Serietips til regnfulle augustdager

Nå sitter jeg i frisørstolen til Marianne og jåler meg litt før skolestart jeg! Hele gårsdagen gikk til visning og hygge hos Annika og kjæresten, og morgenen i dag har gått til møte med banken for lånetilbud. Wihuu! Geiremann var også med meg, så nå venter jeg egentlig bare på å få finansieringsbeviset mitt skriftlig så jeg kan begynne å hive inn bud. De leilighetene jeg har sett på så langt har absolutt vært fine, men jeg har liksom manglet den der overveldende “aha-opplevelsen”, og derfor tror jeg ikke at jeg kommer til å gå for noen av dem. Min første leilighet skal føles helt perfekt, og jeg kjenner hva som er riktig og ikke allerede etter et par minutt. Heldigvis dukker det stadig opp noen interessante hjem her i Kristiansand, så min neste visning finner sted i vågsbygd førstkommende onsdag, og den kjenner jeg at jeg er meegaspent på! 

Resten av denne torsdagen skal gå til trening og filmlatskap med venninner og en fin mann. Ettersom jeg akkurat har fullført denne dritspennende “Ozark” serien, har jeg egentlig bestemt meg for å begynne på enda en ny Netflix-serie. Kanskje noen av dere har sett den allerede? “Nurses who kill”? Det er ihvertfall en dokumentarserie på Netflix som kom ut for bare dager siden. Litt om Ozark skal dere få beskrevet under her. Virkelig det beste jeg har sett på lenge! 

Ozark

– Ozark –
Marty Burde ser kanskje ut som en alminnelig finansrådgiver, men kundene hans består ikke bare av vanlige mennesker fra gata. I 10 år har han sammen med sin arbeidskollega og bestevenn også hvitvasket penger for det nest største narkokartellet i Mexico. En dag kommer en av de mektigste i kartellet på overaskelsesvisit for å stille spørsmål til hvorfor åtte millioner dollar mangler fra regnskapet hans. Pistolen fyrer løs på de ansatte og med kula et sekund fra pannen, kommer Marty på en idé som kanskje kan spare han og familien livet. Han foreslår å ta med seg sin utro kone og sine to barn og flytte til Ozark i Missouri for å skape et nytt, bedre marked for kartellet. Dette får han igjennom og på 48 timer må han ikke bare skaffe tilbake millionene som er savnet, men også be barna sine takke farvel til skole og venner for å pakke bil og flytte til en øde innsjø. 

– Se traileren til serien HER

Den er bare helt… nydelig spør du meg. Spennende og morsom!
Her øser regnet ned i dag, så denne kvelden blir perfekt for film og innekos <3

16 kommentarer
    1. Viss du vil ha en ny serie etter denne, så MÅ du se Elementary!! Moderne versjon av Sherlock Holmes. Jeg har sett mange serier, men denne er absolutt den beste!

    2. Hei Marthe! Jeg har fulgt deg lenge og synes det er spesielt spennende når du skriver om ditt valg av yrke og skole. Jeg skal selv gå på det samme, på samme sted og lurte på hvordan uia er med tanke på øredobber? Jeg har mange små i ørene og håpte jeg kunne slippe å ta de ut

    3. Jeg må bare få lov til å si at jeg er så glad i å lese bloggen din! Din blogg er den eneste jeg leser hver eneste dag. En av de største grunnen til at du er min favoritt er at du provoserer ikke frem lesere, ved å for eksempel lage en overskrift som man ikke kan la vær å lese fordi det er så dramatisk. Dette er noe som er ekstremt idiotisk, som flere av toppbloggerne bruker. Jeg ser at det er et virkemiddel for å få flere lesere, men det betyr at bloggingen dems kun betyr penger. Jeg liker også så godt at du ikke blander deg inn i andres blogging, det er for mye uthenging og syting. Takk for at du gjør at jeg fortsatt liker å lese blogger! For det er din fortjeneste. Trist at du ikke har så mye bloggmotivasjon, og jeg så noen av mailene du hadde fått etter fiskeinnlegget. Håper du tar til deg det jeg sier, for jeg elsker bloggen din!! Du skriver veldig motiverende og inspirerende. Veldig gøy å lese om skolegangen din og praksisen du har. Glad jeg kan lese om hverdagen din i to år til.

    4. Hei. Litt Off-topic, men syntes du sykepleiestudiet er vanskelig? Hvor mye jobber du med pensum? Og hvordan jobber du? Hva slags teknikker funker for deg? 😊

    5. ELSKER Ozark! Skrev akkurat om den selv 😛 Jeg håper du får en fin helg, og så må jeg si at jeg gleder meg til å følge deg i leilighetsjakten 🙂 Så spennende!

    6. Eg skal starte på sykepleie ved UiA, men eg lurer på kor eg finn bøkene eg må ha? Ser ikke ut til at de ligger på UiA sin nettside. Vet du hvor man finner det? 🙂

    7. Spennende tid du går i møte. Jeg skjønner ikke helt det med finansieringsbevis skriftlig. Jeg fikk vite at jeg aldri måtte legge ved finansieringsbevis når jeg la inn bud. Da ville megler vite hvor mye jeg kunne låne. En anbefaler å oppgi bankkontakten så kan megler få bekreftet om du kan finansiere lånet via banken. Litt dumt å by 1.7 f.eks og megler ser at du kan få 1.9 i lån 🙂 Selgere vil ha mest mulig for sin bolig så sjekk hva de er solgt for før. Kjedelig om boligen ble solgt året før for 1.7 og de nå krever 2.0. Det har omtrent ikke vært prisstigning i landet det siste året. Masse lykke til.

    8. Kathrine: Ringte til banken og spurte om lån i første omgang, og fikk bekreftet summen jeg ville ha, men man må ha det “skriftlig” på mail for å kunne by. Det var bare det jeg mente. Skal ikke gi eiendomsmeglerne noenting. 🙂 Tusen takk!!

    9. Anonym: Hvis ikke de ligger på UIA sin pensumliste under sykepleier-bachelor enda, så er det fordi listen ikke er klar 🙂 Den er ikke klar for mitt andre år ihvertfall 🙂

    10. ??: Hei hei! Nei, jeg synes ikke sykepleiestudiet er vanskelig. Det kommer nok an på hvor motivert du er og hvor godt du liker fagene, men så lenge du interesserer deg for kroppens anatomi, og hvordan ting fungerer så går det kjeempefint. Det er litt tungt første høst-semester, men siste går som det suser! 😀

    11. Ingvild: Å <3 For en herlig kommentar! Tusen tusen takk for gode, oppmuntrende ord. Ingenting som motiverer mer enn slike tilbakemeldinger :') Tusen hjertelig <3 Måtte du henge med til siste bloggdag! 😀

    12. Malin: Hei hei! Så hyggelig å høre 😀 Du må bare ta ut øredobbene under øvingsavdeling-timene. Det er 2-3 timer i uken. Utenom disse så kan du gå med dem 🙂 Vi har til og med lov til å gå med øredobber på jobb hos oss. Bare ikke ringer, smykker, eller klokker <3

    13. Du må se Prison Break!!! Kjære vene – du vil bli hekta og du kommer til å forelske deg i hovedkarakteren Michael Scofield, spilt av Wentworth Miller. Han som spiller broren til Michael, Lincoln Burrows (Dominic Purcell) er faktisk halvt norsk. Enda en god grunn til å se på serien…Haha!
      Men denne serien er råbra altså..Du blir hekta fra første episode! I promise you!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg