Oppskrift: Ostefylte urtebrød

Shit, nå føles det som en uke siden sist jeg oppdaterte dere! Det er jo bare et par dager, men tiden går så fryktelig sent når man ikke gjør stort annet enn å sitte hjemme og lese fra morgen til kveld. Det skal sies at jeg har lært innmari mye de siste 48 timene da! -Og i går hadde jeg det riktig så hyggelig med både tacospising og eksamenslek sammen med to fine medstudenter, så nå føler jeg endelig at jeg har kontroll på ihvertfall… to kapitler! Hehe.. Bare 10 kapitler igjen nå.

– Nydelig tilbehør til varme supper –

Tenkte jeg skulle snike til meg en liten pause fra nerdingen og oppdatere dere med ukens oppskrift! Jeg får endelig besøk av mannen igjen i kveld, og til vår romantiske lille lørdagskveld har jeg bakt ostefylte urtebrød som jeg tenkte vi skulle ha til hjemmelagde blomkålsuppe med bacooon. Mmm! Det lukter allerede himmelsk av den digge urteblandingen, og brødene er ikke engang stekt enda <3 Dette må jo bli bra?! Åh, gleder meg max til å legge fra meg pensum for noen timer, snurre en spennende film og bare glemme litt bort at eksamen venter om 10 små dager. 

Du trenger: 1. 500g hvetemel 2. 2dl lunket vann 3. 20g gjær 4. 1ts salt 5. 2 små fedd hvitløk/1 stor 5. 1.5ts oregano 6. En håndfull frisk persille 7. En håndfull frisk basilikum 8. 2 egg (1 til deigen og 1 til pensling) 9. 0,5 dl matolje 10. 150g revet ost

Slik gjør du: 
1.
Bland gjæren med 2dl lunket vann. (Ca 37grader)
2. Rør inn 1 romtemperert egg, hvetemel, salt og matolje.
3. Dekk deigen til og sett til heving et lunt sted i 1 time. 
4. Bland 2 knuste fedd hvitløk, oregano, persille og basilikum med 2ss matolje.

5. Del deigen i to når den er ferdighevet og kna halvparten av urteblandingen godt inn hver deigklump. Kjevle ut de to deigklumpene til runde “pizzaflater” og legg en dæsj revet ost i midten. Brett kantene inn mot midten så osten blir dekket, og kjevle brødene litt flate før du flytter de over på et stekebrett med bakepapir. 
6. Pensle brødene med et egg, strø over litt mer ost og litt mer salt.

Stek midt i ovnen på 200 grader i ca 25 minutt. 
Oppskriften gir altså to ganske store urtebrød <3

7 kommentarer
    1. Synes det er å spennende og lese om studiene dine selv om jeg ikke har planer om å bli sykepleier selv. Bloggen din er virkelig et positivt og fint sted. Du fremstiller hverdagslige ting på en så flott måte. Det er deilig!

    2. Dette så kjempegodt ut 🙂 Masse lykke til med innspurten før eksamen 🙂 Selv har jeg første eksamen 1.desember og tre til etter det før jeg kan ta juleferie den 22.desember(burde ikke være lov å legge eksamen så sent!) Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg