B-day present for myself

Inneholder Affiliateslenker

Woaah! To ganger har jeg sovnet inni denne bloggposten alt. Jeg har endelig begynt å lande etter en helt vilt hektisk lørdag på jobb, og så fort stresshormonene har lagt seg i kroppen er det akkurat som trangen for søvn bare kommer som en bombe. Jeg kjenner jeg elsker, elsker, elsker slike spennende, og ikke minst lærerike dager på jobb, men fyy så trøtt jeg blir en times tid etter at jeg er kommet hjem og satt meg i sofaen. Haha, det er nesten håpløst å skulle få gjort noe fornuftig etterpå. Heldigvis kommer snart en fin herremann på besøk med tacoingredienser som vi skal kose oss med i kveld.

– Steve Madden tøfler fra Zalando HER –

Ville bare vise dere bursdagspresangen jeg kjøpte fra meg selv, til meg selv! Jeg har så utrolig mange pysjsett og kosedresser i lys rosa, så da jeg oppdaget disse fluffy Steve Madden variantene på Zalando, kunne jeg ikke dy meg. Gode var de også! Sitter som støpt på føttene, og kostet meg bare 499kr. Juhuu! De har dem forresten i flere farger. Både sort, grå, og leopard.

En annen ting jeg har lyst til å dele med dere i dag, er denne deilige kyllingretten under her! En ordentlig smakfull og lettvint middagsvariant som jeg syntes smakte nesten like god kald som varm. Jeg gikk og småspiste på den hele tiden både før og etter bursdagsfeiringen i går, så denne her håper jeg virkelig at flere får lyst til å prøve seg på. -Selv om den kanskje ikke ser like delikat ut som andre kyllingretter jeg har laget. Høhø.

– Kremet kyllingpanne –
1.
​2 kyllingfileter (stekt i terninger) 2. 1 grønn paprika 3. 3 store champignon sopp 4. 200g pastaskruer 5. 1/2-1 boks creme fraiche 6. 2/3 rødløk 7. 1ss karri 8. Salt/pepper 9. 1/2 kyllingbuljong 10. 1,5 dl vann 11. 2 fedd hvitløk 12. 2ss tomatpure

Slik gjør du: 
1.
Hakk opp hvitløk, rødløk, paprika og sopp og stek det i panna til løken er blank.
2. Ha grønnsaksblandingen over på et fat og stek ferdig kyllingterningene. 
3. Ha grønnsaksblandingen over i panna med den ferdig stekte kyllingen og tilsett 1,5 dl vann, 1/2 kyllingbuljong, 2ss tomatpure og karri. Gi det hele et oppkok og la det stå og småputre i 3-4 minutt.
4. Kok pastaen etter anvisningen bak på pakken og sil av vannet. Ha dette over i kylling/grønnsakspanna og rør til slutt inn creme fraichen. Smak til med salt og pepper. Eventuelt mer karri. 

– Gullgafler fås kjøpt på Room 21 HER, kniver HER og skjeer HER

Jeg fikk mitt bestikk av min nydelige bestemor, men det fås altså kjøpt på nett og!
Denne retten fungerer forresten ypperlig som jobb eller skolelunsj <3

10 kommentarer

Siste innlegg