Vennene svarer – Min verste egenskap

Annika: Marthe er en elendig filmpartner! De få gangene vi har prøvd å se på film sammen, er det akkurat som om hun bare bestemmer seg for at det er sovetid, og at jeg skal se på filmen alene! Jeg tror faktisk hun går inn for å sovne fra første stund! Skal vi gjennomføre en eneste slager, så må filmen settes på før tolv om formiddagen. Det må heller ikke være for varmt i rommet, og hun bør ikke være mett. Marthe eier heller ikke evnen til å kle seg etter været, men det er vel ingen nyhet. Hun kan ikke kle deg etter vær og temperatur I.Det.Hele.Tatt. Til den dag i dag, kan jeg faktisk ikke huske å ha sett henne med støvler noen gang. Skal jeg tippe, så har hun ikke eid et par på mange år heller. 20+ eller 20-, har Marthe lagt frem et antrekk dagen i forveien så er det det hun går med samme søren hva gradstokken måtte vise.

Denne hvite genseren måtte jeg kjøpe på Skalldyrsfestivalen fordi det var 7 grader og jeg ankom uten jakke, i mini-skinnskjørt og med en tynn body uten bh. Foråsidetsånn: Var’ke en reke som gikk glipp av Borges struttenipler.

Diderik/Kjæresten til Annika: Marthe eier ikke filter for hva som bør og ikke bør havne på mystory. Ihvertfall ikke når hun har noe innabords. Har jeg vært på fest med Borge så våkner jeg mer eller mindre alltid opp til en video av meg selv dansende i bare bokseren. Eller en snutt av at jeg hysterisk prøver å skvise meg ned i soveposen hennes på telttur. Heldigvis rekker klokken som regel ikke å slå mer enn 09.00 om morgenen før edruMarthe har sett hva fylleMarthe synes er gøy, og halve mystorien er slettet. Bare litt synd at 8000 har rukket å se den først.

Geir: Jeg har mest lyst til å bare si fine ting om Marthe. Hun er superflott, har et stort hjerte for venner og familie også har hun nå bestemt deg for å hjelpe de som trenger det i framtida. Hvis jeg må peke ut noe negativt: Når problemer dukker opp så stikker hun hodet ned i sanda og bare venter på at sola skal skinne igjen. Så er hun elendig til å ta telefonen.

Selini: Marthe er som en kameleon. Hun tilpasser seg veldig fort både mennesker og miljø, har funnet sin personlighet og har holdt på den så lenge jeg kan huske. Hun lar seg ikke påvirke av andre, og er alltid seg selv. Marthe er stille og rolig av seg, men hvis man gir henne litt rom så fyller hun det på en bra måte. Hun er også veldig allsidig! Marthe liker både shopping og timer i skog og mark. Hun liker å reise, men er også hjemmekjær. Hun liker en god fest, men også det å bare sitte alene på sofaen og se en god film en fredagskveld.. En dårlig side jeg kommer på er at hun bruker laang tid på å stelle seg! Hun er heller ikke av den spontane typen som plutselig kan finne på å ta en morsom spontanfest, eller en tur på byen i vanlige dongeribukser. Marthe liker å planlegge det meste, og må pynte seg selv for trærne i skogen.

Hanne: Marthe er ganske surrete og mistet ting stadig vekk! Hun er også generelt dårlig på å ta vare på tingene sine. Vi kan knipse antrekksbilder ute på gata foreksempel, og i det hun føler vi har fotografert nok nærbilder av veska, slenger hun den bare fra seg i grøfta og fortsetter å posere uten. Det samme gjelder solbriller, sko, og ytterjakker. Apropos ytterjaker.. Forrige uke klarte hun å glemme igjen den eneste vinterkåpa hun eier på skolen. Vi har ikke noe garderobe hvor vi henger fra oss yttertøy før vi går inn til forelesning, så ikke vet jeg hvordan hun klarte å ankomme med en svær kåpe, antagelig sitte på den i timen, og så gå hjem igjen uten, men så surrete går det altså an å bli.

Siri: Å handle med Marthe er en seriøs utfordring. Ikke fordi hun skal kikke overalt, eller bruker himla lang tid rundt om kring, for det gjør hun faktisk ikke. Nei, det er rett og slett det faktum at hun setter fra seg tingene sine overalt! Hvor er veska!? Jo, den står bak et klesstativ uten tilsyn på den andre siden av butikken… -Og hvor er handleposene?! Noen gang lurt på hvorfor Marthe mister klærene sine før de i det hele tatt når inn i klesskapet? Hun bare setter eiendelene sine fra seg, og så glemmer hun dem der.

Mannen: Marthe er det mest distré menneske jeg kjenner. Gjenstander, og da spesielt visa kort, har en tendens til å bare fordufte. Ellers så kan Marthe vende tilbake til barnehagestadiet når hun krangler. Vi hadde en høylytt diskusjon en gang som endte med at Marthe skrudde opp lyden på TVen mens hun som en annen arrogant seksåring slang ut «hva sier du, jeg kan ikke høre deg!». Marthe og dårlige bloggbilder er forresten også en kombinasjon ingen vil være en del av.

En annen irriterende ting som må nevnes: Jeg kan bruke flere minutter på å finne en skikkelig klassiker av en film til oss på Netflix, og gang på gang får jeg avslag bare fordi filmen ikke er ny nok. Er den ikke fra 2010 eller aller helst nyere, så kan vi ikke se den samme hvor mange priser den har fått. Da sier hun at bilde og farger ikke er skarpe nok, og foreslår istedet at vi skal se “Skal vi danse” eller “Jakten på kjærligheten”. Vi finner omsider et fornuftig kompromiss, trykker play, og etter fem minutter er det stille. Da har Marthe sovnet…

Hahaha, TAKK til mine kjære for både litt ris og ros! <3
Skulle tydeligvis hatt Vimse som mellomnavn..

12 kommentarer
    1. Haha, for et herlig og morsomt innlegg. 😀 Kjekt å bli bedre kjent med deg gjennom vennene dine sine synspunkt 😀 Håper du får en fin onsdag <3

    2. Hehe, herlig å lese 🙂 Du virker bare så skjønn Marthe <3 Begynner mer og mer å lure på om det er en "gammel kjenning" du er blitt sammen med igjen. Skal ikke spekulere mer i det, men jeg er i hvert fall glad for at du er lykkelig - det er kjekt å se 🙂

    3. Haha, jeg lo godt av det mannen nevnte. For en morsom fyr du har funnet! Fordi du fortjener det😉. Kjente meg godt igjen i at du heller ser jakten på kjærligheten enn en god film som dessverre er for gammel😂👍

    4. Hei, jeg lurte på hvordan du bruker sykepleiepluss?
      Altså hvordan får du tid til å se alle videoene før forelesningene? Jeg har kjøpt sykepleiepluss selv, men bruker ekstremt lang tid på hver video. Jeg noterer samtidig og som oftest må jeg sitte på pause på videoene. Jeg lurer også på hvordan du leste og øvde til anatomi eksamen?

    5. Martine: Heisann! Jeg gjør det akkurat sånn som du gjør 🙂 Noen kapitler tar kjempelang tid, andre går raskere, men jeg gjorde det altså slik jeg også 🙂 Selv om det føles som det tar lang tid så rekker du å bli ferdig med å notere til alle videoene i god tid før eksamen er her, og da får du SÅ mye igjen for det. Virkelig. 🙂

    6. Så gøy med slike innlegg!
      Er veldig glad på dine vegne for at du har funnet kjærligheten. Det hadde vært veldig gøy om du kunne hatt noen innlegg som handler om dere, eller hvor han skriver for eksempel. Skjønner godt at du vil skjerme han fra bloggen, men hadde vært gøy om han ble mer inkludert selv om du ikke viser bilder og skriver navnet hans😊❤️
      Håper også du kan ha spørsmålsrunde litt oftere, for det er blant de beste innleggene❤️

    7. Hahaha, for et trivelig innlegg! 😃 Jeg må forresten si meg enig med deg angående det mannen skriver, jeg ser heller ikke filmer av eldre dato, nettopp av den grunnen du nevner- at farge og skarphet er en deeel hakk dårligere enn nyere filmer! Haha 😁😁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg