– Skalldyrsfest med familien –

– Krabbefredag i Kopervik –


Her kommer et lite bildedryss fra fredagskvelden vår! Det er lite som gjør meg så glad som når jeg får beskjed om at skalldyr står på menyen. Jeg er definitivt glad i mye forskjellig på matfronten, men jeg tror faktisk at dette her er favoritten over alle favoritter. Krabbeklør, ferske reker, kreps, kongekrabbe, blåskjell og andre skjell.. Jeg elsker alt sammen, og blir gjerne sittende rundt bordet i flere timer etter at jeg er mett, bare for å pille og småspise som om det var lørdagsgodt. Jeg tror det er farmor og farfar som har skyld i at jeg er så innmari glad i denne maten. Jeg fikk det servert så mye i barndommen!

– Endelig gjenforent fra Bergen, Kristiansand og Stavanger – 

Lørdagen var forresten også helt fantastisk. Spekulasjonene mine rundt familierebus var faktisk riktige, så like etter at frokosten var inntatt, delte vi oss inn i tre lag og kjørte avgårde på sightseeing i Kopervik med håp om å løse et rebusord og komme oss i mål snarest mulig. Jeg skal fortelle mer om det, middag og enda en hysterisk morsom familiekonkurranse senere, men før jeg deler bilder av den galskapen ville jeg bare titte innom for å vise noen fra fredagskvelden. De har det så utrolig fint her, vertene. Et gigantisk hus, båt og brygge 100 meter unna og en diger veranda som vi nå har nytt både en og to måltider på. Herren i huset er i tillegg kokk, så dere kan tro maten smaker her! Herlighet…


Vi hadde ikke bare koldtbord-frokost i går, men da kvelden kom ble det servert noen helt nydelige drinker, fiskespyd med scampi, grønnsaker og breiflab til forrett og kjøttspyd til hovedrett med bakte poteter og en alt for god soppsaus til. Desserten fikk vi først inntatt klokken tolv om kvelden etter at alt på aktivitet-programmet omsider var gjennomført og da klarte jeg jammen å fylle magen med både is, sjokoladekake og lime-marinerte jordbær også..  Herregud, jeg har ihvertfall ikke blitt noe slankere i løpet av disse to døgnene.



For en helg, og for noen flotte familiemedlemmer <3

8 kommentarer

Siste innlegg