17. mai i et bildedryss

For en nydelig 17. mai feiring vi hadde i går. Jeg har ikke ledd så mye siden… vel sist jeg var på vors med disse fantastiske folkene. Annika og mannen vartet opp med pølser for halve Kristiansand, og til dessert trykket vi i oss på både pavlova og sjokoladekake. Superparet hadde også pyntet opp leiligheten som bare det, og laget en kjempemorsom quiz bestående av både kunnskapsspørsmål, musikk og film, legobygging uten bruksanvisning og en “hvor har vi kjørt” oppgave hvor vi alle fikk utlevert hintbilder fra Kristiansand sentrum og et kart vi skulle tegne kjøreruten deres på. Haha, jeg vet ikke hvor artig det høres ut i tekst, men det var ihvertfall et helt supert opplegg for en festdag som 17. mai!
 

Jammen klarte vi å samle nesten alle jentene fra gjengen også, så vi ble jo en hel haug av fine folk! Himmel som jeg koste meg! Jeg har jo enda vondt i smilemusklene! Planen var vel egentlig å knipse en bråde stemningsbilder av alle sammen i løpet av kvelden, men jeg hadde det så gøy at jeg helt glemte det bort. Heldigvis klarte vi ihvertfall å få knipset noe før første flaske var tømt. 10 timer holdt vi på i går, og da klokken slo 23.00 var de fleste så slitne at de enten tok turen hjem eller bare en snartur til byen for å titte på rakettene. Det tar på å bli eldre altså! Puh!

Selv om vi holdt på i mangfoldige timer så synes jeg i grunn at tiden bare fløy avsted. Vi oppdaget nemlig en ny, morsom drikkelek som heter “Drink up”, og spilte denne mens vi lo oss skakk hele kvelden. Det er en app som du må laste ned, og som fungerer litt som en kombinasjon av stolleken og nødt eller sannhet. En gjenstand sendes rundt fra person til person i rommet, og den personen som holder gjenstanden i det musikken stanser, må utføre det som popper opp på skjermen. Noe av det er jo så pinlig at man nesten vil synke ned i jorden, men har man en liten dose selvironi så er denne leken bare helt fantastisk. Dere må laste den ned, trykke på “edit challenge list” og lagre deres egne “utfordringer”, så lover jeg at neste fest blir helt hysterisk morsom <3

– Nok en verdig 17. mai feiring –



Nå skal jeg lese litt pensum, og så drar jeg en tur til Annika igjen jeg, for spillkveld og kos der. Det er jo ikke så ofte jeg ser Andrea lengre når hun bor i nord, så når hun endelig er ledig og i Kristiansand by, så må jeg bare ta del i disse herlige jentekveldene. Jeg har sagt det hundre ganger før, men jeg sier det gjerne hundre ganger til. FOR en fin gjeng vi er <3  

Håper dere fikk en magisk dag selv i går! Jeg fikk aldri tittet innom for å gratulere dere med dagen, men det var nok ikke så mange som satt på internettet i går likevel. Måtte dere få en fin 18. mai også. Slapp av, nyt og lad opp etter i går. Det skal ihvertfall jeg og mine <3


31 kommentarer

Siste innlegg