– My Snapchat Life –

God morgen! Da var jeg straks på vei til skolen for vårens aller siste dag med forelesninger. Juhuu! Føles som en ekte seiersdag. Tenkte bare jeg skulle ønske dere en supersprek mandag, og dele mine siste snaps med dere før jeg hopper avgårde. Planen var vel egentlig å stå opp to timer før og ta meg en joggetur før skula, men neida… Det gikk bare ikke. Får legge meg litt tidligere i kveld, og prøve igjen i morgen!

Etter noen timer med forelesning og biblioteklesing i dag, skal jeg en tur på butikken og handle inn på enda mer kake-ingredienser. Jeg skal feire 17. mai med Annika og kompisgjengen hennes i år, og har fått i oppgave å bake årets pavlova, så da får jeg prøvd meg på det og for første gang! Tenkte jeg skulle lage en litt utradisjonell versjon med smash istedet for bær jeg! Hoho, spent på hvordan det blir.

Skulle det gå i dass så baker jeg en sikker vinner av en gulrotkake i tillegg. Jeg så et råkult bilde av en 17. mai kake hvor ostekremen var sprøytet på i rød, hvite og blå roser, så den er jeg faktisk bare nødt til å prøve meg på. Kunne selvsagt laget den deilige sjokoladekaken om igjen også, men nå har jeg spist tre stykker av den hver dag i tre døgn, så nå klarer jeg bare ikke mer sjokoladekrem! Haha.

Ikke glem å følge meg på snapchat jenter og gutter!
Add Martheborge og ha en nydelig mandag <3

22 kommentarer
    1. Tips til pavlova:
      Legg på vaniljekrem og krem hver for seg. Ikke bland de sammen, for hvis du gjør det, blir det en veldig slapp og rennende krem, og det er ikke noe særlig…

    2. Nora: Tusen takk Nora! Dette skal jeg huske på. Tenkte å lage to marengsbunner og ha over hverandre, så da kan jeg ha et lag krem mellom det ene laget og et lag vaniljekrem på toppen, eller omvendt 😀

    3. Må bare legge inn en liten komentar. Jeg blir så imponert over at du klarer å blogge såpass bra i tillegg til sykepleiestudier.. Sykepleie er et tøft studie så all creds til at du klarer å blogge samtidig.
      Selv er jeg ferdigutdannet sykepleier om en måned(!!!) sååå jeg vet hvordan det er å være sykepleiestudent for å si det sån.
      Og gratulerer med jobb der du har vært i praksis – jobbtilbud etter praksis skal man ta som et stort kompliment 😉

    4. Pavlova er så godt! Vil anbefale deg og ikke droppe bærene helt. Ettersom marengsbunnen og kremen er så veldig søt, så veier på en måte syrligheten fra bærene opp for det. Pleier selv ofte å lage med både bær og sjokoladebiter. Blir sikkert veldig godt uansett hva du gjør da!
      http://www.detsoteliv.no/oppskrift/smashkake
      Her er oppskriften på smashkake. Den er veldig god, men en del mektigere enn vanlig pavlova 😄 Lykke til med bakingen! Blir nok veldig godt uansett hva du velger 😊

    5. vil bare tipse om at jeg har smakt pavlova med sjokolade oppå, og jeg synes den ble veldig søt og mektig. Det er jo så godt med friske bær til den søte bunnen og kremen! hva med å ta en sirkel ytterst med hele smash, så masse bær et lag, så en sirkel med knust smash innerst?

    6. Anonym: Den jeg viste i helgen kommer på bloggen, men den jeg viste i dag kan jeg godt linke til videoen til i neste post 😀 Fant den på youtube nemlig!

    7. Guro: Å <3 Tusen takk for det Guro! Det har ikke vært like enkelt under praksistiden, men nå som vi "bare" har eksamenslesning på planen går det litt enklere å kombinere 😀 Gratulerer så mye med snart gjennomført sykepleierutdanning! Krysser fingrene for deg og ikke minst for at du får deg fast jobb fort som fy 😀

    8. Henriette: Tuusen takk! Nei, etter å ha lest kommentarene her og hørt på deres erfaringer så tror jeg at det blir en kombinasjon. Kanskje bare med smash og én bærtype 🙂 Så blir det litt friskt også blant alt det søte <3

    9. Moi: Du, det var godt du minnet meg på! Jeg skal ikke bake før i morgen tidlig har jeg bestemt meg for, men da må jeg legge ut eggene tidlig i morgen! :’D Fort gjort å glemme den der!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg