Scrambled eggs for breakfast

God dag, god dag alle sammen! Har dere en like sprek uke som meg eller? Herlighet, jeg har virkelig slått på stortromma denne uken. Ikke bare brenner enhver muskel i kroppen fra mandag og tirsdagsøkten, men måltidene mine så langt har bestått i alt fra kyllingsalat, tunfisksalat, wok med grove nudler og fiskesuppe med fiskeboller. Ja, jeg har til og med spist fruktsalat om kveldene når sukkersuget har sneket seg innpå! Ikke en sjokkisbit har jeg trykket i tryne denne uken, og ja tre dager uten sjokkis er for noen nok til å klappe seg selv på skuldra for. Måtte denne spreke viben vare ut uken ihvertfall! Jeg har dessverre ikke helt troen. I morgen kveld får jeg nemlig noen fine jenter fra klassen på middagsbesøk og kjenner jeg meg selv rett så klarer jeg ikke å la være å servere noe megausunt til dessert.. Jaja tre sukkerfrie dager er bedre enn ingenting si.

Slik gjør du – Scrambled eggs: 
 Ha 4 egg, 2 ss cottage cheese, en skvett melk, 50g skinkebiter og litt salt/pepper i en stekepanne. Miks alt godt sammen og stek til du har en passe stekt eggerøre. Du kan gjerne også tilsette litt fersk, hakket gressløk eller persille dersom du har det. Det er bare jeg som liker min enkel!

Server på nystekte rundtstykker med litt smør + en delt avokado på siden med salt/pepper og sitronsaft på. Beste froksten! Hadde jeg hatt tid hver morgen så ville jeg laget meg det hver dag! Mmm <3 

 I dag har jeg faktisk hatt fri hele dagen, men disse fridagene må utnyttes ekstra godt i disse tider, så formiddagen tilbrakte jeg sammen med mine kjære bloggfotograf Hanne. Heldige meg som får hjelp av så flinke folk altså! <3 Vi knipset nærmere 1000 bilder i finværet denne lille-lørdagen så nå har redigeringsprogrammet og jeg litt å sette fingrene våre i de neste timene. Hoho! Håper det står bra til med dere alle. Jeg har det ihvertfall helt fantastisk om dagen. Jeg stortrives fremdeles SÅNN i praksis! Dagene blir absolutt lange når både blogg, praksis, trening og lesing skal kombineres, men den følelsen av å synke ned i sofaen etter middag og en ordentlig meningsfull dag “på jobb” er faktisk helt amazing! Jeg blir kanskje aldri rik som sykepleier, men kommer jeg til å trives så godt som dette i mitt kommende, lange arbeidsliv, så skal jeg være lykkelig at. Som veilederen min sa så fint i går: Lønna kan vi ta i himmelen. 

– My Favorite Breakfast –


Denne greske yoghurten med mango & ferskensaus smaker forresten som dessert. Dere er helt nødt til å prøve den en dag om dere ikke alt har gjort det. Den finnes også med sitronsaus til og wow! SÅ friskt og godt. Kunne erstattet en hvilken som helst chipspose med denne her om lørdagskvelden.

Treningssettet jeg har på meg her er forresten fra H&M!

13 kommentarer
    1. Kan du lage et blogginnlegg med tips til hva man kan bruke i bryllup? Skal selv i bryllup og aaaner ikke hva jeg skal bruke:///

    2. Lizbeth Osnes: Oi! Ja, det går jo egentlig ganske kjapt å stelle i stand. Bare jeg som ikke orker å stå opp mer enn 20 minutt før bussen min går om morgenen, og da blir det ikke tid til noe annet enn brødskiver eller yoghurt 😀 Hehe. Ja, prøv med cottage cheese. Det er veldig godt!

    3. Maria: Takk! Nei, jeg kjøpte den på Sandens i Kristiansand, og det var bare tre igjen så jeg lurer på om de kanskje har hatt den inne en god stund og at det går mot slutten? :/

    4. Fin tights, men klarer bare ikke å dy meg.. du som har så store byster burde hvertfall vite hvordan en sportsbh skal sitte. Anbefaler deg å lese deg litt opp på det for å slippe ryggsmerter 🙂

    5. Om du ikke har sett Sweatshop, så har du garantert hørt om den. Måten de behandler unge jenter eller mennesker generelt som søppel er absolutt ikke ok!
      Please slutt å front H&M, de fortjener det så absolutt ikke og jeg syns det er så trist å se bloggere gi de publisitet..!

    6. Hei! Elsker h&m tightsen!! Hvilken størrelse bruker du? Er så usikker da jeg har veksla mellom xs og s😄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg