I fjor var jeg ferdig 16 desember, og syntes det var drøyt.. Haha, stakkars. Håper du klarer å få skvist inn litt tid til julestemning også i desember til tross for at det helt sikkert blir mye pugging <3

    7. Åh heldig som er ferdig så tidlig! I Trondheim har vi praksis frem til 20. desember og siste eksamen for høstsemesteret 8. januar.. 🙂

    8. Åhh så deilig det må være å være ferdig! Gratulerer og god juleferie <3
      Jeg tar sykepleien i Elverum og er også på tredje semester. Jeg er i sykehuspraksis nå og er ferdig 8. desember, også har jeg sykdomslæreeksamen den 14... Ganske slitsomt å ha praksis og lese til eksamen samtidig! Men guud så godt det skal føles når jeg er ferdig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg