Ukens film – Rough Night

(L to R) Kate McKinnon, Ilana Glazer and Zoe Kravitz in Columbia Pictures? ROUGH NIGHT.

Eller “Siste kveld med jentene” så den er oversatt til på norsk. Herregud som jeg lo da jeg så denne på kino med Andrea for et par uker siden. Dere MÅ komme dere på kino en dag i nærmeste fremtid for å få sett denne filmen før den forsvinner fra programmet. Den er perfekt for en skikkelig jentekveld hvor du og dine beste bare kan lene dere tilbake, spise popcorn og le i 90 minutt i strekk. Jeg har ihvertfall ikke ledd så mye av en film siden jentegjengen dro på Bridget Jones i fjor høst. 

– En siste kveld med jentene – 
Det er 10 år siden jentegjengen gikk på collage, og siden den gang har de glidd litt fra hverandre. Voksenlivet med bygging av karrierer, barn og skilsmisser har tatt over for livets festligheter, men ettersom ei av dem nå er gifteklar, har de bestemt seg for å samles igjen for et sinnsykt utdrikningslag. 55 timer har jentegjengen satt av til livets helg i en leilighet i Miami, og med seg har de en diger pose med penis-sugerør, hårbøyler, penisneser og det hele. Alt som står på planen er fest, fest og mer fest. -Og et overraskelsesbesøk for bruden, av en kjekk, mannlig stripper. Høres da ut som en normal party-helg?

Vel her går ingenting som det skal, og det hele er bare hysterisk. Galskapen starter allerede på flyplassen når champagnen popper og smellet av korken misstolkes som terrorhandling. Videre bestemmer den ellers fornuftige jentegjengen seg for å kombinere shotsene med en stripe kokain, og heretter går alt straka veien nedover. Etter en heftig bytur med litt for mye alkohol, banker den mannlige stripperen på døren deres. Dessverre får han bare såvidt tatt av buksene sine før et uheldig slag treffer han i bakhodet så han må bøte med livet. Vips så er feststemningen erstattet med panisk planlegging av hvordan i all verden de skal komme seg unna livstid i fengsel for uaktsomt drap.

Det høres kanskje tåpelig vilt ut, men herregud så morsomt. Karakterene her er bare helt unike, og sammensetningen av de forskjellige personlighetene minnet meg faktisk litt om min egen jentegjeng. Jeg synes det er så morsomt å se hvordan mennesker kan være ulike og likevel klaffe så innmari godt sammen. Nei, Andrea og jeg lo oss skakk i kinosetene, og det er jeg sikker på at dere også vil gjøre. Traileren kan dere se HER.

Jeg har sett mange gode filmer den siste tiden, så flere filmtips er like rundt hjørnet!
Nå skal jeg få i meg noe frokost og gjøre meg klar for enda en fin kveld på jobb <3

12 kommentarer
    1. Ble overrasket da jeg så du tipset om denne haha, pleier å like det du tipser om, men denne så jeg for noen uker siden og var så skuffa! Så forutsigbar og ja, føltes som en film helt lik de man alltid ser haha!

    2. Hei Marthe 🙂
      Jeg lurer på om du kan lage et blogginnlegg med tips og sånt til de som skal starte på sykepleiestudiet til høsten nå som du er ferdig med førsteåret. Om du har noen tips og eventuelt noe du ville ha gjort annerledes 🙂 Liker bloggen din veldig godt.

    3. Jeg lo litt, men ble også skuffa av denne filmen. De dro inn altfor mye drama mellom jentene og det hele blei bare litt too much. Litt vel irriterende to av de skuespillerene også 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg