En film til neste jentekveld

God morgen og riktig god 1. mai alle sammen! Kanskje mange av dere ligger fyllesyke i dag? Jeg hadde helt glemt hvilken natt det var i går, og forsto ingenting da bussen var full av fulle folk klokken halv tolv i går kveld, da jeg skulle hjem fra jobb. “På en søndag?” tenkte jeg. “Ungdommen i dag ass”. Haha! Jaja, så var det blitt mai da <3 -Og mai er tydeligvis måneden hvor pollen slår inn for fullt. Hjelpe meg, nesa mi bare rant og rant på jobb i går, og i dag våknet jeg opp med en hoven hals av alle ting, så nå er det ei som skal ta tablettene sine!

Jeg har som veldig mange andre fri i dag, og skal ut og nyte finværet med bestis hvert øyeblikk! Vi skal starte måneden med en tur i skogen, spise vannmelon med skje, og sole oss i hagen min. Hoho! Har dere hørt? Jeg lå 30 minutter rett før jobb i går, og klarte nesten ikke å komme meg opp så nydelig det var! Dette er kanskje ikke dagen for å sitte innendørs og se på film (dersom du ikke er en fyllesyk russ), men her kommer likevel et koselig filmtips! <3

– Something borrowed – 
Rachel er en pliktoppfyllende, smart avdokat, som enda lever sine single dager i storbyen New York. Hun fyller nå tretti år og i den anledning har den ikke fullt så sjarmerende bestevenninnen hennes “Darcy”, stelt i stand en diger overraskelsesfest. Darcys hunk av en forlovede er også tilstede, og det som overhode ikke skal skje.. skjer.

Rachel og Dex som kjekkasen heter, hadde et øye for hverandre på universitetet for noen år tilbake, og når gjestene har dratt for kvelden, blusser flørten mellom dem opp igjen. Rachel som har vært den mest generøse venninnen gjennom hele sitt liv, står nå i sitt livs dilemma. Skal hun velge kjærligheten som Darcy stjal fra henne på en bar for seks år siden? Eller skal hun være den lojale venninnen hun alltid er? -Og bare akseptere. ​

Ukene frem mot bryllupet blir et hysterisk kaos med både latter og gråt om hverandre. Darcy er fullstendig uvitende, og mens Rachel som forlover prøver å hjelpe til med bryllupsplanlegging, er det bare såvidt hun og Dex klarer å holde fingrene fra hverandre.

(L-r) JOHN KRASINSKI as Ethan, GINNIFER GOODWIN as Rachel, KATE HUDSON as Darcy and COLIN EGGLESFIELD as Dex in Alcon Entertainment?s romantic comedy ?SOMETHING BORROWED,? a Warner Bros. Pictures release.

En supermorsom romantisk komedie, som jeg har sett nærmere 10 ganger opp igjennom årene. Det er ikke ofte jeg finner en film som jeg har funnet morsom for fem år siden, like morsom den dag i dag, men dette er en sånn film, og det mye takket være favorittskuespilleren min “Kate Hudson”. Jeg ler meg gul og blå av den dama. Traileren kan dere se HER, og filmen kan leies på Viaplay for 29 kroner.

Absolutt en film verdt å snurre under neste jentekveld!

15 kommentarer
    1. Denne høres skikkelig morsomt ut! Jeg får se den på neste jentekveld eller neste regndag! Men i dag skal jeg som deg nyte finværet! Ha en fin 1. Mai!

    2. Jeg har lagt merke til at du ofte skriver navn i gåseøyne, og lurer litt på hvorfor? Det er jo ikke riktig 🙂 Ser du har gjort det to ganger i dette innlegget. Håper ikke dinne kommentaren virket krass, for det var overhodet ikke meningen!

    3. åh, jeg ELSKER den filmen! og Kate Hudson, ikke minst. Dex er ikke så dum å se på han heller da, hehe

    4. Jeg så faktisk den filmen for første gang på fredag, og jeg angrer ikke et sekund! Den var så utrolig søt og morsom, må bare se den igjen en dag 🙂 Vi så den forresten gratis på Netflix 🙂

    5. Hei! Jeg så en dag her at en leser hadde tipset deg om en film som het “extremely loud and incredibly close”. Jeg synes den hørtes så fin ut – og jeg bare lurer på hvor du så den og hva du synes om den? 😀

    6. Ja, hvorfor skriver du navn i gåseøyne? Man skal jo egentlig ikke det med mindre du utgir navnet for å være fake av hensyn til personen 🙂

    7. Lena: Hei hei! Jeg skriver sjeldent et innlegg uten en eneste skrivefeil, og bryr meg ikke så mye om akkurat det altså. Aldri vært særlig opphengt i slikt. 🙂 Så lenge språket blir muntlig og lett forståelig så bryr jeg meg ikke om det er en feil å spotte eller ikke <3 Du har kommentert det før, men jeg gidder bare ikke å endre på denne vanen. Hehe!

    8. Kristine: Heisann! Nei, jeg fikk ikke sett den i helgen. Det dukket som vanlig opp noe som gjorde at det ikke ble tid til noe film på morgenen, men jeg skal snurre den i kveld og gleder meg en hau 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg