Ting jeg vil gjøre i oktober

1. Invitere jentene mine på syforening og servere noe superdigg! Oktober er min måned, og da har jeg innmari lyst til å diske opp med noen ordentlige høst-råvarer! Hva som skal stå på middagsmenyen vet jeg ikke enda, (kanskje dere har noen tips?) -Men til dessert skal jeg helt klart servere lun eplekake i porsjonsformer med vaniljeis. Mmm! 

2. Booke Stand Up med Dagfinn Lyngbø i Kristiansand! Ah, dette har jeg gått og fundert på om jeg skal gjøre i en måned, og nå er det snart utsolgt. Jeg har så innmari lyst, men showet finner sted 11 november, fire dager før min første eksamen, og da har jeg vært så i tvil om et humorshow er noe jeg skal prioritere. -MEN ærlig talt. Jeg leser som en galning hele høsten. Halvannen time med latter kommer faktisk ikke til å ødelegge eksamensresultatet mitt på noe måte.

3. Markere halloween med å se en eller annen skrekkfilm med bestis. Det er ukesvis siden jeg så Kristine nå, så hvis du leser dette kikka: Halloween-kvelden er du min! Eventuelt kan vi kjøre dobbeltdate med popcorn og hjemmekinoanlegget deres! Wihuu, gleder meg allerede.

4. Ta meg en etterlengtet høstferie hos bestemor og bestefar, nerde som en gal og spise alt for mye godt. Tog er bestilt og jeg reiser førstkommende mandag! Lenge siden jeg har savnet familien så mye som nå <3

5. Dra til Bortelid på hyttetur med farmor og farfar! Den kommende uken blir den store familieuken. Jeg reiser hjem fra Stavanger torsdag kveld, og fredag morgen reiser jeg videre til Bortelid for helgen. Der venter deilig fjell-luft, mer nerding, høst-turer og marked! Åh, så mye å glede seg til.

6. Være den beste kjæresten. Vi får kanskje ikke sett hverandre så fryktelig mye i oktober, men de gangene vi sees skal jeg ihvertfall gjøre mitt ytterste for å sørge for at vi får det så hyggelig som overhode mulig! Den kjærleiken er jo så fin! De timene vi sees blir liksom alltid ukens beste. 

7. Bli flinkere til å ta D vitaminene mine. Jeg innbiller meg at kroppen min skriker etter D vitaminer nå som vi har hatt regnvær i en måned i strekk. Dessuten har ikke kosten min vært noe særlig å skryte av heller den siste måneden, så litt mer grønt og frukt kan godt flettes inn i dagens små og store måltid. Jeg tror jeg har mangel på vitaminer flest, og at det også kan ha hatt en innvirkning på energinivået mitt den siste tiden.

8. Kjøpe leilighet.. Ja, jeg kan jo ikke annet enn å prøve igjen! Kanskje oktober er måneden noen der ute skal selge drømmehjemmet mitt. Hehe, fingers crossed. Neste mål er nå å komme inn i nytt hjem innen januar. Helst før den fire måneders lange praksis-galskapen starter!

9. Kjøpe min første lotto-kupong. -Eller hva det kalles. Jepp! Jeg har snakket om å begynne og spille lotto i sikkert tre år nå. Jeg er nemlig (som dere 200 000 andre også overbevist om at jeg har flaksen på min side her i livet). Bestis har akkurat fått fingeren ut og begynt, og nå skal også jeg ta tak i lottodrømmen min. Heh!

10. Tilbringe et høstdøgn på hytten til min kjære, ta helt lesefri og bare nyte fyr i peisen og rødvin i glassene. Fiskesesongen er kanskje over for i år, men stearinlys, innetimer og fyr i vedovn er ikke å forakte det heller!

11. Ha et matbudsjett på 4000kr. Dette tror jeg ikke at jeg har klart en eneste måned de siste fem årene, men jeg har vel aldri virkelig gått inn for å prøve heller. Forrige uke kjørte jeg en liten testuke på akkurat dette, og satte meg et mål om å bruke kun 700kr totalt. Vet dere hva? Det gikk superfint! Ja herlighet, det var ikke noe problem i det hele tatt. Altså ja det gikk mye i pastaretter og supper, og lite i kjøtt og deilige frokostjuicer, men vi har alle godt av en innstramming i blant… Jeg kaster alt for mye mat, og det skal jeg prøve og få slutt på.

Tenk, oktober er her allerede i morgen!
Riktig fin lørdag dere <3 Nå drar jeg på jobb.

7 kommentarer
    1. Å ha matbudsjett burde du virkelig klare altså 😀 Nå tjener jo du bedre enn andre studenter, som kun sitter med stipendet i hendene. Så det er jo lov å unne seg masse godt også, men jeg har troa på at du greier det når veldig mange andre greier det <3
      Ha en fin helg<3

    2. Har ingen budsjett men kjøper tilbud og tenker oss om og bruker samme summen på 2 voksne og 1 barn så det klarer du helt fint; )

    3. Jeg anbefaler veldig showet til Dagfinn Lyngbø!! Var på det selv for 2 uker siden, og jeg lo fra start til slutt🙋🏽Veldig verdt med 1,5 times underholdning i eksamensperioden!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg