Skagen rekesmørbrød ala Marthe

Hallo mandag, og ny uke i praksis! Den nest siste faktisk.. Fy som tiden flyr. Tenk åtte uker er snart gått? Det er faktisk helt utrolig. Jeg har gledet meg til å gå på jobb hver eneste dag fra første uke, så disse siste syv vaktene skal jeg virkelig bare nyte. Joda, jeg skal jobbe der nesten hele sommeren også, men jeg starter jo ikke før i slutten av juni, så nå har jeg først to måneder med fri og eksamenslesning hjemme i heimen. Wuhuuu! Gjett om det skal gjøre godt for bloggeriet. Det blir rene luksusen å kunne disponere døgnets 24 timer akkurat som jeg vil igjen. 

Har jeg fortalt dere om den hyggelige helgen min enda forresten? Jeg tror ikke jeg har kommet så langt? Fy så bra lørdagskvelden min ble! Vi hadde det nydeligste været, så jeg bestemte meg helt i siste liten for å servere jentene litt skalldyr igjen! Både krabbeklør, dampede blåskjell, kreps med hjemmebakte rundstykker og grillet vannmelon, reker og bruchetta med litt hjemmelaget rekesalat. Superdigg var det med en liten reprise av fjorårets sommer-sammenkomst <3 Til dessert hadde jeg også laget sjokoladefondant med is og litt bær, og jeg tror vi spiste så vi ville sprekke alle mann <3 Haha. Planen var vel egentlig å ta dra den helt ut med både tømming av vinflasker og by-danisng, men vi ble altså så mette at vi istedet bare ble liggende på sofaputene etterpå, og halvsnorke til klokken ett om natten. Sånne jentekvelder.. Ja til flere av dem!


Jeg skal faktisk ha en allerede i kveld. Eller kosekveld, og kosekveld… Cathrine og jeg skal jobbe litt sammen denne mandagen, så nå har jeg akkurat satt en pizzadeig til heving her. -Og så fort mailing og spising er unnagjort tar jeg en pause med Ungkaren Sverige. Jepp.. En ny sesong startet forrige mandag, og disse ungkars-programmene er jo alvorlig talt det gøyeste jeg ser. Noen blir avhengig av serier.. Andre av ungkaren!

Jeg fikk ikke knipset noen bilder av skalldyrsfesten på lørdag, men her kommer likevel oppskriften på rekesalaten jeg lagde til bruchetta-skivene! Alt du trenger  å blande sammen er: 1. 200g håndpillede reker 2. 5 ss majones 3. 1ss creme fraiche 4. Litt sitronsaft (smak til) 5. 2ss finhakket frisk gressløk 6. 2ss finhakket frisk dill. Så smaker du bare til med litt salt og pepper, topper brødskivene med en dæsj dill, og en liten dæsj rød rogn. Mest for utseendes skyld.

Det blir jo så fint med litt farge på bruchetta-skivene <3 Spesielt om de lages til fest.
Du kan fint bruke håndpillede reker fra boks og til dette. Det blir smakfult og godt uansett!

22 kommentarer

Siste innlegg