Geek Of The Week

Jeg lurer på hvor mange festlighetsforespøsler jeg har takket nei til denne uken, for å sitte hjemme og se sykdomsvideoer fra sykepleiepluss istedet. I dag er det Bris-festivalen, i går var det utekino på plenen til universitetet, dagen før der var det rave-party og dagen før der grilling og enda mer alkohol ute på en volleyballbane. Haha! Jeg.Bare.Orker.Ikke! Jeg kjenner liksom ikke på lysten til å drikke i det hele tatt om dagen, og da er det ikke noe særlig å omgås andre, fulle folk heller. Mine kjære medstudenter må snart tenke at jeg er Kristiansands kjipeste kvinnemenneske, men det får heller våge seg. Jeg skal ta del i sosialiseringen neste uke, når studentene har drukket seg lei på øl og sprit de også. Inntil da, finner dere meg hjemme med nesa i pensum!

Jeg har lest om hjerte og karsykdommer i seks timer denne formiddagen og har tenkt til å lese om nøyaktig det samme i ihvertfall fem til. Ikke bare er det det største og viktigste tema vi har om denne høsten, men det er så spennende! Håper jeg får muligheten til å jobbe ved en hjerteavdeling på sykehuset en dag. Kanskje allerede i neste praksisperiode? *Fingers crossed*. Nei, jeg blir faktisk evig takknemlig for alt annet enn barneavdelingen.  

Jeg skal bare skifte til et ordentlig antrekk og ta med meg hunden på bussen til mannen, så skal vi tilbringe resten av kvelden der, nerdende sammen. Jepp! I morgen blir det par-hyttetur, skalldyr og moro for alle penga, så i dag har vi bestemt oss for å sitte på hver vår kant av stuebordet og kjøre 30 minutters lese-intervaller sammen, med 10 minutters hyggepauser innimellom. Høres ikke det ut som en perfekt date, så vet ikke jeg. Neida, men selv om vi ikke studerer det samme så er det jo veldig hyggelig å bare være i samme rom <3 Det synes ihvertfall jeg!

– Another Day Of Geeking Out –

Jeg lagde meg en diger porsjon fruktsalat til lunsj i dag, så nå skal jeg se og tømme siste rest av den og komme meg avgårde! Håper dere har en super torsdag, og at dere som skal på festival i Kristiansand i kveld klarer å nyte det til tross for grått vær. Dere får skåle litt for meg også, så sees vi neste uke, når livets store festdager er over! Haha.

32 kommentarer
    1. Hva?? Jeg jobber som nyutdannet på hjerteavdelingen nå, og mitt største ønske er å jobbe på barneavdelingen haha! Hvorfor vil du ikke jobbe med barn? 🙈

    2. Sykepleier: Hehe, det er godt vi er forskjellige 😀 Barn har bare aldri vært mitt felt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dem til vanlig, og i hvert fall ikke i sykdoms-sammenheng!

    3. Lisa: Jeg liker dem ikke fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til dem. Det er bare veldig veldig mange andre ting jeg kunne tenke meg å jobbe med 🙂

    4. Madelen: Arh, så kjedelig! Har prøvd å laste de inn syv ganger nå på ulike nettlesere, men det er vel noe feil på systemet. Sier ifra til nettavisen, så får de forhåpentligvis fikset asap!

    5. Hei! Vet ikke om du er klar over det, men det er en blogger som har kopiert dilemma-innlegget ditt! Og da mener jeg ikke bare selve dilemmaene men svarene dine også! Tenkte jeg bare skulle si fra 🙂 bloggen er linntheresedagsland.blogg.no

    6. Ser ikke bildene her, men wow så flink du er!!
      Er forresten nysgjerrig på hvem mannen er 😛 Uansett, koselig <3

    7. Heii 😊
      Digger bloggen din, Marthe!
      Og forresten: jeg tror at det er, enten nettavisen eller blogg.no, som gjør at bildene ikke vises. Var innom en annen blogg istad, og der fikk jeg heller ikke opp bilder..
      Ha en fin kveld! 😊

    8. Gled deg til å jobbe med sykdomslære! Kjempespennende, satt med det maaange timer daglig i perioden før eksamen. Gøy å forstå det i sammenheng med anatomi-fysiologifaget. At det er så spennende gjør alt stoffet overkommelig! Lykke til 🙂

    9. Hei 🙂 Anbefaler du å kjøpe et abonnement på sykepleiepluss? Er det virkelig verdt det med tanke på sykdomslære? Har vurdert å gjøre det, men det blir jo enda en kostnad i tillegg til alle bøkene.. Så dyrt, haha

    10. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Når fikk du mann igjen? Så kjekt om du har funnet en mann du har det bra med såfall! Men er nå litt nyskjerrig må jeg si!

    11. Nå er det lenge siden jeg har tittet innom her, men ser du skriver at det er en mann inne i bildet? Har du funnet lykken igjen? 🙂

    12. 2.års sykepleierstudent: Ja jeg synes ihvertfall at jeg lærer stoffet mye enklere gjennom sykepleiepluss. De dekker ikke alt av pensum for andre året, men det er ihvertfall suuperdeilig med et avbrekk fra den tunge lesingen innimellom 🙂 Jeg har akkurat blitt ferdig med hjerte og karsykdommer og så to timer med videoer på sykepleiepluss og leste to timer i boken mens jeg gjorde øvingsoppgaver til tema og nå sitter det som et skudd i hjernebarken! Hehe 😀 Veldig deilig å variere lesemetoden litt!

    13. Min interesse og lyst til å jobbe med hjertepasienter kom når jeg leste om det på sykepleien, i min masteroppgave skrev jeg også om hjerte og karsykdommer, jobbet på ulike hjerteavdelinger og nå tar jeg doktorgrad på emnet, blir ikke lei! Kjempespennende felt!:) så skjønner godt at du ønsker å komme på hjerteavdelingen i praksis. Masse lykke til videre med studiene 🙂

    14. Så flink du er, Marthe! Studier kan være veldig tungt, men jeg synes det er bra du har så positiv innstilling 🙂 Kjenner meg godt igjen når det gjelder studie-dates med mannen i huset, vi hadde ofte det hjemme da jeg og samboeren var lærlinger i ambulansen. Det er jo så koselig og ikke minst effektivt å studere sammen 🙂
      Før jeg runder av har jeg et lite spørsmål angående disse bildene, har du tatt dem selv med selvutløser eller er det noen som fotograferer deg? Nydelige bilder som vanlig! Spør av ren nysgjerrighet da jeg selv sliter med å få nok bilder til å fylle mine blogginnlegg da jeg ofte er alene hjemme uten noen som kan ta bilder av meg 🙂
      Håper kvelden i går var koselig og at du har hatt en fin dag i dag!

    15. Synes det er så inspirerende og morsomt å lese innleggende dine angående studiet. Er veldig motiverende, så fortsett med det. 😀 Håper du får en fin helg!

    16. Hei Marthe! Jeg har akkurat flyttet til en ny by for å gå sykepleien, og har aldri vært mer skremt. Jeg har fortsatt ikke blitt ordentlig kjent med noen i klassen, og lurte fælt på hvordan du synes de første ukene på skolen var? Har du nå en “fast” gjeng å spise lunsj med på skolen osv.? Er så redd for å havne helt utenfor og bli sittende alene.
      Klem fra fast leser!

    17. Jeg var ferdig utdannet sykepleier nå før sommeren, og søkte jobb på intensiv hjerte , fikk 100 % stilling og stortrives ! Jobber med hjerte og kar, samt at det er mye akutt. Jeg forberedte meg før jeg var ferdig ved å jobbe som en helt gjennom studiet for å få gode karakterer, tok flere kurs innenfor akuttspl , ekg tolkning og avanser hjerte lunge redning for å få akkurat den jobben 🙂 jeg har i tillegg tenkt å ta anestesi etterhvert, og med erfaring fra en slik avd så blir det også tatt i betraktning under opptaket. Så så lenge du arbeider hardt og allerede under studiet tar kurs som er rettet mot der du vil arbeide når du er ferdig så får du som oftest den jobben du vil!:-) bare et tips !

    18. Haha, jeg er akkurat lik når det kommer til å ville studere fremfor å feste i fadderuken! Går første året av en master, så har heldigvis funnet noen andre i klassen som er like “kjipe” som meg😄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg