Ukens oppskrift: Biff Stroganoff

God morgen kjære, gode dere! Ja, her er det enda morgen faktisk. Jeg hadde min gøyeste dag så langt ute i praksis i går, og da jeg kom hjem var jeg så giret og ivrig at jeg ble sittende med bøkene helt til midnatt. Ja, til flere sånne “arbeidsdager”! Jeg digger når det skjer noe til enhver tid, når jeg blir kastet ut i det ene etter det andre og får prøvd meg i flere nye situasjoner på en gang! I går var en sånn dag, og gud så fort timene fløy.

Denne morgenen startet jeg med litt middagskokkelering! Åjada, i dag ble det biff stroganoff til frokost. Hehe, sånn blir det når matkategorien skriker etter en oppdatering, og praksis kaller allerede klokken 14.30. Jaja, jeg elsker middag så for min del kunne jeg ha spist det til alle døgnets tider. Dette er faktisk første gang jeg lager meg biff stroganoff, og når jeg tenker meg om så tror jeg aldri jeg har smakt det noe annet sted heller. Jeg har bare fått for meg at dette er en rett som veldig mange andre lager seg i en hektisk hverdag, og fikk dermed lyst til å prøve meg på en variant selv. Glad er jeg for det, for dette skal spises oftere fremover! Det minner jo litt om smaken av viltgryte? -Bare med biffstrimler og et hint av tomatpuré? JUUUM! Hvem liker ikke det? 

– Ukens middagsoppskrift –

Du trenger: 1. 2 dl seterrømme 2. Salt/pepper 3. 1 finhakket gul løk 4. 1,5 dl vann 5. 1/2 kjøttbuljong 5. 2 ss tomatpuré 6. Ris for to 7. Pommes frites for to 8. 200g Sjampinjong 9. 350g Biffstrimler


Slik gjør du: 
1.
Kok ris og stek pommes frites etter anvisningene på pakkene. 
2. Stek kjøttet sammen med den finhakkede løken og litt matolje/smør i panna.
3. Ha 1,5dl kokende vann i en gryte med 2ss tomatpuré og 1/2 kjøttboljong. La buljongen smelte inn.
4. Ha kjøtt og løk over i gryten med buljongvann og tomatpuré og gi et lite oppkok mens du rører. 
5. Hakk opp soppen og stek også denne i stekepanna til den er blitt gyllen. (2-3 minutt).
6. Ha til slutt soppen over i gryta og rør inn 2 dl seterrømme. Smak til med mye god salt/pepper!

Server stroganoffgryten med ris og pommes frites! -Eller bare hjemmelaget potetmos om du vil. Oppskriften metter to mager! Gleder meg allerede til å spise mine rester på jobb i kveld. Tipper dette (minus potenene) smaker like godt kaldt jeg.



Kan dere ha en fin torsdag? Nå skal jeg ut i solen litt! 
Vi har fått det flotteste vårværet her i dag <3

36 kommentarer

Siste innlegg