– Random Questions Tag –

Hva er det lengst borte du har vært fra hjemmet? Hmm.. Sør Afrika? Det tok ihvertfall 11 timer å fly fra Paris til Johannesburg, og så seks timer å ta buss fra Johannesburg til Lodgen og krokodille-elven i bushen.  

Har du noen gang krasjet en bil? Ja, jeg har krasjet/bulket to biler. Begge to i forbindelse med parkering.. Jeg er en ganske flink sjåfør altså! Riktig så fornuftig på veien, men under rygging og i trange parkeringshus… Åh, jeg er håpløs. 

Hvilken konsert var din første? Mitt livs første “konsert” var idolfinalen mellom Kurt og Gaute i Oslo for hundre år siden. Hehe! Ikke vet jeg hvor gammel jeg var, men jeg husker jeg gråt da Gaute ikke stakk av med seieren. Var så betatt jeg..

Hva er den perfekte date? 1. Middag ute på restaurant, eller hjemme (laget sammen med vin i glasset). 2. Spillkveld i joggedress 3. Fisketur langs berget eller i en liten båt bare oss to på sjøen! 

Eeeller en spahelg i Kragerø <3 Hehe.. Foreksempel.

Hvem er din siste melding fra? Min siste sms tikket inn fra Bestemor lørdag kveld. Da lurte hun på om det hadde hendt meg noe ettersom jeg ikke hadde oppdatert bloggen på noen dager. Heldigvis kunne jeg betrygge henne om at alt bare var velstand. -Jeg er bare møkklei hele internett og har lyst på en lang pause. Hadde det bare vært så enkelt å drive bloggbusiness. To år til har jeg bestemt meg for å blogge. Så er det nok. Planen var egentlig å kombinere bloggeriet med sykepleier-yrket så lenge som mulig, men så fort mine to siste studieår er over, har jeg bestemt meg for å takke pent for meg. Åtte år foran tastaturet er en lang, lang stund.

Jeg føler det er på tide med et nytt kapittel. -Et kapittel som innebærer å slappe av med god samvittighet på sofaen etter lange arbeidsdager. -Og reise på ferie uten å engang sjekke om det er wifi-tilgang på hotellrommet. Haha, herregud så deilig. Jeg kommer alltid til å ta bilder for min egen del, for kamera er min beste venn, men resten av blogghverdagen har jeg innsett at ikke gir meg så mye lengre. Jo lengre jeg tar meg bloggfri jo mindre savner jeg å skrive. Du vet når du har en skoleoppgave som skal leveres og du har så lite lyst til å sette deg ned foran pcen at du begynner å vaske huset istedet? Sånn har jeg det med blogg om dagen. Det er trist, men slik er det altså bare blitt. 

Hvilken film var den siste du så? The last bone på Netflix. En helt ny film om anoreksia. Både fin, morsom, vond og spennende.

Kunne du vært i et avstandsforhold? Nei ikke nå ihvertfall! -Men jeg tror absolutt på at det kan fungere! Ihvertfall for en periode. Har man tilliten på plass så er det vel bare deilig å få muligheten til å savne hverandre litt <3

Hvilken side av sengen sover du på? Det siste halve året har jeg sovet på venstresiden. Siden lengst unna vinduet. Jeg er så redd for edderkopper og andre kryperier vet dere.

Fortell om noe du gjorde i helgen… Helgen min gikk til grillfest med gode venner (helt uten kamera), innetimer med torden og regn hamrende på vinduet, ekstravakt på jobb, ooog rydding, rengjøring, og kjedelig klesvask. Hehe, sett bortifra førstnevnte har ikke ferielivet vært spesielt spenstig så langt. Heldigvis ser denne uken hakket mer spennende ut, og i dag skinner solen igjen. Hurra!

Fortell om noe du har tenkt til å gjøre i dag… 1. Fylle kjøleskapet. 2. Få gang på den bloggen min igjen 3. Avtale x antall visninger på leiligheter og kanskje til og med dra på en av dem? 4. Booke frisørtime. Håret mitt er helt krise. 5. Booke kiropraktortime. Jeg har hatt kink i ryggen i en uke nå, og holder på å bli sprø.

Har du noen gang sendt nudes? Jepp! Tilogmed bommet på send-til-knappen og lagt ut på mystory. Heldigvis fikk den bare rumpa mi bare to sekunder med fame før jeg H-Y-S-T-E-R-I.S.K fikk fiklet meg frem til slettknappen.  

Fortell om noe pinlig du har gjort den siste uken… Jeg kjøpte chicken nuggets til frokost torsdag formiddag og spiste dem mens jeg lå i et solarium.

Hva er din største bekymring? Nå om dagen går jeg bare å bekymrer meg for at jeg skal ende opp med fire måneders praksis i Flekkefjord eller et eller annet annet sted som ligger alt for langt unna Kristiansand. Jeg blir så utrolig lei meg om jeg må flytte fra Kristiansand akkurat når jeg har fått kjøpt meg min første leilighet og liksom skal begynne å kose meg med å gjøre den om til min egen. Krysser virkelig alt jeg har for at jeg får akkurat neste praksis i sør. 

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden, hvor ville du reist? Akkurat nå frister Tanzania. Jeg har begynt å tenke litt på å ta min siste praksisperiode utenlands likevel. Jeg tror tre måneder i Tanzania om to år, ville passet meg midt i blinken <3

Noen gang fått en bot? Ja, jeg har fått en parkeringsbot. Jeg husker jeg fikk 700kr for å ha stått 7 minutt over tiden under et shoppingsenter i fjor sommer. Jo så fikk jeg en bot på Oslotrikk eller t-banen for å ikke ha kjøpt billett en gang. Høhø! #Pøbel

Når var sist du ble kjeftet på? Hmm, det må være av Geir. Han fikk ikke tak i meg på en litt for lang stund for noen uker siden og sendte meg ei litta kjeftemelding. “Kjeftemelding”. (Geir kan ikke kjefte nemlig). -Men så fikk jeg omsider ringt han opp og vips så var det god stemning <3

Hva gleder du deg til? Å finne tilbake til gode hverdagsrutiner. Humøret mitt er ikke helt som det pleier om dagen, og jeg tror det kommer av at jeg ikke har hatt sunne hverdagsrutiner siden mai måned. Jeg spiser for mye usunt. Eller for mye generelt. Jeg trener for lite. Jeg bruker for mye penger. Jeg klarer ikke å følge opp planene mine, og denne ekle kombinasjonen av alt dette gjør meg stresset og.. ja rett og slett lei. Jeg må få litt overskudd i kroppen igjen, slutte å sove bort fridagene mine, bli sprudlende, glad og strukturert. Det er jo favorittårstiden min til og med! Burde ikke livsgnisten være på topp? 

Hva er den perfekte pizza-topping? Jeg elsker hawaiian pizza! Ja jeg er en av de som vil ha ananas på pizzaen. Ellers liker jeg det simpelt! Kjøttdeig, bbqsaus, mais og cashewnøtter. Eller en tynn variant med tomatsaus, pesto, ruccola og parmaskinke. Ikke så mye ost. Det finner jeg kvalmende.

Hva dypper du chicken nuggets i? Jeg har de siste fem årene alltid bare dyppet i majones og ketchup, men nå har jeg akkurat fått øynene opp for curry-dippen og er oooppslukt av denne. 

Hva er favorittsporten? Å spille? Jeg elsker alt bortsett fra fotball. Er så redd for å få den harde ballen i magen/ryggen eller mitt i fleisen. -Men volleyball, innebandy og basket var favorittsportene i idrettsfaget på videregående husker jeg. Å se på? Ski! -Og damehåndball. Eller sprangridning.

Har du noen gang hatt en ferieflørt? Javisst! Falt blant annet pladask for en brasiliansk surfer i Costa Rica for noen år siden. Litt flørting hører vel med ferielivet? Ihvertfall når en er singel.

Hvor mange ganger har du vært forelsket? Fire tror jeg! Jeg blir det ikke så fort, og har definitivt vanskeligere for å bli det nå, enn da jeg var yngre, men når det først skjer, så vil jeg ikke annet enn å være med denne personen, gjøre hyggelige ting sammen, reise og ha det fint 7 av 7 dager i uken <3

Hva plager deg akkurat nå? At jeg har en prosent strøm på mobilen. Jeg har nemlig lagt laderen min igjen hos mannfolket!

Beste reisen du har vært på? Klarer ikke velge.. Costa Rica, Zimbabwe, Sør Afrika, Mexico, Singapore eller en av Thailand-reisene. Jo lengre bort fra Norge jo bedre. Du vet den kjærlighetssorg-følelsen som gir klump i magen når du ser bilder av eksen? Haha, denne typen klump får jeg hver gang jeg ser en bloggleser eller venninne legge ut feriesnaps på mystorien sin. Jeg har så lyst til å reise jeg også! -Men nå er det leilighetkjøp først. Skulle jo helst ha flyttet i går.

Jeg ringer og avtaler fire ulike leilighets-visninger NU! 
Må bare finne en måte å lade den mobilen på først..

39 kommentarer
    1. Den eneste bloggen jeg sjekker for oppdatering 10 ganger på en helg 🙁 hahah. Glad det fortsatt er to gode år igjen <3

    2. Kan ikke forstå hvordan jeg skal klare meg uten bloggen din? Det føles ut som jeg kommer til å miste en veldig god venninne. Likevel unner jeg det å dra på ferie uten data, kamra og internett.
      Klem i fleng

    3. Lise: Å <3 Det går vel ikke mer enn noen uker før jeg terroriserer instagram og snapchat med oppdateringer istedet. Hehe! Jeg klarer nok aldri å forsvinne helt <3 Klem i fleng igjen!

    4. Hvaaaa?
      Har du kjøpt leilighet? Og har du fått kjæreste?
      Skjønner jeg har vært borte litt for lenge (fire mnd jorda rundt – uten Internett)! Dette må du oppdatere en egentlig fast leser på.
      Det gledes å være tilbake <3 God sommer!

    5. Jeg gruer meg så mye til du slutter å blogge! Men jeg får nyte den tiden du faktisk blogger! Du var den første bloggen jeg begynte å lese og du hatt altid vært min favoritt! Fine svart på spørsmålene!

    6. Anne Mette: Hehehe! Din heeeeldiggris <3 Neida, jeg er bare på utkikk etter en leilighet som jeg kan flytte inn i i løpet av høsten (helst innen neste eksamensinnspurt er i gang) og på kjærlighetsfronten kan vi vel bare si at jeg har en kjekkas i kikkerten :'D

      Velkommen hjem igjen! Og fortsatt god sommer til deg også :') Måtte august levere!

    7. Måtte de neste to årene gå SAKTE, for vår del <3 Ble litt vemodig av å lese dette jeg, selvom jeg selvfølgelig har masse forståelse!
      Ellers elsker jeg denne typen innlegg, veldig underholdene å lese!

    8. Hvorfor ikke Flekkefjord? Skal selv ha praksis der til høsten, og gleder meg som en unge!!
      Har hørt fra tidligere studenter at du får være med på veldig mye mer enn i Kristiansand. Havner du for eksempeø på nevrologisk avd. i Kristiansand, blir du værende på den avdelingen, mens i Flekkefjord har du en uke på operasjonsstua, noen dager på fødeavdelinga og du har til og med mulighet for å være med i ambulansen om du vil…
      Jeg stnes du burde revurdere akkurat det med praksis!
      Du har bare sykehuspraksis én gang, og da burde du oppsøke de stedene hvor du kan lære mest mulig.
      Lykke til videre med bloggen, jakten på det rette mannfolket, leilighet og studiet.

    9. Kjente at jeg ble oppriktig lei meg når jeg leste at du bare skal blogge i 2 år til! Du er favoritt bloggeren <3 Så ekte, glad og god jente som leverer masse bra innlegg! Men forstår godt at du ønsker å ikke ha bloggen og stresset hengende over deg til alle tiden!

    10. Neineinei, du får ikke lov å slutte og blogge!! Du er den eneste bloggeren jeg følger fast, for du er en så gledesspreder.. 🙁 Enda godt det er to år igjen, og hvem vet, klarer vi å endre til at du fortsetter litt til! 😀

    11. Hvis du er så lei blogging som du gir utrykk for, hvorfor presse seg til å blogge to år til? Du lever bare en gang, og studietiden skal nytes, for den kommer aldri tilbake 🙂

    12. Oh my god.. Hva heter sangen der du viser kjøleskapet ditt på snapchat? Ble helt forelsket i den jeg..

    13. Jorunn: Jeg kan ikke leve på studielån. Skal akkurat til å kjøpe meg leilighet også og 7000 eller 8000 kroners inntekt i måneden blir det ikke noe yolo av <3

    14. Sjønner deg sååå godt Marthe, selv om jeg kommer til å bli utrolig trist når du slutter! Du er garantert min favorittblogger. Du er så positiv og sprudlende, samtidig som du er ekte. Føles litt ut som jeg mister en venninne, og blir veldig trist av tanken på at jeg ikke får følge deg like tett i fremtiden og ikke får høre om fremtiden i jobb og evt med hus og barn osv – uff mener ikke å virke creepy nå, men slik føles det. Gleder meg til å følge deg de neste to årene da! Stor klem <3

    15. Du MÅ ikke blogge mer vet du. Du kan leve på studielån og en ekstrajobb som vi andre studenter må. Fint at du er ærlig om at eneste grunnen til at du gidder å blogge lenger er på grunn av pengene.

    16. Hvor er du på leilighetsjakt? Har du sett deg ut noen spesielle områder -eller blir du værende på Justneshalvøya (fineste stedet i byen!)?

    17. Hei 😀 Jeg går og på sykepleien i Kristiansand, og er like bekymret som deg for å måtte flytte til Flekkefjord. I tillegg har jeg også kjempe lyst til å reise på utveksling til Tanzania. Det ser så spennende ut 😀 Tror egentlig vi bare må benytte denne muligheten når vi har den 🙂

    18. Anonym: Jeg er ikke kresen på sted så lenge det går en buss i timen så skal jeg alltids klare meg! Jeg vil bare ikke bo midt i sentrum, for jeg vil gjerne ha hund og mulighet til å gå tur i skog og mark på null komma niks 🙂 Så vil jeg ha litt mer hus for pengene og litt nyere bygg, og det får man ikke så sentralt. -Men jeg skal på visning på Justneshalvøya onsdag faktisk! Den er superfin, så er veldig spent! 😀

    19. Anonym: Ja akkurat nå har jeg det faktisk slik. Regner med vi alle har vært jobbleie en gang i livet og gått på jobb i hovedsak fordi vi er avhengig av at lønna skal tikke inn på konto. Føler meg ikke som et dårlig menneske av den grunn altså 🙂

    20. Å leve på studielån og ekstrajobb med selveierleilighet er ikke så vanskelig som man skulle tro da 🙂 Men smak og behag selvfølgelig. Lykke til videre.

    21. Jeg synes det er flott at du er ærlig om at du er blogglei, og faktisk kun fortsetter fordi du trenger lønna. Vi har nok av toppbloggere som ikke tørr innrømme det. Og så, om du skulle være “uheldig” å ende opp i Flekkefjord, så er det en kjempeflott plass med veldig bra arbeidsmiljø. Tror du hadde likt deg der, jeg 😊

    22. Jeg merker at jeg allerede gruer meg til den dagen du slutter å blogge, men jeg forstår deg veldig godt. Jeg synes også at det er bra at de deler med oss leserne at du er lei av hele bloggeriet. Jeg får nyte de neste to årene, for du er virkelig favorittbloggeren min, og den eneste jeg faktisk liker å lese(de andre er blitt en vane).
      Håper at vi fortsatt får følge deg på snapchat og instagram + ikke sletter bloggen og ikke gjør som Voe som slettet absolutt alt. Trenger å bla i arkivet for å finne oppskrifter og serietips 😉 Lykke til med leilighetsjakt! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg