18 ting som gjør meg glad

♥ Hunder. Shocker there? Jeg tar meg selv i å smile hver eneste gang jeg går forbi en hund på gaten, og ikke en dag går forbi uten at jeg har tenkt og gledet meg over at jeg skal bli eier av en selv en vakker dag. Hver tur jeg har gått ute i skogen de siste månedene har jeg fundert på hvorfor i all verden jeg ikke har et hundebånd i høyrehånden min. Jeg har satt meg et indre mål om å ha en beaglevalp i armene mine innen ett år fra nå.

♥ Sjokomelk. Ja, den fortjener et eget punkt. De små, brune kartongene med sugerør gjør verden til et bedre sted.

♥ Busslivet. Oh yes! Jeg har lappen og er veldig glad i å kjøre bil, men det slår ikke bussturer med musikk på ørene. Jeg elsker å sitte alene på bussen, koble helt ut fra omverdenen og bare tenke på alt og ingenting. 

♥ Uventede komplimenter. Sånne som kommer fra en fremmed på gaten, eller en bussjåfør i godt humør.

♥ Rare samtaler. Sånne kvelder som bare varer og varer fordi praten går non stop. Det morsomste jeg vet om er å sitte med mine kjære og nære og filosofere over store og små fenomen. Venninnene mine og jeg kan sitte i timesvis og prate om verdensrommet, eller stille hverandre dumme spørsmål som “hvor kommer støv fra”, “hvorfor finnes vind”, eller “hva er egentlig tidevann” Haha! Sånt finner dere altså i mitt søkefelt på google…

♥ Gjeiter. Ja virkelig. Jeg klarer ikke nøyaktig å sette fingeren på hva det er med disse vesnene, men jeg ler hver gang jeg tenker på dem. De er bare så rare og nydelige.

Bare se på dette her!? Man smelter jo ved første øyekast!

♥ Dårlig vær og late sofatimer med serietitting og fastfood. -Både alene og i godt selskap. Det å klare og koble helt ut med god samvittighet en gang i blant, er så viktig for livskvaliteten. Jeg er helt nødt til å ha noen timer av dette hver eneste uke for å fungere som normalt <3

♥ Forelskede eldre. Det er lite som varmer hjertet mitt mer enn å se gamle ektepar holde hender på gaten, eller flørte med hverandre. Sånne syn inspirerer meg til tusen, og gir meg håp om at den gode gnisten kan vare ut et helt liv. Mine fire fantastiske besteforeldre inspirerer meg en haug på denne fronten.

♥ Powerwalks i skogen. Den norske naturen vokser på meg for hver eneste dag som går. Har jeg en time ledig når solen skinner så tar jeg første anledning jeg får til å hive på treningstightsen og komme meg ut i frisk luft. Aller helst går jeg til en akkurat passe høy fjelltopp så jeg kan nyte en eller annen utsikt. Det er ren terapi det.

♥ Glad i deg. De tre ordene der er de fineste jeg hører.

♥ God mat. Er det noe jeg ikke er ute etter å spare noe særlig med penger på, så er det matbudsjettet. God mat med ordentlige råvarer er det beste jeg vet om. Matlaging har gitt meg så sinnsykt mye de siste årene, og jo mer jeg eksperimenterer og jo mer jeg lærer, jo morsommere blir det. Livet hadde ikke vært det samme uten fine matopplevelser.

♥ Friske planter og blomster. Jo grønnere leiligheten er, jo gladere blir jeg.

♥ Harde, genuine klemmer. Sånne “jeg bryr meg virkelig om deg-klemmer”.

♥ Hytte og campingliv. Jeg elsker, elsker, elsker det enten det er på fjellet, ved havet eller midt i skogen. Teltcamping er magisk, og ettersom jeg ikke har noen plan om å reise utenlands i sommer, håper jeg at jeg har flere slike opplevelser i vente sommeren 2017.

♥ Bål og flammer. Varmen fra et bål om vinteren <3 Jeg blir så fascinert av flammer at jeg kan sitte helt stille, nesten paralysert og bare glo ned i bålet. Flammer er så flotte!


♥ Date-nights! Har jeg en fin mann i livet mitt, så velger jeg romantiske lørdagskvelder med middagskokkelering og noe godt i glasset fremfor dansing på byen anytime. Ja, selv om Mc Donalds turene klokken to om natten er helt amazing.

♥ Pasienter som i form av små ord, genuine smil eller bare et varmt blikk, gir uttrykk for at de er glade for å se meg. Det får meg til å føle at jeg gjør noe riktig <3 Gleden av å glede andre er helt spesiell. Jeg blir i så godt humør av å være på jobb, og når jeg går hjem etter syv eller åtte timer, føles det på et eller annet vis som jeg har enda mer energi enn da jeg kom. Aldri opplevd noe lignende i yrkene jeg har vært innom tidligere.

♥ Fisketurer. Jeg er kanskje en ordentlig jente-jente som ikke går en dag uten leppestiften på, men det betyr ikke at jeg er spesielt fisefin av meg. Jeg har vokst opp med møkking av hestebæsj og sløyer mer enn gjerne fisk. Det er lite som gir meg mer enn en stille og rolig tur på sjøen med fiskestangen i hånden.

Det var 18 fine ting som ihvertfall gjør min hverdag til en fest <3
Jo mer jeg har av dette i livet mitt, jo gladere blir jeg.

14 kommentarer
    1. Støtter deg virkelig i det første punktet! Jeg selv fikk min lille beaglevalp for 2,5 uker siden og et herligere vesen har jeg ALDRI møtt! <3 <3

    2. Du skriver at du vil ha deg en beagle.
      Da er det VELDIG viktig at du enten kjøper en uten jaktlyst, eller at du bruker den til jakt. Alle jakthunder bør brukes på jakt for at de skal unne ha et lykkelig hundeliv. Jeg har sett en del jakthunder som ikke blir brukt på jakt, og de blir ofte masette, bjeffer mye, urolige osv.

    3. For en flott liste <3
      Eg forstår deg, skjønner ikkje hvordan livet sku væt uten hund.
      Har hatt 3 hundejenter..Buffy <3, nydeligste Tussi <3 som desverre måtte hjem for en måned siden og eg har fremdeles Fendi..min lille streetdiva og sjarmtroll....hun trives egentlig alene selvom hun sikkert ville likt selskap.....men eg ser hun er roligere og mer avslappet og mindre stesset når hun ikkje lengre må vokte på Tussi og passe på henne. De var bestevenner og elsket å leke sammen og tøyse og sove sammen....men hun er mye roligere...og etter 5 ukers tid ser eg hun trives og klarer å være alene hjemme i bur uten å hyle og bli hysterisk.....før var hun mye reddere...merkelig....men hun griner veldig når vi kommer hjem...så da må vi kose veldig <3
      Takk for at du minner oss på flotte ting å være glad for i hverdagen <3
      klemmeting nydeligste <3

    4. Amalie: Å, nei gud så heldig <3 Jeg tror ikke det finnes noen nydeligere valpevesner enn beagler. Heldiggris! Nyyyt, og knips masse bilder! De vokser jammen fort 😀

    5. cuskima: Åå <3 Trist å høre om Tussi 🙁 Det er den fryktelige biten av å være hundeeier. Man vet jo ikke hvor man skal gjøre av seg dersom de skulle bli syke eller i verste fall gå bort. De blir jo som familiemedlem <3 Godt du enda har Fendi igjen. Det blir vel litt ekstra oppmerksomhet på henne nå da tenker jeg! Gi henne litt kos fra meg og er du grei! Du er heldig :')

    6. Hun får mye kos og blir skikkelig brelete som vi sier her i Bergen…..hun fikk en ekstra klem fra deg i tillegg <3
      ja å miste dem er helt grusomt.
      Eg har mistet mange mennesker enten til sykdom eller ulykke,og selvom det er helt grusomt kan det ikkje sammenlignes med at DU må velge at din und skal dø...du bestemmer. Og de kan gjøre det så enkelt de bare vil de som mener det er kun en hund....men det er helt hjerteknusende.....de kan ikkje si fra....eller fortelle de ikkje orker mer..eller er syke.
      Tussi fikk forresten hudkreft-det kan ramme hunder også....husk solkrem folkens<3
      Eg smurte alltid henne -hun var nakenhund,men alikevel så skjedde det en plass man ikkje smører nemlig i håret - de har ofte tynt hår så de er mer utsatt.
      Men den lykken man opplever med hund er verd all smerten <3
      ha en vakker dag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg