Ukens serietips – Glitch

What a day! Jeg har kost meg så sinnsykt i mitt eget selskap denne morgenen. Det ble en joggetur istedet for powerwalk i formiddag, og etter å ha hilst på et par ekorn i nydelige trollskogen, plukket jeg med meg en gigabukett av noen villblomster som nå står og skinner på spisebordet i stuen <3 Til frokost lagde jeg meg tomatsuppe med egg og hjemmebakte rundtstykker, og nå sitter jeg bare her og lader opp til neste jobbvakt. Herregud så fint turnuslivet er!

Forstår virkelig ikke hva det er folk klager på? Man får sove ut et par ekstra dager i uken, ta morgenturer i sommersola, og for engangs skyld starte jobbdagen våken! Nei, en kombinasjon av tidlig og senvakter er helt prima spør du meg. Før jeg hiver meg avgårde, tenkte jeg bare å dele ukens serietips med dere! Kanskje noen av dere har sett første sesong av Netflix-serien “Glitch” allerede? Hvis ikke: Gi den en sjanse! Den holdt ihvertfall meg underholdt den uken det tok å se serien ut.

– Glitch – 
James Hayes er politimann i den Australske småbyen “Yoorana”. En kveld tar han på seg oppdraget å sjekke ut en kirkegård som misstenkes å bli herjet med av en eller annen pøbelgjeng, men det som venter han der er slett ikke herverk. Det er fem oppgravde gravplasser, og fem nakne, levende kropper. Tre kvinner og to menn i ulike aldre, ser ut til å ha stått opp fra gravplassen sin, helt forvirrede, og uten noe form for hukommelse. Noen av dem skal etter papirene ha ligget der i over hundre år, mens andre viser seg å ha fått en ny sjanse i livet etter å ha dødd av kreft for bare to år siden. Politimannens liv blir temmelig snudd på hodet når det går opp for ham at sistnevnte har et svært kjent ansikt. -Og ikke bare et svært kjent ansikt, men også noen kjente initialer i gifteringen sin.

I løpet av seks spennende episoder prøver de gjenoppståtte å finne ut hvem de er, hvor de kommer fra og hvorfor i all verden akkurat de er blitt utdelt en ny sjanse i livet. De er definitivt ingen zoombier. Det kan legen bekrefte etter x antall undersøkelser, men om de er kommet grunnet vitenskap eller gudommelige krefter, får du finne ut av ved å se serien!

– Traileren kan du ta en titt på HER –

Nå har du litt å titte på til neste regnværsdag! 

10 kommentarer
    1. Hehe, vent til du har jobbet noen år i turnus, da vil du nok desverre oppleve ulempene:/ Klem intensivsykepleier!

    2. Turnuslivet er herlig i perioder, men etter å ha vært sykepleier i 6 år savner jeg 8-16-jobb og normal døgnrytme 😛 Men fantastisk at du trives med det!

    3. Vent til du har jobbet noen år, før man omtaler turnuslivet;) Det er kombinasjonen med nattevakter som topper det hele. Men såklart, det har noen positive sider også:)

    4. Ja, vent til du har jobbet noen år + hvis du skal ha barn. Veldig vanskelig å kombinere barn og turnus – går glipp av mye.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg