9 ting jeg vil gjøre i august

1. Feire min egen bursdag! Juhuuu, jo eldre jeg blir jo gøyere synes jeg det er med bursdag. Elsker at det finnes en dag i året hvor alle sender melding, ringer, gratulerer og viser litt ekstra at man blir satt pris på. Venninnene mine spesielt er så innmari gode på det! Det er ikke så mye som skal til heller! I år fyller jeg jo til og med halvveis til femti, så da har jeg bestemt meg for å feire det litt ordentlig. Enten hjemme hos meg eller i et annet lokale <3 Vi får sjå! Det er ikke før den 31, så jeg har enda god tid.

2. Dra på enda flere visninger og forhåpenligvis finne drømmeleiligheten! Håper, håper, håper at jeg finner den innen måneden er over, for vips så er neste eksamensinnspurt her, og da kan jeg liksom ikke befinne meg midt i et flyttekaos. I går fikk jeg lånet mitt bekreftet med supergod rente *HURRA*, så finner jeg hjemmet jeg ønsker meg nå, så skal den nervepirrende budrunden i gang med det samme.

3. Lage hjemmelaget musli igjen! Jeg er så brød og påleggslei om dagen, og synes det er så godt både med smoothiebowls og yoghurt-boller proppfulle av musli, frukt og bær til frokost. Mmm! Bananbrød og eplekake har jeg også lyst til å lage i august.

4. Dra på weekendtur på hytten til Caroline. -Bare være jentene, fiske og plukke molter i to hele døgn. Herregud så deilig det skal bli. Krysser bare alt jeg har for at ikke dette sinnsyke regnværet er kommet for å bli måneden ut. Nedbøret får holde seg unna til oktober, og da kan det godt komme i snøform istedet.

5. Starte på mitt andre skoleår og ikke slurve med studeringen what so ever. Jeg skal lese pensum helt fra uke 1 og gjøre akkurat som i fjor. -Holde det gående til kvelden før eksamen i november. Det gikk jo som det suste i fjor, og det skal det også gjøre nå. Åh, jeg GLEDER meg til å bli grisesmart, og til å motivere dere andre både nye og gamle studenter også <3 Livet på skolebenken er slett ikke så dumt!

6. Dra på skalldyrsfestivalen i Mandal neste helg. Jeg jobber på helsesenteret neste helg også, men akkurat fredagskvelden har jeg ledig, så da vil jeg kjøre ut til Mandal med en venninne eller to, traske på festival og spise masse deilig skalldyr og fisk. Det er jo åårevis siden sist!

7. Lage matbudsjett i skikkelig studentstil og ha to skoleuker hvor jeg spiser for under 100kr dagen. For all del, gjerne 50kr også! Vi snakker tomatsuppe med egg, enkel wok, fiskegrateng, lapskaus, spagetti, og et dykk i oppskriftskategorien min her på bloggen, etter billige, gode og næringsrike middagsoppskrifter. Jeg synes slikt er litt moro jeg! -Å få ordentlig inn for å være økonomisk i blant, planlegge og holde seg til et fornuftig matbudsjett. Det gir sånn en godfølelse!

8. Opprettholde treningen. Jeg børstet faktisk støvet av treningstightsen forrige uke og hadde noen gode styrkeøkter sammen med mannfolket! De siste par dagene nå har jeg også hatt noen økter med Annika. Når motivasjonen ikke er helt på topp, er det så viktig med en treningspartner <3 I morgen før jobb venter en ny svettetime med løping i skogen, og heldigvis har jeg fått med meg Annika på det også. 

9. Holde godteriet til helgene. -Og med helgene så mener jeg fredag, lørdag og søndag. Ja, her i gården er det lov med snoperier tre av syv dager. Altså nå har jeg akkurat sagt farvel til sommerhverdagen og begynt med rutiner igjen. Kan’ke være for hard mot meg selv sånn helt til å begynne med.

Nå, hva står på din August-liste? 

19 kommentarer
    1. Hei, kan jeg sende deg en e-post? Jeg har
      nemlig en fin oppskrift på rundstykker og
      Jeg synses sånt er enklere å skrive på e-post. Jeg har vel ingen august planer, mannfolket er bortreist på jobb store deler
      av månden så jeg vet ikke hva jeg skal finne på.

    2. hahha er sååå enig i det punktet med snop på fredager, lørdager og søndager! :’) når jeg sier til folk at jeg kun spiser godteri i helgen blir de skikkelig imponert, men lite vet de at det betyr ALLE dagene av helgen haha…

    3. Hanna: Hehehe! Fredag til søndag er helg. Sånn er det med den saken 😀 Kanskje jeg kan kutte ned til fredag og lørdag etterhvert. -Men en må starte mykt 😀

    4. Høres ut som en kooselig august du har i vente!!
      Håper du har lyst til å dele disse billige student-middagene. Det hadde vært til stor hjelp her i gården!

    5. Feire 18 årsdagen (har bursdag dagen før deg😂)
      Bli bedre med trening etter en slurvete sommer og få et bedre kosthold er noen mål for august.
      Håper du koser deg masse med det andre på sykepleien, mamma trivdes så mye, og anbefaler det så mye❤️❤️

    6. Planen for august er bare å nyte resten av sommeren, fortsette å trene og begynne på skolen igjen. Håper August månden din blir super! <3

    7. Skal bli flinkere å spasere tur. Det er mitt augustmål. Når det gjelder leilighet så sjekk at det virkelig er to soverom dersom det står 2. Jeg kjøpte en leilighet til altfor høy pris pga et rom var møblert som et soverom men vinduet var for lite så det ble ikke godkjent som soverom. Tapte 300000 da jeg skulle selge igjen. Kjedelig.

    8. Hei!
      Vil bare si at billige men sunne oppskrifter er høyt ønsket, og ikke minst de motiverende innleggende du har om skole. Gjerne litt tips på den fronten også. Digger bloggen din!

    9. Hei! Får jeg spørre hva du fikk i lån alene? Jeg hadde nemlig vansker med å få lån alene så måtte ha foreldre som medlåntakere, selv med EK på 700.000…. ikke enkelt å være alene i dette boligmarkedet (bor I Oslo)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg