Når bestis feirer sine 25 år!

Åh, så GØY med en ordentlig fest igjen! For en morsom og innholdsrik kveld. Håper bestis hadde det akkurat like hyggelig som meg, og ikke stresset alt for mye med tilstelning og matlaging. -Men noe sier meg at den sinnsyke tapasen har tatt mer enn litt tid å stelle i stand. Altså wow.. Vi snakker bakt focaccia, fire forskjellige festsalater, tapasruller, kjøttboller i tomatsaus, kyllingspyd, scampi og noe kurdisk mat som bare smakte helt… ja fantastisk. Jeg ble så inspirert av en rett som het “Kobba” at jeg har bestemt meg for å prøve og lage det selv i morgen. Ikke at jeg tror det blir halvparten så smakfullt som når Cathrines svigermor lager det, men det er verdt forsøket tenker jeg! Tre kaker, velkomstpunsj og en hel hau av snacks fikk vi og servert, alt i glass og på tallerkener med bestikk i festens temafarger.


– Et bildedryss fra lørdagskvelden –

Jeg hadde det så moro med både lag-quiz, synging, skåling og beerpong, at jeg følte kvelden bare suste avgårde! Plutselig var det tid for å dra på byen, og så fortsatte jammen festen der også i tre nye timer. Herlighet, jeg tror aldri jeg har danset så hardt på et dansegulv før. Jeg orker ikke engang tanken på hvordan det må ha sett ut. Først klokken halv tre om natten sa mannen og jeg oss ferdige med svingingen, og da overtalte jeg ham til å bli med meg inn på kebabsjappa for å kjøpe med hjem kebabpizza til oss. Tror han var passe takknemlig for det han også i dag tidlig. Kebabpizza er alvorlig talt den beste oppdagelsen 2017 har gitt meg..

En mindre god oppdagelse var føttene mine i dag tidlig. Jeg gikk i noen relativt vonde sko i ca åtte timer på fest i går og da jeg sto opp i dag tidlig kjente jeg at jeg var nummen i hele høyrefoten og opp i leggen. Den ene tåen min kjennes ut som den sover når jeg tar på den, og er forsåvidt helt rød også, så jeg lurer meg på om jeg kan ha pådratt meg noe nerveskade inni der! Det er ihvertfall en blanding av nummenhet og kribling helt opp i den ene leggen… Noen som har opplevd lignende? Huff altså, jeg er håpløs. Sånn går det når du danser til krampa tar deg… 

Ville bare titte innom for å gi en lyd ifra meg og dele noen blinkskudd fra den fine feiringen. Jeg kjenner det er lenge siden sist jeg hadde så mye innabords, så denne søndagen skal jeg ikke engang ut av leiligheten. Jeg sitter enda i morgenkåpe, uten sminke her, og har ikke gjort annet enn å kose meg med restemat, film og en finfin mann. Kveldens lesing tror jeg også at jeg akkurat bestemte meg for å erstatte med en reprisefest av “Jakten på kjærligheten” og “Skal vi danse”. Heh. Orker ikke livets fornuftigheter i dag!  

– Besties Black & Gold Party – 

Tusen takk for en fantastisk kveld <3

10 kommentarer
    1. Hei! Har vært fast leser av bloggen din, og jeg må si at jeg liker deg utrolig godt. Syntes du har en så fin blogg som er ”ekte” og med drøssevis av koselige innlegg. Syntes spesielt det er spennende og følge med nå som du har begynt å studere. Jeg har nettopp startet på sykepleien, og har drømt om å bli sykepleier siden jeg var ei lita jente. Men i det siste har jeg blitt veldig umotivert når det gjelder studiet. Vet jo hva jeg får igjen når jeg er ferdig, og det er helt fantastisk. Men anatomien gjør virkelig slik at jeg mister alt av motivasjon og glede i studiet. Har du noen tips om hvordan holde motivasjon oppe? Stooor klem<3

    2. Hei Marthe!
      Tilfeldig at jeg skriver denne kommentaren i dette innlegget, men!
      Jeg ville bare at du skulle vite hvor flink og inspirerende du er! ja som blogger, fordi det er det mediumet du bruker, men mest som person. Når jeg ser på topplisten i Norge, blir jeg flau. Det er bloggere som bare er opptatt av click og det på bekostning av leserene. Det at de skriver om nakenbilder og deler disse, deler en masse bilder av operasjoner, hva de tjener og shopper. Hvor sunt er det at lesere leser dette? Og tenk hvor påvirkelige de er, det er jenter (og gutter) som får dette inn daglig, og da blir det normalisert for disse også. Men da vil jeg heller at fler bloggere skal være som deg Marthe! Du er en sunt forbilde for leserene dine. Alle forstår jo at du også vil ha click og bruker annonser, men ikke for en hver smak. Bare det at du tar oss med inn i studiet ditt, og du deler om livet ditt der, det står det respekt av! Du belyser noe som er helt vesentlig for alle i dette landet! Du er på samme nivå som leserene dine, og ikke en blogger som bare har bloggen og alt rundt handler om middagsbesøk og taxi turer. Du deler om studiehverdagen, kommer med tips om det! Deler sunne matoppskrifter og tar oss med på turene dine. Du er en blogger som representerer almuen og kjære Marthe, fortsett sånn! Du er kjempe inspirerende og motiverende, flere bloggere burde se på deg og la seg inspirere. Du får til det du vil og virker som en utrolig herlig og skjønn jente, med gode verdier og som er ærlig – som jenter i bloggnorge kan ta lærdom av! Og til slutt, TUSEN takk for at akkurat du er som du er og deler det med oss!
      Ha en fin søndag videre Marthe
      Hilsen Maria

    3. Maria: Altså!! <3 Tusen tusen takk for en helt nydelige ord Maria! Dette var herlig lesning på søndagskvelden. BLIR så glad! Fy søren, så god du er som har tatt deg tid til å legge igjen dette her. Sitter bare og smiler :') Kjempeglad for å høre at du liker det jeg deler her inne, og at du faktisk setter pris på mine hverdagslige overskrifter 😀

      Stor klem til deg! -Og en fin søndagskveld må du også ha <3

    4. Marte: <3 <3 <3 Tusen takk for fine ord Marte! Herlig å høre at du har valgt å følge barndomsdrømmen og startet på sykepleien du også. Det er kjempetøft med anatomi, og spesielt dersom du som meg ikke har noe særlig bakgrunns-lærdom med deg fra videregående, men jeg trøstet meg først og fremst med at faget bare går over fire måneder og at det verste da er over etter endt eksamen i desember. Fire harde studiemåneder av livet er jo egentlig ikke så fryktelig lenge! 🙂 Ellers må jeg bare si at jo mer du lærer deg, jo mer motivert blir du, for dette faget er bare helt vanvittig spennende når du begynner å forstå det! Bruk sykepleiepluss.no sine videoer for alt de er verdt. Jeg gjorde ikke annet enn å lese på sykepleiepluss i fjor 🙂 Virkeliiig verdt kronene!

      Masse lykke til <3 Krysser fingrene for deg.

    5. Ååå hørtes ut som en kjempe herlig kveld 😉 du skal ikke feire at du ble 25? Hehe 🙂 elsker bloggen din siden du er så ekte og jordnær 🙂 du er også veldig pen 🙂 ble det ikke den nye kjolen du la ut på bloggen alikavel? 🙂 Ha en fortsatt fin natt 🙂 klem klem <3

    6. Åse: Tusen takk! <3 Snill du er! Du må ha en super mandag :') Nei, jeg skal nok ikke det. Jeg orker bare ikke! Haha, huff.. Jeg er ikke så veldig ivrig på festfronten om dagen! Angående kjolevalg så glemte jeg at det var temafest og at man måtte gå i sort eller gull, så da ble det den sorte nye variantene istedet 😀

    7. Hei! 🙂 syns du det er ensidig og lite varierende å blogge dag ut og dag inn – og at det blir mye “plikt-blogging”? Tenker du at du skal gi deg etterhvert? Hva tenker familien og kjæresten din om all tiden og energien du må bruke på blogg-jobben i tillegg til krevende studier og jobb på sykehjem ? Du er flink!

    8. Bell: Heisann! Takk for det <3 Ja, jeg skal innrømme at det å dele fra hverdagen min ikke er like givende nå som det var for seks år siden, men jeg tenker å holde på til jeg er ferdig med studiene ihvertfall, og til jeg får meg en 100% stilling innen sykepleie 🙂 Men det blir nok toppen to år til tenker jeg <3 Gleder meg veldig til å kunne ta bilder av opplevelser og ting bare når jeg har lyst og ikke fordi jeg alltid "må" ha noe å lage bloggposter av. Det tror jeg spesielt kjæresten og ser frem til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg