– Shooting friday –

God hælj får jeg vel starte med å si ettersom jeg glemte det i morgenposten min! Denne helgen må dere virkelig nyte, dere som starter på nye og gamle studier førstkommende mandag. Jeg er så heldig å ha fri helt til onsdag jeg, ettersom jeg i år slipper unna navnopprop og de nervepirrende greiene der. Hehe! Håper fredagen deres har vært fin så langt <3 Jeg har ihvertfall kost meg glugg med besøk av både Hanne og Anita. De har hjulpet meg med litt *rettelse* nihundreogfemti bloggbilder denne ettermiddagen, og fått servert litt deilig wok til middag! Jeg var på butikken allerede klokken ti i dag tidlig og fylte kjøleskapet med fire fulle handleposer av mat, så denne helgen skal jeg neppe sulte. Fatter ikke at jeg kom meg opp i det hele tatt i dag. Jeg dro på tur i skogen til klokken ti om kvelden i går, gikk ihvertfall 6 kilometer i tungt terreng og hev innpå en flaske rødvin til klokken ett om natten etterpå. Haha, er det feri så er det feri!

– Enkel wokmiddag for fire – 

Elsker altså slike innholdsrike dager <3 Oppskriften på denne digge woken får dere under her. Det hender at jeg lager woksausen fra bunnen av også, men når det selges så innmari mange godsmakende ferdigvarianter på butikken, så går jeg stort sett for en av disse altså. Billigere blir det faktisk og ofte.

Ettersom jeg skal tidlig opp og på jobb i morgen, har jeg satt av fredagskvelden til litt me-time jeg! Tror faktisk ikke jeg kan huske sist jeg hadde en fredagskveld alene hjemme med film og snoperier. Vanligvis er jeg helt avhengig av en eller to slike kvelder i uken, men i sommer har det liksom fristet mer å være sosial! -Eller ta slike hyggekvelder sammen med det fine mannfolket. -Men nå er han på hyttetur med guttaboys så da får jeg se og sette pris på noen timer hjemme alene igjen <3

Wok med nudler og kjøttdeig:
Start med å steke kjøttdeig og koke ferdig nudlene. Hakk opp alt av grønnsaksingregienser og wok disse gylne og sprø i ca 3 minutt. Tilsett kjøttdeigen og de ferdige nudlene + en håndfull cashewnøtter. Mmm! Hell over et glass med “Soy & Sweet Chili” og nyyyyt. Supergodt både alene og med hjemmelagde vårruller til.

Hyl ut dersom dere skulle ha et filmtips på lur til meg!

9 kommentarer
    1. Det så godt ut:) <3 Hva slags olje bruker du?
      Et tips som jeg liker, er å lage saus ved å kreme kokosmelk (koke den i panna sammen med woken) og tilsette litt soyasaus:) veldig sunt og godt! Bare husk å ikke bruke lett-varianten,da må du bruke maizena eller lignende for å få den til å kreme:)

    2. Anonym: Jeg bruker nesten ikke olje faktisk! En liiten skvett bare, med den som står på kjøkkenbenken min på bildene. Heter Odelia 🙂 Men denne kokosmelk-varianten hørtes veldg spennende ut! Det har jeg lyst til å prøve en dag 😀 Takk for tips!

    3. Det der så super digg ut. Lurer på om jeg skal lage det på tirsdag. her har vi bursdagsfeiring av jenta vår i morgen med pizza og kake. Men på tirsdag blir det garantert kjøttdeig og nuddel wok. God og næringsrik mat. Takk for tipset 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg