Uken som gikk…

Ukens cravings… Pasta! Jeg spiser vanvittig mye pasta om dagen. Nudler, spaghetti, lasagne, pasta penne-retter… Mmm! Enten det er med kremet lys eller tomatsaus… Altså, alt går ned! Jo, så har jeg begynt å crave protein-sjokoladepudding med vaniljesaus igjen. YUM.

Ukens høydepunkt… Jeg hadde en over gjennomsnittet bra dag på jobb i går, og kjørte ordentlig koselørdag med taco og favorittmannen etterpå. Det var utrolig hyggelig! Jeg sov riktig nok på sofaen allerede klokken 21.00, men da tuslet vi inn i sengen og spilte amerikaneren der helt til klokken ett om natten. Haha, vi blir begge så ivrige når vi spiller kort at vi bare ikke klarer å legge det fra oss. Nå om dagen går det i Amerikaneren og Presidenten hos oss!

Ukens sang… Taylor Swift – Look what you made me do

Akkurat nå… Sitter jeg og ser reprisen av skal vi danse mens jeg blogger med min ene hjernehalvdel, og skriver pakkeliste med den andre. Jeg drar hjem på familiebesøk i morgen formiddag, men etter en heftig skoleuke og to tidligvakter på jobb er jeg bare nødt til å sove litt ut først, og da må det pakkes nå! Så skal ukens bloggposter planlegges før jeg skal få i meg litt middag og kooose meg med farmens første tvekamp…. og kanskje litt Netflix! 

Ukens film… Jeg har alt tipset om to filmer denne uken, men jeg tipser gjerne om den mannfolket og jeg så i går! Den var rett og slett dritspennende. “Creed” heter den. En bokser-historie! Dere finner den på Netflix. 

Ukens frustrasjon… Busslivet i Kristiansand. Ja, denne uken har det bare tatt kaka. Vi snakker sjåfører som ikke enser at stopp-knappen lyser i øspøsende regn, busser som aldri kommer, busser som lekker vann fra taket (som om man ikke er blitt våt nok av å stå og vente i pøsregnet), ooog bussruter som ikke har bussavganger på seg. Sånn som i dag. Når jeg og sikkert hundrevis andre begynner på jobb kl. 08.00 og første buss ikke begynner å gå før 10.30. HALLO! Er det helt utenomjordisk å jobbe eller ha andre planer før 10.30 på en søndag? Måtte tatt taxi til jobb hver jobbhelg jeg, om det ikke var for en stykk snill kjæreste med bil.

Ukens leilighetsjakt… Tre visninger har jeg vært på denne uken, og alle sammen på Hellemyr! To tomannsboliger onsdag og torsdag, og en leilighet i går! Boligene var riktignok store og lyse med en HAU av oppbevaringsplass, tre soverom, peis og hage, men jeg likte bedre den 43 kvadrat store leiligheten jeg var på i går jeg. Joda, den kunne ha vært 10 kvadrat større, men herregud så hjemme jeg følte meg der. Det var rett og slett en ordentlig Marthe-leilighet det. 10 gode minutt utenfor byen, rett med nydelig skogs-lysløype, og med en stor, fin uteplass til hagemøbler og sommer-syforeninger! Jeg har sagt til både megler og meg selv at jeg skal tenke på det til i morgen, så får vi se da, om det er tid for en ny budrunde eller om jeg bare skal fortsette jakten.

Første oktoberuke, velkommen skal du være!
Jeg er klar for HØSTFERIEEE <3

19 kommentarer
    1. Hvilket hotell bodde dere på etter dere hadde gått opp Gaustadtoppen? 🙂 Fikk litt lyst til å gi en lignende gave til kjæresten <3

    2. 42 M2 blir kjapt veldig lite……
      eg har 67 nå og har hatt 45 og 125….mellom 65 og 8o er perfekt om man skal ha dyr og folk og besøk og sånne ting…men eg skjønner jo de ekstra m2 er dyre..kjenne på magefølelsen.og følg hjerte <3
      Lykke til 😉

    3. Lite tips er at når du først skal kjøpe, så kjøp større enn 43kvm. Du tror kanskje ikke du trenger større plass nå, men du konmer til å angre om du ikke går for no større

    4. Lin: Tusen takk! Ja, der er ikke så stort med 43 kvadrat, men samtidig varierer det så innmari fra planløsning til planløsning. Jeg har bodd på 45 kvadrat i to år og har aldri vært så glad i en leilighet. Hadde det ikke vært for at min daværende kjæreste ville ha noe større så tror jeg aldri jeg hadde flyttet derifra. Haha! -Men jeg skal tenke meg godt om 🙂

    5. Ville bare si at jeg har kun 46 kvadrat og syntes jeg har fått en super koslig leilighet med gode løsninger! Lykke til med valget 🙂

    6. Er enig med flere her at når jeg først skulle kjøpt meg en leilighet så ville jeg hatt minst 60 kvm. Selv kjøpte jeg med et lite soverom ekstra som ble walkin. I tillegg blir jeg alltid skeptisk når leiligheter ikke blir solgt på flere uker. En skal jo selge igjen også en gang. Hadde spurt meg selv hva som gjør at den ikke har blitt solgt, beliggenhet? Pris? Planløsning? Noe er det jo. Men masse lykke til med tenkingen 🙂

    7. Jeg bor i en leiighet på 60 kvm nå, men det er med to soverom (bor med ei venninne) og syns vi har megagod plass! Kunne lett bodd i en leilighet på 43 kvm også, det er jo bare koselig! Og en leilighet kan føles mye større om planløsningen er god også.
      Ellers vil jeg bare si at jeg er vokst opp på Hellemyr, og at det er en utrolig koselig og grei plass. Nærme byen, gode bussforbindelser, fine turområder og badevann rett ved og bare JA 😀

    8. Huff, det med busstider i helgene er nok et problem som går igjen i hele landet. Jeg jobber som sykepleier i Trondheim og sykler til jobb søndag morgen på mine arbeidshelger. På lørdagene er det gjerne enten eller, bussen går 6:17 eller 8:17. Ikke noe mellomting, altså.

    9. 43 er veldig lite, anbefaler deg å velge noe større om du har råd. Det antar jeg at du har siden du har skrevet at du har sett på hus. Dessuten har du kjæreste og da er det ikke utenkelig at dere etterhvert blir samboere. Da er det ikke så gøy å kjenne at man bor oppå hverandre. Evt om du da vil selge videre og kjøpe noe sammen så kan din lille leilighet bli vanskelig å selge videre om den ikke er veldig billig og i et område med mye studenter. Tenk langsiktig og vent til du finner noe du er helt sikker på, ikke legg bud på en “kanskje”. 🙂

    10. Leilighet på 43 kvm kan være mer en stort nok så lenge den er godt og fornuftig utnyttet. Jo større plass desto mer plass å rote på. Jeg har 45 kvm og trives så godt med det 😀 Det er jo tross alt første leilighet 🙂 Lykke til !

    11. Liker egentlig ikke sjokolade noe særlig, men bør kanskje prøve. Elsker nemlig den med karamell 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg