En sprek avslutning på uken

Hallo der søndag! Dette har vært en ordentlig sprek morgen, og det tror jeg at jeg skal takke en liten spurv for. Jepp! I dag våknet jeg av at en liten fugl sto og hamret nebbet sitt inn i soveromsvinduet mitt klokken halv åtte om morgenen. Alarmen min hadde allerede ringt en halvtime før, men som vanlig ble jeg jo liggende og slumre i det uendelige.. TAKK til den lille rakkeren som fikk meg opp fra sengen, og inn i treningstightsen denne søndagen! Uten dine morgenfanterier hadde jeg vel enda ligget og dratt meg.

Jeg startet altså ukens siste dag med litt etterlengtet morgentrim ute i nabolagets skog. Jeg har funnet meg en løype som tar toppen 30 minutt med løpeskoene, så en vakker dag i nærmeste fremtid er målet å ta den hver morgen før jeg setter i gang med enten skole eller jobb! Helt fantastisk føles det jo, å starte dagen med litt frisk luft på sminkefrie kinn, før frokosten i det hele tatt er inntatt. Mmm! Aldri har jeg angret på en slik løpetur, så hvorfor jeg ikke tar dem oftere, aner jeg virkelig ikke.

Uansett! Etter en liten svettetokt ble jeg så opplagt og full av ny energi at jeg hev meg rett på prosjekt “baking av søndagsfrokost”. Cottage Cheese rundstykker sto på menyen, med litt oppkuttet appelsin, papaya og… viktigst av alt: Et kaldt glass sjokolademelk. YUM.

Jeg føler meg så fresh uten sminke om dagen! Hadde jeg bare vært litt brunere i ansiktet nå så skulle jeg jammen turt å gå på skolen uten sminke også. Jeg var hos Cathrine forrige fredag og la på nye, lange vipper så nå er jeg ferdigjåla og klar for årets 17. mai feiring! Dette månedlige vipperituale på klinikk Nova er virkelig kommet for å bli. Det føles som de små hårene på øyelokket bare gjør hele ansiktet mitt. Haha. Tusen millioner takk Cathrine, for at du får skvist inn litt tid til meg også, til tross for at du jobber både ti og tolv timers vakter fra før. Du er helt forbaska RÅ, og jeg forstår godt at sørlandets hudpleie-kunder vil ha dine fingre til å utføre pirkearbeid som dette. En mer nøyaktig frøken finner dere ikke, så dersom flere vil skaffe seg lange, fyldige vipper til sommeren så book dere en time hos den beste jeg vet om HER

Nå skal jeg se og komme meg i dusjen, få stelt meg for dagen og sette i gang med litt studier før jeg faktisk skal avgårde på Fresh og ta dagens styrkeøkt der. Kanskje jeg hiver meg på en gruppetime! Jeg har prøvd å overtale venninnene til å bli med meg i en evighet, men det er ingen som vil, så i dag SKAL jeg manne meg opp til å bare dra alene.

Nydelig søndag til deg og dine!

23 kommentarer
    1. Det er ingen problem å dra på gruppetime alene! Alle er opptatte av seg selv og det er ingen som tenker over hvor mye de andre klarer.

    2. Maiken: Ja jeg har delt den så mange ganger før at jeg ikke gjorde det i dag, men jeg skriver den bare her: 400g cottage cheese 400g havregryn (de små) 4 egg og 2ts bakepulver + litt salt. Skvis alt dette sammen med hendene og rull 10-12 rundstykker ut av dem 😀 Pensle så med et egg og stek midt i ovnen på 200g i 20 minutt. Suuperenkelt og trenger ikke heves eller noenting 🙂

    3. Mmm! Man får ikke en bedre morgen enn når man inntar en deilig frokost! Kos deg med styrketreningen, jeg tror jeg skal ta meg en løpetur i regnværet jeg også!

    4. NAM, det så fryktelig fristende ut! Tror jeg må ta det som dagens kveldsmat:D Har sett på den der treningstightsen lenge nå og vurderer sterkt å kjøpe den, men lurer litt på hvordan den sitter under løping? Må du heise den opp ofte eller sitter den bra?
      Ha en strålende søndag fine deg, og håper neste uke blir bra!

    5. Rikke: Tusen takk Rikke! Det synes jeg du skal 😀 Treningstightsen sitter bedre enn overdelen. Må ikke gå og heise den opp når jeg løper, selv om det ikke er noe annet enn strikk i livet 🙂 Den er superbehagelig faktisk, så jeg går gjerne i den når jeg ikke trener også 🙂

    6. Hei! Jeg vurderer å sette på løsvipper, men så lurer jeg på om det skader dine egne vipper? Merker du at dem blir ødelagt på noen måte? 🙂 Klem!

    7. Mina: Hei hei! Nei, ikke så lenge du går til en flink vippetekniker og ikke river av vippene dine selv. Jeg har hatt vippe-extentions i snart et år i strekk og har ingen problemer med mine naturlige for det. Jeg har like fyldige vipper på øynene mine i dag som for et år siden og jeg har ikke engang brukt vippeserum så jeg er ikke så bekymret på den fronten 😀

    8. Statera Marit Ebeltoft: Ikke sant? Det er så mange som spør hvor det er fra! Superpopulært med slike enkle bord 😀 Kostet jo nesten ingenting fra Ikea!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg