Uken som gikk…

Ukens gladnyhet… Den fine leiligheten min er allerede leid ut! Hurra! 29 november flytter jeg inn til mannfolket for å bo hos han måneden før jeg overtar mitt nye hjem, og det gleder jeg meg helt sjukt til. Juletreet blir med, så i år blir det jul i stågå til kjærleiken også. Hehe! Dette blir en hyggelig førjulstid altså.

Ukens nedtur… Nei, det må vel bli lørdagskvelden det da! Jeg fikk bare så innmari vondt i hodet etter jobb! Klokken ni om kvelden begynte også synet mitt å leke med meg, så da skrudde jeg av alt lys og lå som en annen ensom sjel, alene i mørket på soverommet mitt. Lenge siden jeg har hatt en så stusselig lørdagskveld ass!

Ukens sang… Let me go – Hailee Steinfield, Alesso…

Ukens beste dag.. Definitivt gårsdagen. Hallelujah, for en digg avslutning på uken! Mannen kom og hentet meg på jobb, og med seg hadde han intet mindre enn tre vinflasker! Haha, dere kan tro vi koste oss… Vi spilte kortspill non stop i fire timer(!) med chips og vin og masse masse latter <3 Elsker sånne kvelder! Jeg har det helt prima med den mannen der altså.. Alt av stress og skoletanker bare fordufter når jeg er sammen med han <3 

Ukens tragikomisk… Å lese om sykdommer dag ut og dag inn gjør en helt…. paranoid! Jeg har stilt meg selv en 6-7 nye diagnoser bare den siste uken, og i dag booket jeg faktisk legetime til førstkommende fredag. Jepp! De der forbaska pensumbøkene overbeviser meg om at jeg har både hjernesvulst, livmorhalskreft, karsykdommer og en kommende KOLS. Bare jeg leser: “Symptomer for denne sykdomstilstanden er slapphet” så er det gjort. Jeg må være dødssyk! Huff nei, jeg vet det er lesingen som gjør meg paranoid, men nå har jeg nå booket en legekontroll-time likevel… Skader jo ikke å sjekke seg!

Akkurat nå… Har jeg akkurat kommet hjem fra lunch med skjønne Geir! Vi har snakket om å feire leilighetskjøpet mitt i et par uker nå, så i dag var det på tide å skåle litt med regnskapsføreren igjen. Vi delte en diger tapasfjøl fra Le Monde og snakket som vanlig om alt og ingenting. Julebordsdato fikk vi også satt for årets bloggfest! 8. desember braker det løs på en eller annen restaurant i Kristiansand. Det gledes!

Ukens cravings… Eplekake! Det er så høst med eplekake og vaniljeis <3 Mmm! Så føler jeg at det kan spises i ukedagene også ettersom det er så sjukt sunt med eplebitene i. *Kremt*. Nei, men jeg må se og få bakt en ordentlig eplekake snarest. Denne uken fikk jeg bare tid til noen superduperenkle eple-cupcakes.

Ukens film… Hmm, jeg har ikke sett noe film den siste tiden, men jeg er helt oppslukt av både 1. Farmen (Krysser fingre og tær for at Amalie eller Eunike vinner) 2. Australske Ungkaren 3. Jakten på Kjærligheten. Elsker mandagskvelden på tvfronten. Ikke lenge til skisesongen starter igjen heller nå! Wihuu.

Ukens innkjøp… Den fine, nye høstkåpen min i dus pastellrosa… Kjøpte den på bikbok HER

Nå er magen full og jeg klar for å dykke dypt ned i bøkene igjen!
I dag er det nøyaktig en måned igjen til den skumle eksamensdagen.

28 kommentarer
    1. Haha, kjenner meg så igjen ved den sykdomslæren! Hadde det faget i fjor og det ble et par legetimer på meg også, haha! Legen min visste jeg gikk på sykepleien, så han sa bare “det nærmer seg eksamen i sykdomslære nå forstår jeg” haha! Hva da paranoid?? 😂

    2. Siri: Haha! <3 Godt vi er flere... Nesten for å si det til legen selv, i tilfelle han føyer meg under "paranoid-kammen" og ikke sjekker meg ordentlig. Hahaha..

    3. Du Marthe, du Marthe – du må bare være det fineste og godeste mennesket som finnes <3 Håper du har hatt en fin dag!

    4. Åå det hørtes ut så du hadde hatt en koselig dag med din kjære. Hvilke kortspill spiller dere 😊?

    5. Lisa: Ja veldig! :’) Vi er helt frelst av Amerikaner/Amerikaneren? Og President 😀 Spesielt førstnevnte kan vi kjøre tretti runder av før vi gir oss. Hehe! Timene bare flyr når vi holder på <3

    6. Ååå du er nydelig Marthe! Er så glad i bloggen din, fast leser i mange år nå<3 Går sykepleien selv og gruer meg til sykdomslære, samtidig som det virker så utrolig spennende. Håper du har hatt en fin dag!

    7. Høres ut som en finfin uke! Huff, eksamenstida nærmer seg farlig her også :/ Farmen og jakten på kjærligheten ruller på skjermen her også gitt, herlige Tv-program på høsten 🙂

    8. Det er så koselig å lese at du er så lykkelig for tiden! <3 Ville bare tipse deg om filmen The choice på Viaplay. Skikkelig fin og rørende film! Ønsker deg en fin uke 🙂 🙂

    9. Hurra! Gleder meg noe vilt til å overta leiligheten din! 😀 og supert at du har lagt ut juletrebilde, var litt redd for at det ikke var plass til det! Men nå ser jeg jo at det er det 🙂 hvor er treet fra?

    10. Hei 😀 Har dere i kristiansand eksamen den 16 nov? Går andre året på sykepleien selv, bare i Grimstad, og her er eksamen den 22 nov.

    11. Karoline: Nei så hyggelig at det er du som skal overta her 29 november 😀 Åjoda, juletre får du plass til så lenge du har tven på soverommet slik jeg har nå 🙂 Jeg kjøpte mitt falske på plantasjen for rundt 700kr tror jeg. Det gjorde virkelig hele stuen min i fjor. Hadde aldri lyst til å pakke det ned. Haha!

    12. Karoline: Vil du forresten at jeg skrur på skapdørene igjen til klesskapene, eller vil du ha dem av slik som jeg har dem nå? 😀 Bare så jeg ikke skrur dem på hvis du helst bare vil ha dem som de er!

    13. Skjønner godt at du ikke ville ta det ned, var utrolig fint! Takk for tips, da sjekker jeg Plantasjen 🙂 Trenger ikke å skru på skapdørene, veldig kult uten! Mulig jeg må starte blogg jeg også nå da! Leiligheten er ihvertfall blogg-klar 😛

    14. Jeg prøvde kåpen på bikbok og selv jeg på 176 følte den var for lang og stor. Hvordan blir da det for deg???

    15. Hei! Bra innlegg ☺️ Hvor er gulvteppet på bildet med kåpen min? Jeg har nettop flyttet inn i egen leilighet og er på utkikk etter et gulvteppe til stua 😄

    16. Hei!
      Liker bloggen din veldig godt, og derfor er det så skuffende å se så mye manglende annonse/spons-merking? Hva skyldes dette?
      Ellers synes jeg det er dødskult at du tar sykepleieutdanning, stå på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg