Pannestekt laks med eplesalat

Dette er så typisk meg. Crave bbq-pizza mandagskvelden og laks med sunt tilbehør fredagen… Jaja! Her kommer oppskriften på en fiskerett jeg har spist to dager på rad nå. Jeg fikk det servert av min kjære mann i går, og syntes det var så godt at jeg dro rett hjem for å lage meg en porsjon til etter skolen i dag Kombinasjonen av friske epler, kål, rømme og sitron til laks… Nydelig! -Og denne superenkle posesausen fra Toro som også inneholder eple og sitron? Kunne jo ikke passet bedre til! Nom nom nom. Elsker å bli introdusert for nye ting når det er så enkelt som dette. Laget på null komma niks!

Hvordan står det til med dere forresten? Jeg hadde prøveeksamen i dag og det gikk sånn… helt passe. Jeg er glad det enda er tre uker igjen til den virkelige eksamen for å si det sånn. Nå skal jeg se og pakke litt, for i morgen tidlig tar jeg turen til Skien for en jentetur i et døgn! Det gledes <3 Ellers føler jeg meg nesten ikke levende engang her jeg sitter, så trøtt som jeg er.. Klassen min skal kle seg ut for alle penga i kveld, og ha Halloweenfest i et digert lokale, mens jeg… Jeg skal se på The Voice all by myself og legge meg innen 22.00. 🙂 Kjenner meg ikke litt misunnelig engang. Alt jeg vil er seriøst bare å sove.
 

Du trenger: 1. 1/2 sitron 2. 2 laksefileter 3. 1 pose villris 4. 2 epler 5. 1dl rømme 6. 1ss majones 7. 1ss sukker 8. 1/2 agurk 9. 1 pose Lofoen fiskesaus 10. 2 ss eplecidereddik

Slik gjør du:
1.
Skjær opp ca 1/4 kålhode og to norske epler i strimler.
2. Bland dette med 1dl rømme, en 1ss majones + litt frisk sitronsaft.
3. Lag agurksalat av en halv agurk. Skjær flakene med en ostehøvel.
4. Bland dem med 2-3ss vann og 2ss eplecidereddikk + 1 ss sukker.

4. Smak til både agurksalat og kål/epledressingen med salt og pepper.
5. Kok ris og saus etter anvisning på pakken og stek laksen 2-4 minutt på hver side.
6. Server med et par cherrytomater og eventuelt ha litt grønn salat til epledressingen.

– Laks med epledressing, agurksalat, og saus –

Jeg gjorde noen endringer underveis i kokkeleringen, så i dag må dere se litt bortifra et par bilder, og heller lese fremgangsmåten. Jeg hadde egentlig planer om å steke kål/epleblandingen med litt vårløk, men så ombestemte jeg meg i siste liten, tok det ut fra panna igjen og lagde en kald epledressing ut av det istedet. Veldig godt! 🙂 Oppskriften holder til to, men her er det jo bare å handle inn mer og doble i vei. Håper det smaker! <3 Ha en finfin fredagskveld!

3 kommentarer
    1. Så nydelig ut 🙂
      Har et lite blogg ønske! Skulle gjerne sett flere videoer fra deg 🙂 Skjønner hvis du ikke har tid til vlogg, men hadde vært sykt gøy å se en dag i ditt liv på video 🙂 Også hadde det vært gøy med “shopping haul/try on” på video. Så på snap at du handlet en del på zara i dag, du kunne jo vist det frem 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg