Uken som gikk…

Ukens latter… Kan jeg si hele helgen hos Kristinemor? Himmel og hav som jeg elsker å være med den jenta <3 Vi gikk sammen i tre døgn, og da mandagen kom og jeg liksom skulle jobbe litt hjemme, savnet jeg henne sånn at jeg spurte om ikke hun ville komme på besøk til meg litt. Hele den kvelden satt vi hjemme oss meg og så på det svenske “Ex on the beach” hvor ikke bare exen til Sophie Elise er med, men også min lille sommerflørt fra da Kristine og jeg var i Sverige på campingtur med moren hennes! Haha! Jeg var 15 år og satte i teltet og kysset på en random jeg hadde truffet i badeland tidligere på dagen, og denne “Ali” har altså nå, 10 år senere meldt seg på Ex on the beach. Vi lo altså så vi hylte her da vi kjente ham igjen. Tenk om min første tur til Mauritius skulle være med det svenske prgrammet “ex on the beach”? Hadde den campingturen bare vart litt lengre…. NEIda.


Ukens nedtur.. Kamera mitt har begynt å streike, og jeg kjenner jeg nesten blir gråtkvalt bare av tanken. Haha! Det fungerer enda, men autofokus har sluttet å virke, så for hvert eneste bilde jeg tar er jeg nødt til å stille inn fokus manuelt, og he-rre-gud så tungvindt. Å knipse 211 antrekksbilder går mildt sagt ikke unna lengre, og noe forsikring var jeg heller ikke smart nok til å kjøpe meg i fjor, så nå må jeg vel bare ut med nye 14 000 da. Woop woop! Kjekt når du ikke klarer å ta vare på tingene dine altså.

Ukens høydepunkt… Påskedagene i Stavanger by! Jeg koste meg SÅNN med familien. Spiste på meg to kilo i god mat og påskegodter, og lå bare og så på tv eller leste bok hele dagen. Helt nydelig var det med noen oppladnings-dager i barndomsbyen. Bestefars 70års dag var helt perfekt og nå gleder jeg meg bare til mai, for da venter helt klart et nytt besøk <3

Ukens tvserie… Jeg glemte helt å skrive navnet på denne lille tvserien på 3 episoder som jeg tipset dere om i påsken! Haha, “Geni eller bedrager” heter den og går på nrk! Kjempespennende dokumentar som du kan se ferdig på en kveld om du vil. Ellers må jeg jo si at jubelen var stor da første episode av Skam sesong 4 kom ut fredag kveld! Woaaah, jeg gleder meg til fortsettelsen.

Ukens sang… 1. Pretty Girl – Maggie Lindemann 2. Number One – Atle & Lisa Ajax 3. Too Drunk Lights out – DJ Katch feat Hayley. Musikkvideoen til sistnevnte er bare helt hysterisk. Som å se meg de siste lørdagskveldene.. Altså 28(!) nuggers bestilte bestis og jeg oss sist vi var ute. 28!?  

Akkurat nå… Skal jeg gjøre meg klar for en dag på skolebenken! Jeg fikk levert den forbaska innleveringsoppgaven klokken ett i natt, så nå krysser jeg bare fingre og tær for at det blir godkjent i dag, og at fremførelsen går greit. Da er det i tilfelle bare tre uker igjen av praksis før dette skoleåret omtrent er over! Jeg har jo et par eksamner igjen da, men det skal gå så fint at. Tar som vanlig gleden på forskudd jeg, og ser allerede frem til litt mer ferie <3

Ukens cravings… Appelsiner! Mmm, appelsinene er så innmari gode nå! Ordentlig friske!

Ukens behind the scenes… Å kjøre fotoshoot med en VILLbass av en hund er virkelig ikke bare bare. Det ble helt klart noen søte bilder ut av 10 minutters lek på stuegulvet, men alt på minnebrikken var definitivt ikke…. like idyllisk.

Alt i alt en helt SUPER påske, selv om det ikke ble noe fjell eller skogstur på meg <3
Håper deres uke ble like fin! Dere må ihvertfall ha en nydelig onsdag!

17 kommentarer
    1. Du trenger ikke forsikring på kameraet ditt for å få fikset autofokusknappen. Det er en garantisak. (2 år) Gå dit du kjøpte den og be de fikse det. Kan være de prøver seg med at det er en forbruksdel, men ikke gi deg. En forbruksdel er ikke en essensiell del av noe, men en del som vanligvis byttes flere ganger i en vares levetid, og det pleier man jo ikke med en autofokusknapp 🙂 Mange prøver seg da med at det er produsenten som du skal reklamere til, men det er altså selger som skal ordne opp. Da sier du bare at det er best forbrukertvistutvalget tar den avgjørelsen. Du har reklamasjonsrett. En autofokusknapp på et kamera til 14000 er ment å vare lenger enn 1 år med vanlig bruk. (Hvis du ikke har mista det i bakken eller noe da ) Varen har en mangel etter kjøpsloven paragraf 15 og 16.+ Se forbrukerkjøpsloven ang. reklamasjon.

    2. Autofokus på kamera? Ikke objektivet du mener? Det er objektivene dine som har manuell og autofokus. På kameraet er det kun innstillinger som du finner på tannhjulet. Der er manuelle innstillinger det beste du kan bruke, for der justerer du lukker og blender selv – noe som er en fordel ettersom du tar bilder i forskjellige lyssettinger.
      Jeg vil uansett råde deg til å gå innom en fotoforretning (japan photo) og få sjekka feilen før du bruker unødvendig med penger til nytt kamerahus.

    3. Har du sett 13 reasons why på netflix? den tror jeg du kommer til å like! Den er bare på 13 episoder, så det er ikke såå ille å starte på den selvom det er eksamensperiode, hehe! 😀

    4. Heihei! Med tanke på kameraet ditt, hadde selv lignende problem med mitt for en tid tilbake. Ville sendt det til reparasjon for å se om det kanskje er noe som kan fikses på reparasjon 🙂
      Om ikke annet, er det hvertfall noe billigere enn å kjøpe nytt med en gang 😅
      HA EN FIN DAG !! <3 xx

    5. Hei Marthe!
      Har lest bloggen din i mange år. Syns du er veldig flink og inspirerende blogger. Men! Kan du lære deg bruk av hermetegn? Så sant Ali ikke er noen båt eller et kunstverk, noe jeg antar han ikke er, så skal det ikke stå hermetegn rundt navnet hans 🙂
      Ps. Hele kommentarboksen vises ikke på telefon 🙁

    6. Nei, nei, nei Marthe. Kameraet går under forbrukerkjøpsloven § 27. Den gir deg rett til å reklamere på ein vare innen to år, eller fem år for ting som er meint å vare vesentlig lenge. Eit kamera til 14000 kr vil eg sei er forventa å vare i meir enn to år 🙂
      Så, de er bare å slå i bordet med loven også får dei fiksa kameraet til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg