10 ting jeg vil gjøre i april

1. Feire påskeferien min i Stavanger! Bestefar fyller 70 år allerede i morgen, så til søndag tar jeg turen til barndomsbyen igjen for å feire verdens beste Per med smørbrød og bakverk. Gleder meg alltid til å se familien igjen, men akkurat nå kjenner jeg litt ekstra på det <3 Måtte Stavanger levere et ordentlig påskevær! 

2. Invitere jentene mine på syforening! April er min måned, så neste helg inviterer jeg på middag og snacks hjemme hos meg. Hva jeg skal servere har jeg enda ikke funnet ut, men det har jeg hele påskeuken til å fundere på. 

3. Ta årets første bad. Jepp! Årets første hopp i havet har de siste årene faktisk blitt gjennomført i april måned, så i år tenker jeg å gjøre om denne tilfeldigheten til en tradisjon. Kjære gud, la varmebølgen i Kristiansand være like rundt hjørnet.. Ikke søren om jeg bader uten 18 varmegrader + i luften..

4. Bli flinkere til å dra på trening rett etter jobb. Dere vet vel hvordan det er.. Når du først lander i sofaen etter en 8 timers dag med gåing, løfting og løping på jobb så blir en gjerne sittende der resten av kvelden! Vips så er det gått en hel uke siden forrige treningsøkt. Det er faktisk ikke greit, samme hvor aktiv jeg er i praksis.. Kroppen min trenger å svette mer!  

5. Jakte etter den perfekte leilighet, og dra på flere visninger! Herregud så gøy denne prosessen er! Tiden frem mot sommeren kommer til å fly, så skal jeg komme meg inn i nytt hjem innen høsten har jeg bare med å sette av flere fridager til husjakt fremover. Heldigvis har jeg sånne herlige venninner som hjelper meg med å ta del i både det ene og det andre på denne fronten. Nesten ivrigere etter at jeg skal få meg et fint hjem de, enn jeg selv <3 

6. Dra på Escape room igjen! Husker dere da jeg fortalte om dette opplegget hvor man blir sperret inne i et rom i 60 minutt for så å prøve og løse gåter for å komme seg ut innen tiden er omme? Åh, det var så spennende sist, og nå er det omtrent nøyaktig et år siden, så denne måneden har jeg lyst til å ta et besøk her. Kanskje med en venninne.. Kanskje med en date.. Hvem vet? Litt hjernetrim er moro uansett hvem eller hva spør du meg.

7. Dra på årets første pikniktur! Jaaa! Jeg har fått streng beskjed av bestemor om at det nå ikke lengre er lov til å brenne bål i skogen, så da får jeg gjøre om skogsturene med bestis til piknik-turer istedet. Våren er tross alt her! Jeg vil bære på pikbik-kurv, sitte på grønt gress og mate sinte svaner <3   

8. Starte på allergitablettene mine tidlig nok.. Den pollen skal ikke få ta knekken på meg i år!

9. Gjøre noe morsomt ut av “Earth day” 22 april. Andrea har pleid å invitere oss til seg flere år på rad, men nå som hun oppholder seg i nord, får kanskje jeg diske opp? Det ville ha vært så hyggelig å slå av all elektrisitet, tenne noen stearinlys, drikke vin og spille litt spill denne kvelden. Dette er jo til og med en lørdag!

10. Crave appelsiner. Er det ikke i påsken det er høysesong for de saftige, syrlige appelsinene? Mmm! Husker jeg spiste meg oransje på dem i påskeferien i fjor, og det har jeg lyst til å gjøre i år også. Jeg spiser omtrent ikke en appelsin ellers i året, men i april måned går de ned på høy kant.

En aldri så liten bucket-list for den nye måneden! Bildene her er fra Pinterest <3

14 kommentarer
    1. Marthe! Jeg vil bare innom for å ønske deg en riktig fin påske, og god tur 🙂 Leser bloggen din fast hver dag, men er derimot ikke like flink til å legge igjen en komentar, men i dag er dagen! Du blogger veldig bra for tiden, og det er alltid inspirerende å titte innom. Klem <3

    2. Elsker slike inspirasjonsinnlegg med masse bilder! Hørtes ut som du har mye kos å glede deg til i April, bortsett fra det med allergien da, haha. Er allergisk selv, så kjenner på det. Jeg har planlagt “feiring” på Earth Day selv, såå hyggelig å bruke slike dager som en anledning til å gjøre noe kos med venninner syntes jeg! <3

    3. Så mye fint du har å se frem til, får håpe du får gjennomført bucket-lista di. Må du få en herlig og fin påske i Stavanger, og håper du får senket skuldrene og slappet av litt, for det fortjener du! 🙂 <3

    4. Så mye gøy du skal gjøre i april 🙂
      Har sendt deg en melding på Facebook siden din, hadde blitt veldig glad om du tok deg tid til å lese den.

    5. Herlige planer 😀 Jeg henter en liten valp (hund nummer tre til min lille flokk <3) om én uke, så april skal nok tilbringes hjemme i valpetiss og biteleker tipper jeg 🙂 Innmari koselig, da, selv om det blir hektisk.

    6. Hei! Har sikkert lest bloggen din i minst 4 år, og har et lite spørsmål til deg! Er heilt greit hvis du ikke vil svare på det altså, men jeg lurer på følgende: du snakker alltid om at du skal besøke besteforeldrene dine, men hvor er egentlig foreldre e dine?😃

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg