Selger alle skolebøkene mine!

Hei og hopp! Da var nok en innholdsrik arbeidsdag over, og jeg klar for å ta skalldyrsfestivalen med storm. Høhø, høres ut som jeg skal drikke meg dritings og danse på bordene der borte. Det var overhode ikke planen, men jeg skal innom hver eneste matbod de har og spise til jeg sprekker! 

Tenkte bare jeg skulle stikke hodet innom bloggeriet og fortelle dere helt nye sykepleiestudenter at jeg selger alle skolebøkene mine fra fjoråret til en pakkepris! Jeg kjøpte alle bortsett fra tre av disse splitter nye i fjor, og flesteparten av dem ser urørte ut, mens andre (en) ser ut som den har vært med på en intens eksamensinnpurt. Hehehe. Uansett, jeg selger dem alle sammen for 2000kr! 1800 dersom du vil dukke opp på døren min på Justneshalvøya i Kristiansand, så jeg slipper å sende dem. Sending av pakker er mitt verste mareritt nemlig. Jeg kjøpte bøkene for rett under 5000kr i fjor, så her er det definitivt noe å spare!

– Bøkene med forfatter, utgivelsesår og utgave –
1. 
Sand, O, Sjaastad, V, Ø., Haug, E., Bjålie. J.,G Menneskekroppen.
2006. 2. utg. Oslo, Gyldendal
2. Bielecki, T & Børdahl B . Legemiddelhåndtering.
2013. 7. utgave.
3. Ingstad, K. Sosiologi i sykepleie og helsearbeid.
2013. Oslo, Gyldendal Akademisk.
4. Gulbrandsen, L.M. Oppvekst og psykologisk utvikling: innføring i psykologiske perspektiver.
2017. Oslo Universitetsforlaget.
5. Brinchmann, B.S. (red.) Etikk i sykepleien.
2016. 4. utg.. Oslo: Gyldendal Akademisk.
6. Brudal, L.H. Empatisk kommunikasjon Et verktøy for menneskemøter.
2014. 1. utgave. Oslo, Gyldendal Akademisk.
7. Kristoffersen, N.J., Nordtvedt, F. og Skaug, E.-A., Grimsbøe, G.H (red.) Grunnleggende sykepleie, Bind 1. 
8.
Kristoffersen, N.J., Nortvedt, F. og Skaug, E.A. (red.) Grunnleggende sykepleie bind 2.
2016. Gyldendal Norsk Forlag as.
9. Kristoffersen, N. J., Nortvedt, F. og Skaug, E. A. (red.) Grunnleggende sykepleie bind 3.
2016. 2. utgave . Gyldendal Norsk Forlag as.
10. Vabo, G. Dokumentasjon i sykepleien.
2014. 2.utg. 2014 . Oslo / Cappelen Forlag.
11. Jørn Stordalen. Den usynlige fare, 5. utgave.
2015. Bergen / Fagbokforlaget.

11 bøker for 2200kr altså. Utenom disse vil jeg tro at det er tre bøker til du vil trenge. Det var det ihvertfall i fjor, men det kan du sjekke ved å google pensumlisten på de ulike fagene dine på ditt universitet! (Du har en pensumliste per fag). Disse bøkene kjøpte jeg aldri, men det fikk jeg angre på da hjemme-eksamen kom, bøkene var utsolgt og jeg ble nødt til å kopiere 30 sider fra studievenninne. Haha, notetoself: bare kjøp alt med en gang.

Mail meg dersom du vil tømme bokhylla mi! Noen er det markert med markeringstusj i, mens andre er helt urørte. [email protected] er mailen min. Jeg drar som sagt på festival nå, men vil svare første mann i morgen!

Alle bøker er nå solgt <3

34 kommentarer
    1. Vil bare gi deg et lite tips om at det kanskje ikke er kjempe lurt å selge alle bøkene dine fra første året nå. bøkene jeg kjøpte til 1 klasse brukte jeg gjennom hele min utdannelse, spesielt til bachelor var jeg helt avhengig av mange av dem. Sykepleieboken1 og 3 har jeg brukt i alle mine oppgaver gjennom 3 år. 🙂

    2. Hvorfor skal du selge så mange? Jeg skal også starte på andre året nå, og har bare tenkt til å selge 2-3 bøker 🙂 Er mange bøker som kommer godt med senere!

    3. Mari: Jeg vil bare bli kvitt dem nå 🙂 Skulle jeg trenge et par av dem igjen en gang senere så får jeg heller låne av venninner eller tredjeårsstudenter som har tenkt det samme som deg 🙂 No worries!

    4. Sykepleie bind 1-3 trenger du alle tre årene! Legemiddelhåndtering også! Virkelig ikke lurt å selge noen da du trenger den til bacheloren! Bare et tips😊

    5. Ser du har bestemt deg men du trenger dem. Ja du kan låne, men selv brukte jeg alle bøkene alle årene. Biblioteket var fri da det er bøker som er i bruk ca året rundt, klassekamerater trengte dem selv, samme med dem i ande kull. Bruker de hele studiet. Selg dem heller nå du er ferdig. Lite sannsynlig at de blir byttet ut, alle på en gang. Ganske irriterende å ikke ha boken du trenger tilgjengelig når du absolutt skulle ha hatt den

    6. Slenger meg på bølgen her! Ikke selg disse bøkene! Spesielt Sykepleie bind 1-3, menneskekroppen (den er god å ha når du leser patologi) og dokumentasjonsboken kommer du til å trenge alle tre årene, ikke minst når du skal skrive bachelor..
      Hilsen en sykepleier som solgte noen av bøkene sine alt for tidlig når hun studerte selv 🙂

    7. Hei fine du 🙂 Jeg skal starte på sykepleien i år og syntes pensum i anatomi og fysiologi virker så tungt og skummelt. Kunne du ha skrevet et innlegg om studieteknikken du brukte og generelt tips og triks rettet mot dette faget?

    8. Du burde ikke selge alle bøkerne! Er mye du trenger de neste årene spesielt ved bacheloren, og ikke minst når du er ferdig utdannet 🙂

    9. Heldig person som fikk kjøpe dem, et kupp der 🙂 starter på studiet neste uke, og har heldigvis de fleste bøkene i boks! Lykke til med kommende semester 😀

    10. Hm. Så merkelig å selge alle bøkene? Bøker jeg har brukt 1. studieår har jeg brukt både 2. og 3. studieår også, for ikke å snakke om bachelor. Tro du meg, det er ikke så lett å bare kopiere sider som du trenger til bachelor, fordi du gjerne referer til veldig mye i boken, et generelt kapittel for eksempel på 70 sider.

    11. Hvorfor gidder du ikke engang ta råd? Vi som sier dette, sier det fordi vi er sykepleierstudenter som enten er ferdig eller er kommet lenger og forteller deg at du trenger bøkene. Jeez.

    12. Du kommer til å angre på at du har solgt de. Du vil trenge de gjennom studie og i praksis . Men virker som du er veldig stad på ditt.

    13. Vil anbefale å ikke selge grunnleggende sykepleie 1-3 og menneskekroppen. Disse bøkene vil du ha bruk for alle årene. Hilsen 3-års student 🙂

    14. Enig med resten over her, du kommer til å trenge dem senere i studiet! Men nå som du vet det, så får du bare være i ute i GOD tid med å låne på biblioteket evt. 🙂 Sykt kjipt å måtte kopiere sidene du trenger, jeg gjorde det samme og det ble så mye ekstra arbeid. Plutselig trenger du den ene setningen i den boken og så kun en setning i den boken.

    15. Julie: Mitt aller aller aller beste tips er å drite i hele pensumboken og kun bruke sykepleie-pluss sine videoer. Leste ett kapittel i Menneskekroppen og satt helt paff og lurte på hvordan i all verden jeg skulle bestå det faget. Så kjøpte jeg abbonnement hos sykepleiepluss. Så sbsolutt alle videoene under anatomi/fysiologi, og noterte mer eller mindre alt legen/foreleseren sa. Jeg skrev ut tre fulle skrivebøker med tegninger og pugget alt til eksamen! Gikk suuuperfint, og var så GØY etterhvert som jeg ble smartere og forsto sammenhengen på det hele. Fikk B og var bare noen lusne poeng fra en A så pensumboken trenger du virkelig ikke her! 🙂 Kjøp deg sykepleiepluss med en gang. Jeg kommer til å bruke videoene her for slt de er verdt andre året også!

    16. Hei Marthe 🙂
      Lurte bare på om du kunne fortelle litt om dine erfaringer og studieteknikker så langt i sykepleierutdanningen, samt hvor du kjøpte skolebøker, uniform og tilbehør fra? Skal selv begynne på utdanningen til høsten, og kunne gjerne ha trengt noen tips fra en som har litt peiling. På forhånd takk, og lykke til videre med utdanningen. Du blir nok en aller tiders sykepleier <3

    17. Beholdt omtrent alle mine og angrer ikke 🙂 Hender faktisk at jeg blar opp og leser nå også, da det til stadighet dukker opp spennende kasus som er spennende og nyttig å lese om. Grunnleggende sykepleie er fine å ha til du skal ha sykehuspraksis, og kan briljere med en tiltak for ulike tilstander som står beskrevet der. Mener å huske at jeg brukte den rosa en del når jeg hadde praksis på akuttmottak. De er generelt fine å ha i etterkant også da de tar opp mange ulike temaer, man blir aldri utlært! Vi fikk også beskjed om at en god bacheloroppgave skulle inneholde hvertfall 30 kilder.. Så var veldig glad for at jeg hadde tatt vare på mine for å unngå å kjøpe mye nytt.
      Ellers ønsker jeg deg masse lykke til med oppstart på ditt andre studieår, du er virkelig på vei inn i det jeg med stolthet kaller verdens beste yrke! 🙂 Ble ferdig for to år siden og gleder meg til jobb hver dag! God klem fra meg <3

    18. Hvor kommer Litago inn i bildet? Virket nesten som en snikreklame for Litago siden hun dukket opp på alle bildene… (med fronten vendt mot kamera uansett bildevinkel)…
      Uansett, lykke til med videre studier!

    19. Ææ! Du må ikke selge grunnlegende 1-3 og menneskekroppen. Du får veldig bruk for de når du starter i nye jobber som ny- og ikke nyutdannet !! Et lite tips:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg