– 25 kjappe Q & A –

Hva har du på deg? Akkurat nå sitter jeg i morgenkåpen og drar meg i sofaen. Fy fader som jeg sover for tiden! Jeg føler meg ikke egentlig så fryktelig sliten i hodet etter praksisdagene, men kroppen min tilsier visst noe annet. Denne uken ble avsluttet med en kveldsvakt torsdag og en dagvakt fredag, og resten av fredagskvelden skulle jeg etter planen bruke på å få unnagjort litt i mailboksen.. Jeg skulle bare ta en liiten powernap først! Vel.. Jeg våknet ikke igjen før tolv timer senere, og jeg er sikker på at jeg kunne hatt tolv timer til. 

Hvor gammel er du om fem år? Da er jeg 29 år, og nærmer meg 30! Wuhuu. Har begynt å se frem til tretti-årene jeg.

Hvem har du vært sammen med i minst to timer i dag? Ingen enda! -Men så fort bloggen er oppdatert, hiver jeg meg ut på matshopping, for klokken syv i kveld kommer verdens beste venninnegjeng på besøk for middag, dessert og vin <3 Gleder meg!

Hvor lang tid bruker du på badet? Når jeg skal på jobb? 10 minutt. Når jeg skal på fest? 1,5 time. Gjerne to dersom jeg har musikk på høytalerne og litt vin i glasset..

Hva er din beste egenskap? Jeg liker at jeg tar det meste med slående ro. Jeg bekymrer meg lite om noe som helst, tar ting som det kommer og har alltid løsninger på utfordringene som dukker opp. Jeg tror det er derfor jeg er så mye glad! Jeg er positiv til det meste, stresser lite og ler mye. Det liker jeg ved meg selv.

Savner du noen? Ja, jeg savner å ha en stykk hund i livet mitt. -Men den kommer når tiden er riktig!

Hva er din verste egenskap? Jeg er Vimsete med stor V. Dette “bedagelige” forholdet til livet har ført til en rekke forsvunnede bankkort, knuste mobiltelefoner, bortkomne nøkler og ødelagte gjenstander. -Men ting ordner seg liksom alltid! Ikke én gang har jeg mistet bankkortet uten å få det igjen. Selv ikke denne forrige gangen for bare et par uker siden da jeg trodde jeg hadde mistet det på vei hjem fra Mc Donalds en lørdagskveld. Taxisjåføren ringte meg en uke senere og kom på døren min med ikke bare ett, men to bankkort som jeg visst nok hadde mistet den kvelden. Hah! Problem solved. Disse kortene mine dukker seriøst alltid opp igjen, og skulle de ikke gjøre det så er det jo alvorlig talt bare å sperre kontoen og bestille et nytt? Verden går ikke under. 

Hvor mange puter har du i sengen? Seks puter! To hotellputer, to hodeputer og to rosa pynteputer.

Hvor tror du at du befinner deg om 10 år? Om ti år er jeg 34 år gammel, ferdig utdannet og ferdig videreutdannet. Jeg har lagt ned bloggeriet, og reiser nå på ferier uten kamera! Hah! Jeg har en eller annen supergivende jobb og har bosatt meg med en stykk beagle og en stykk smart kjekkas. Helst i et splitter nytt funkishus med hundegård i hagen. Jepp! Ingenting mer og ingenting mindre. Der vil jeg være om 10 gode år.

Sort eller hvit? Hvit. Alltid hvit. Ja til lyse farger året rundt <3 Det gjør hverdagen gladere.

Hva skremte deg om natten som barn? Hmm.. Spider man. Jeg hadde alltid de samme marerittene om at spider man løp etter meg med kniv… Ikke spør. Det ble vel bare litt mye Fox Kids før leggetid.

Hvilket stjernetegn er du? Jeg er født i jomfruens tegn, men horoskop er noe tøv som bare leses hos frisøren. I følge jomfruens beskrivelser så er jeg en ryddig og presis kontrollfreak med system og planer for alt. Nei, nei, og nei.  

Hvor drar du når du er trist? Til sengen. Der legger jeg meg for å sove litt, og forhåpentligvis våkne opp gladere. Har det hendt noe fryktelig trist så vil jeg helst bare være alene, men har det hendt noe fryktelig gøy så ringer jeg til hele venninnelisten på mobilen og forventer at alt og alle vil høre om det.

Har du en frykt? Ja jeg har skrevet et helt blogginnlegg om mine største frykter, men for å si noe annet enn det som står der, eller “å miste noen jeg er glad i”: 1. Å få mensen på et forbaska upassende sted. 2. Å si feil navn på kjæresten under middag med svigers. Hahaha, GUD. Jeg har aldri opplevd noen av delene, men jeg har tenkt på dette flere ganger og dør litt av å se for meg begge scenario. Tenk da? Hvordan i huleste skal man ro i land noe sånt?

Hva var det siste du drakk? Sjokomelk! Jeg fikk med meg hjem en hel kartong med sjokomelk og pærejuice fra Stavanger etter påskeferien, så kjøleskapet mitt er enda fullt av deilige drikker.

Turn off? Egoistiske, likegyldige, eller sure menn. Usj, finnes ikke noe mindre tiltrekkende enn mennesker som klager på alt, baksnakker eller generelt er negative. Jeg forbinder det med usikkerhet og dårlig selvtillit, og det finner vel ingen attraktivt? 

Turn on? Smarte, dedikerte folk. Sånne som kan lære meg en ting og to på en ydmyk måte. Litt muskler skader heller ikke synet, men viktigst av alt er en brukbar selvtillit. Han må være sikker på seg selv og kunne ta meg litt med storm. Høhø. 

Hvilken tv-serie så du sist? Jeg prøvde meg på en episode “13 reasons why” på Netflix i påsken, men jeg sovnet halvveis i første episode, så det ble visst med denne ene. Meg og serier altså..

Favorittmat? Jeg liker virkelig all mat, men må jeg velge meg ut et par favorittretter så går jeg for tomatsuppe eller skalldyr. -Og pastaretter. Kremet pasta med kylling, fisk, andre typer kjøtt, grønnsaker eller sopp… Mmmm! Får aldri nok.

Når kysset du noen sist? Hemmelig hemmelig.

Hvor går din neste reise? Jeg vil til Italia igjen! Jeg har ferie fra 3 juni til 19 juni, så dersom jeg ikke skulle finne meg et passende hus å flytte inn i i denne perioden, så tar jeg meg en uke til Italia igjen. Kanskje jeg skal overtale jentene til å bli med meg <3 Sardinia var magisk i fjor, og Italia har så vanvittig mange andre lekre steder å by på også!

Hva er favoritt godteriet ditt? Akkurat nå er det uten tvil lakriskuler med sjokolade rundt. Sykeste godteriet noen sinne! -Og chips. Hvilken som helst chips. Kombinasjonen av sjokolade og salt chips, en god film og koseteppe på føttene. Åh! Jatakk, hver helg.

Er du sjalu? Nei, bare hvis noen gir meg grunn til å være det. Jeg tenker det beste om folk til det motsatte blir bevist. Noe annet synes jeg er innmari slitsomt. Har man ikke tilliten på plass så har man jo ingen grunnmur å bygge på. -Og skulle det motsatte bli bevist, så sitter jeg ihvertfall der med en god samvittighet og vet jeg fortjener bedre.

Hva sto det på din siste sendte snap? Hahahahaha!! -Sendt til bestis.

Hva sto det på din siste mottatte snap? *Bilde av Kristine som ler* Jeg er ute på byen og fikk akkurat kommentaren “Jeg tror jeg har sett deg danse i bhen på Marthe Borges snap!”.

Elsker dette bilde av oss, fra sommeren 2014 <3 

15 kommentarer
    1. Du virker som en så jordnær å avslappende person! Og egenskapen som din beste tror jeg jaggu må være den beste av de beste, tenk å være så heldig å bare ta ting som de kommer å faktisk ikke drive å bekymre seg for ditt og datt 🙂 Det er nok målet til veldig mange, meg selv inkludert 😉
      Og med bankkorte ditt, jeg er likedan. Mister det alltid men det ordner seg jooo! Og nå kan man betale med mobilpay så man trenger ikke korte for å kjøpe mat og man kan overføre penger og sperre kort – null stress 😛

    2. Håper du gir 13 Reasons Why en ny sjanse, for den er litt treig i starten. Etter jeg kom meg gjennom de to første episodene så slukte jeg hele serien på ett døgn. Fantastisk bra laget, og den belyser et vanskelig og utrolig viktig tema. Anbefales!
      God helg <3

    3. HVORDAN KAN MAN SOVNE NÅR MAN SER 13 REASONS WHY??😱😱 haha aldri blitt så sjokket 😂 Den serien er så fin og ikke minst så viktig! Vil anbefale deg å gi den et forsøk til!😃

    4. Hva vil du videreutdanne deg til innenfor sykepleieryrke? spennende å høre da jeg går andre året på studiet!

    5. På spørsmålet om hvor du befinner deg om 10 år.. for et kjedelig svar! Selvfølgelig helt naturlig, og skal man være realistisk er det mann, hus, bikkje og jobb som står i fokus for deg som de fleste andre. Men si at du kunne gjøre hva som helst i verden, være hvor som helst, uavhengig av om det er realistisk eller fått store konsekvenser for resten av livet, hva hadde svaret vært da?

    6. Hei Marthe!
      Har et spørsmål helt urelevant for innlegget, håper det går fint 🙂
      Meg og en venninne skal til sardinia i sommer og har vurdert å leie bil. Så vidt jeg husker leide også dere bil når dere var i sardinia? Hvordan var det å kjøre der? altså, det er liksom Italia, og vi vet jo hvordan trafikken der er kjent :/ hehe

    7. Jeg har et spørsmål som jeg håper du kan svare på. Kanskje lage et innlegg i håp om å få et godt svar. Kanskje andre har det som meg.
      Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i mange år og jeg er blitt usikker på hvor vi står. Når vi har det fint er det veldig bra og når vi har det dårlig er det helt på bunden. Ikke noe mellomting.
      Jeg får hele tiden høre at jeg er dum, at han vil gjøre det slutt og ikke orker mer.. Han prioriterer alle andre fremfor meg og jeg vet ikke hvor jeg har han. Han lyver til meg og jeg kan sjeldent stole på det han sier. Om vi har avtalt noe og det kommer opp andre ting som han heller vil gjøre, ditcher han meg lett. Hver gang vi diskuterer/krangler rømmer han fra samtalen og tror det blir bedre av å ikke snakke sammen på mange timer. Men så har han sider som jeg liker og som derfor gjør det vanskelig for meg å vite hva jeg skal gjøre.
      Håper virkelig jeg kan få hjelp fra deg, du er et forbildet <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg