Ukens kjøleskap med meny

Har dere en fin mandag? Dere som har startet på nye studier i dag, hvordan har det gått med dere? Kjenner jeg blir spent på deres vegne jeg! Husker så godt hvor nervøs jeg var selv i fjor, og hvordan jeg fant trøst i å se hvor redde mine medstudenter også så ut. Hehe! Heldigvis blir man raskt kjent. -Ja selv om man står over festens uke med faddere og faddergrupper. Selv tok jeg bare del i et par kvelder under fadderuken i fjor, og likevel har jeg nå klart å bli kjent med flere fine medstudenter. Håper dere koser dere glugg enten dere befinner dere på konsert, fest, eller hjemme med nesa i splitter nye pensumbøker <3 

Selv gikk jeg for sistnevnte i dag. Det ble ikke noe av dyreparken denne dagen heller, så istedet har jeg brukt litt tid på hygge i hagen, og litt tid på pugging av hjerte og karsykdommer. Helt topp det! Deilig å kjenne på at rutinene sakte men sikkert kommer tilbake, og at jeg begynner å få litt struktur på hverdag igjen. I morgen melder det plaskregn hele dagen i sør, så da blir det nok enda mer lesing på meg. Synes det er digg å ligge litt foran skjema i tilfelle jeg skulle bli stående i et flyttekaos en måned før eksamen. Det husker jeg at jeg også var evig takknemlig for i fjor, når en plutselig kjærlighetssorg og et flyttekaos stjal nesten en måned med studie og lesekonsentrasjon fra meg. Man kan jo aldri vite hva livet gir en! 

– Denne ukens middagsmeny –
1.
 Bakt potet med deilig tilbehør
2. Kjøttboller med couscous og sitronsaus
3. Pad Thai wok med kjøttdeig
4. Hjemmelaget Ris De Luxe med reker
5. Kremet pasta med pulled pork
6. Vegetargryte med hvite bønner og foccacia


Jaja, nok skravling! Her kommer ukens middagsmeny og kjøleskap.  Kun seks retter står på menyen min denne uken, og det skyldes at jeg på onsdag har  en middag med Geiremann på agendaen! Vi har snakket om å spise på Sjøhuset og skåle for leilighetsjakten i hele sommer, og nå er endelig datoen satt <3 Det gledes! Skulle selvsagt aller helst hatt et leilighetsKJØP å feire også da, men det får vi ta i neste omgang. Hoho! 

– This week i’m craving –
Blå druer dyppet i pasjonsfruktkesam 
Litago & stratos sjokolademelk 
Frokosthorn med pesto, ost og skinke
Oppkuttede neper, reddiker og kålrabibiter 
Grønne smoothiebowls med chiafrø


Det er så mye hyggelig som skjer denne uken! Skolestart, hygge med medstudenter, middag med Geiremann og teltcamping med bestis! Kristine og jeg har snakket om å dra på telttur i hele år, men ettersom ingen av oss har telt har vi bestemt oss for å dra med oss guttaboys og teltene deres, for å dra på par-camping istedet. Hehe, hvis været spiller på lag vel og merke! Det får tiden vise. Det ville ihvertfall vært suuperhyggelig å ro ut til en liten øy, campe der med tre hunder, bestis og mannfolka, grille, drikke vin, fiske og bare kose oss i et lite døgn til helgen <3 

12 kommentarer
    1. Kan du legge ut oppskriften på woken du skal
      lage? Phad thai er så godt. Den woken du la ut her om dagen så god ut. Men jeg ville laget woksaus selv. Så enkelt og så mye bedre 🙂
      Men gleder meg på oppskrift på phad thai😊

    2. Marthe <3 har du fått litt bloggeglede igjen? Syns det virker sånn! Ønsker deg en knallfin uke, med masse god mat på planen!!

    3. Skulle gjort mye for det kjøleskapet!! Haha. Gleder meg til jeg også har mitt eget kjøleskap å fylle opp igjen! For ikke å snakke om et eget hjem 😛 Håper uken din blir super, det hørtes det virkelig ut som om den kom til å bli 🙂

    4. Anonym: Hei hei! Jeg lager så og si aldri wok-sausene mine fra bunnen av. Synes de man får kjøpt ferdige smaker vel så bra og koster mindre, så til Pad Thai woken bruker jeg sausen jeg har tatt bilde av i innlegget her 🙂

    5. Lekkert kjøleskap! Gleder meg til neste uke da ting roer seg litt mtp fadderuka osv. Da skal nok jeg få fylt opp mitt kjøleskap også 🙂 Det er jo desidert det beste – og rimeligste 😉 Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg