– SPØRSMÅLSRUNDE –

God morgen store og små! Nå er jeg på vei til skolen hvert øyeblikk for å finne ut hvilken oppgave gruppen min og jeg har blitt utdelt for muntlig fremlegg. Det skal ikke fremføres for medstudenter og lærere før fredag morgen, så vi har heldigvis god tid på oss, men jeg kjenner det knyter seg litt i magen likevel. Hvorfor ble aldri jeg et sånt frittalende kvinnemenneske som elsker fremføringer og muntlige prøver? Fader altså. Det ville ha spart meg for mye opp igjennom årene.

Jaja, det gikk bra i høst, så vi krysser fingrene for at det går like greit for seg denne gangen også. Nå tenkte jeg å starte lille-lørdagen med å kjøre i gang en ny spørrerunde jeg! Det er ikke mer enn noen få måneder siden sist, men det dukker stadig opp noen nye lesere her inne, og jeg har lagt merke til at det blir stilt en del spørsmål rundt både det ene og det andre den siste tiden, så la oss bare kjøre i gang! Enten du er en ny eller gammel leser av bloggeriet: Har du noe du funderer på rundt hverdagen min, studiet jeg går på, trening, reising, kokkelering eller bare generelle tips og triks? Nå er tiden for å hyle ut. Svarene kommer neste uke!

Ha en finfin onsdag dere! Vi snappes nok fra skolebenken, for der blir jeg nok til kvelden.

66 kommentarer
    1. Hva tenker du om at dine tidligere forhold har vært så offentlig på din blogg?
      Er det familiemedlemmer du ikke har kontakt med, pga personlige grunner?
      Hvis du skulle flyttet til et annet fylke, hvor ville du bodd?
      Ville du vært med på bloggerne?
      Favorittplass? mat? by? person?
      Føler du er kroppspress i forhold til å fikse på seg selv i bloggnorge?
      Hva tenker du om at så mange av Norges befolkning sliter psykisk?

    2. Wææ, håper det går bra med trekkinga til muntlig! <3
      Spørsmål: har du noen i kikkerten fortiden, eller har du mer enn nok med blogg og skole?

    3. Hei Marthe!
      Jeg skal begynne på sykepleien til høsten og gleder meg veldig!
      Jeg lurer på hva er det beste og det verste med studiet?? 🙂

    4. Ok jeg har et ganske rart!teit spørsmål, men tenkte du kanskje hadde noen gode tips å komme med, eller kanskje du kunne laget et eget innlegg med dette som tema: Hva bør man tenke på hvis man ønsker å være mer ute i naturen? Hva bør man ha med seg? hvordan skal man lage bål uten å sette fyr på hele skogen (min største frykt)? og hvordan kommer man seg ut oftere? Har som nyttårsforsett å være mer ute i naturen, men jeg har liksom ikke helt kommet igang med det enda 🙂

    5. Hei, jeg vurderer sterkt å gå sykepleien nå til høsten for å så bli jordmor, men jeg er veldig usikker på om det er noe for meg. Hvordan er fagene? Må man være veldig motivert for å komme seg gjennom? Hvordan går det for deg? 🙂
      Håper på svar

    6. Hei! Jeg skal starte på sykepleier studiet fra høsten av, og er veldig spent men samtidig nervøs!
      Hvordan føler du studentmiljøet er? Er det folk fra alle aldre og blir man tatt godt imot? Føler du at du har mulighet til å gjøre ting slik som før, før du begynte på studiet? Hva er det beste og verste med studiet? Har du lyst å spesialisere deg etter endt bachelor, isåfall til hva? Om du synes det blir mye å ta med på spørsmålsrunden, skriv gjerne et mer utfyllende innlegg om sykepleier studiet! Vi er nok mange nysgjerrige her 🙂

    7. kan du si noe tips om flytte (student)?
      noen enkle middagstipser for student?
      kan du lage et innlegg om ting man kan gjøre sammen med besteforeldre?
      hvordan har du så hvite tenner? any tips?

    8. Savner du å ha kjæreste, eller trives du best som singel?
      Har du noe familie i Kristiansand, isåfall hvem?
      Digger deg 😘

    9. Hei Marthe! Lykke til på trekkingen idag, det går sikkert bra:)
      Hvordan går det med studiene så langt?
      Hvor mange fag har du på skolen?
      Hvordan er fagene?
      Hvor mange eksamener har du hvert år?
      Er det en treåring utdanning du går?
      Hvordan er skolen, er det liksom slike forelesninger, eller mer timer i klasserom?
      Har dere mange oppgaver og vurderinger gjennom året? Hvordan er vurderingene?
      Har du noen planer for 2017? Noen reiseplaner? ting du vil oppleve?
      Har du familie i Kristiansand? Eller hvordan ente du om med å bosette deg der?
      Kan du legge ut treningsøkter til oss? En treningsplan du bruker, men som går an å gjennomføre hjemme, uten så mye utstyr?
      Trives du i leiligheten din?

    10. Topp 5 filmer?
      Topp 5 serier?
      Hva er dine hjertesaker? Kan du skrive et utfyllende innlegg om dem.
      Vis du skulle bodd i et annet land en Norge. Hvilket land hadde du flyttet til og hvorfor?
      Topp 3 flauser?
      Hva er det beste minnet du har opplevd så langt i livet?
      Har du gjort noe i livet du angrer på?

    11. Hei, Marthe!
      Jeg har et lite spørsmål som jeg lenge har hatt lyst til å spørre deg om.
      Hvordan trives du som singel? Jeg er 21 år og hatt kjæreste siden jeg var 17, men ble nylig singel. Jeg merker jeg ikke er helt vant til tilværelsen og prøver alt jeg kan på å like det å være aleine. Jeg skal være hjemme å jobbe fram til høsten, da flytter jeg for å studere og er veldig bestemt på å bruke tiden på bare meg selv fram til da. Men jeg merker jeg ofte savner å ha en spesiell i livet mitt. Ville bare høre hva du tenker om det å være singel, om du trives og om du har noen tips til å tilpasse seg denne hverdagen?

    12. HEi!
      har netopp begynt å lese bloggen din og synes du legger ut myeee gøy! 😀 , jeg elsker at du legger ut så massse gode fantastiske oppskrifter! Lurte på om du kan legge ut oftere sånn sunne snacks eller når du lager slike frokostblandinger med frukt å bær om du kan skrive hva du har oppi! 😀 Kan du skrive litt om hvor du ofte kjøper klær/sko? 😀

    13. Hva er det beste du liker å spise? (Kan være alt mulig. Middag, frokost, dessert, kake, gjærbakst osv..) noe du IKKE hadde klart deg uten<3
      Trives du best som singel eller i ett forhold? Og hvorfor?
      Det virker som du spiser hva du har lyst på, men likevel har du drømmekroppen! Hvordan er det mulig? Føler du selv at du har et helt avslappet forhold til mat og kropp, eller hender det du får dårlig samvittighet dersom du spiser usunt?
      Er ikke sikkert du ønsker å svare på det, men hvor høy er du og hvor mye veier du?
      Så koslig med spørsmålsrunde<3 håper på svar! Du virker så god! Stor klem fra meg til deg<3:)

    14. Hei!
      Jeg lurer på, var det en grunn til sykepleien? Hvorfor ikke helsefagarbeider, eller vernepleien for eksempel? Er det sykehjem du helst vil jobbe på, eller skal du bli intensivsykepleier?
      Klem

    15. Har du noe kontakt med Daniel nå?
      Har du begynt å date noen andre og hvordan går det isåfall?
      Kan du ikke svare på videoblogg 😀

    16. Kan du lage et innlegg om hvilke kjøkkenting du har? Som for eksempel hvilket servise, kjøkkenmaskin, oppbevaring av tørrstoff osv

    17. Kan du ha flere treningsinnlegg/videoer? For eksempel en typisk legday på video og lignende!
      Hvordan går det på guttefronten da? ;))

    18. Hei skjønne Marthe. Jeg har ikke et spørsmål til denne spørsmålsrunden, men tenkte å komme med et tips ang fremføring. Jeg husker selv at jeg hatet fremføring og det var så ille at jeg ble kvalm og dårlig før fordi jeg gruet meg sånn. Jeg har kanskje verdens teiteste tips, og jeg vet at det høres utrolig spesielt ut, men for meg har det virkelig fungert og jeg må bare fortelle i håp om at det vil lette litt på “gruingen” din <3
      Jeg begynte å tenke slik at nå er jeg "leid" inn for å fortelle denne forsamlingen om noe jeg har fagkunnskap om. Jeg skal altså lære vekk min kunnskap og de som sitter i forsamlingen har stilt opp og vært interessert i å høre på mitt foredrag. Jeg slet alltid med selvtilliten på slike ting, men det hjalp å tenke at det var jeg som var den "viktige" om du skjønner? Haha, så vanskelig det var å forklare, og det hørtes enda dummere ut når jeg skrev det. Men håper uansett at det kan være litt til hjelp 🙂

    19. Har du ikke noe kontakt med moren din? Aldri hørt eller sett henne her på
      Bloggen.. 🙁
      Har du noe kontant med xen din?
      Hvordan klarte du å komme deg videre?
      Møter du noen andre?
      Hvordan klarer du å være så positiv?
      Har du noen kjipe dager der alt føles umulig?
      Fortell 2 ting vi ikke vet om deg :))

    20. Hvor henter du inspirasjon til antrekk, interiør, mat og alt mulig egentlig?
      Har du tenkt noe mer på hva du vil gjøre etter studiene?
      Kunne du ha laget et treningsinnlegg der du tipset om ulike treningsøvelser du liker?
      Hvor ofte vasker du håret og hvilken produkter bruker du i håret?
      Hvilken sykdom frykter du mest å få?
      Om du ikke kunne bodd i Kristiansand, hvor ville du bodd da?

    21. Hei! Kjempefin blogg 🙂
      Jeg lurer på om du kan fortelle litt mer om familien din? Det virker som om dere har et veldig godt forhold. Men vi hører sjelden om moren og faren din..

    22. Hei,
      jeg har søkt sykepleie til høsten, da jeg takket nei til å begynne i fjor fordi jeg ikke var klar. Jeg er født i 96, så dvs jeg evt skal studere med de som er to år yngre enn meg (jeg bryr meg egt ikke) men lurer på hvordan det er å studere med de som er yngre?
      også lurer jeg på om en må sitte å lese 24/7 og ikke ha muligheten til å reise hjem i helgene, eller gå ut å feste osv?
      nydelig blogg 😀

    23. Hva er dine beste tips mot kjærlighetssorg?
      Hvordan klarer du å holde deg så slank?
      Har du fortsatt kontakt med Daniel?
      Hva her hotellet du sov på når du var i Island?
      Anbefaler du å reise til Island?

    24. Hva tenker du om at dine tidligere forhold har vært så offentlig på bloggen?
      Er det familiemedlemmer du ikke har kontakt med? Hvorfor?
      Har du fortsatt kontakt med Daniel?
      Hvordan går det med bryllupsplanlegging for venninnen din sitt bryllup?
      Når skal du få deg egen hund!!!????? <3 haha

    25. 1. Du skriver aldri noe om din mor eller far, har du ingen kontakt med de lengre? Virker så synd i og med at det tilsynelatende ser ut som om du har et kjempeforhold til mormoren og tanten din.
      2. Hvordan var karakterene dine fra vgs og hvilke fag tok du der? (Tenker for å komme inn på sykepleien 🙂 )
      3. Har studiet blitt annerledes enn hva du så for deg, isåfall hvorfor/hvorfor ikke?
      Antageligvis begynner jeg også på sykepleien ved uia til neste år, så jeg håper du kan komme med erfaringer om både studiet og studiestedet! 🙂

    26. Hei!
      Ettersom jeg regner med medstudentene dine er på din alder og yngre leser de sikker bloggen din; føler du at de ser mye på deg og hvisker og prater om deg? Har du opplevd at noen har lest bloggen din under forelesningene?
      Når du får nye venner, pleier de å vite hvem du er, og i tilfelle pleier de å si det eller late som ingenting? 🙂

    27. Hei! Jeg studerer selv på uia og vurderer å flytte til Justvik.Hvordan er Bussforbindelsene mellom Justvik og Uia? 😄 Og trives du ellers der?

    28. Heihei 🙂
      Blir så fascinert over å se hvor strukturert og flink du er til å studere – hvor i huleste finner du den supre motivasjonen din? Noen gode tips for en litt sliten student som har litt å nå igjennom av pensum før eksamen?:)
      Lykke til med muntlig trekk, går nok supert!!

    29. Hvordan ser en normal ut for deg, gjerne både i gjøremål og måltider? Spiser du ofte? Du inspirerer så mye! Stå på videre 😀 <3

    30. Har du noen tips for å øve til en eksamen og kontrollere nervøsitet?
      Er det ting du gruer deg til med sykepleierstudiet? Sprøyter, sår og sterke øyeblikk for eksempel? Skal studere det selv til høsten, men er ting jeg er usikker på om jeg takler.

    31. Har du BSU konto eller har du hatt BSU konto? Hvis du har eller har hatt, hva er dine erfaringer rundt det? Har du andre tips til boligsparing?

    32. Kan du fortelle hvordan det er å være student i Kristiansand? Jeg tenker å gå samme studie som deg, og må straks velge hvor. Kunne du plis tatt deg tid til å skrive litt om studiet, lærerene, studentlivet osv? 🙂

    33. Ja jeg har spurt flere ganger 🙂 hvor kunne du tenke deg å jobbe i fremtiden? Eldreomsorg, helsestasjon, jordmor, anestesi eller operasjonssykepleie? 🙂

    34. hvordan syntes du studiet er?
      Vet du om andre steder folk trives med dette studiet?
      Hvordan er studentmiljøet?
      Kan du lage ett innlegg om studiet ditt osv

    35. Hva frykter du mest for å oppleve under praksisperioden din? Både med tanke på praksis i sykehjem, og på sykehus på forskjellige avdelinger.

    36. -Skal starte med medikamentmentregning nå. Hvordan jobbet du med faget og har du noen gode tips?
      – Har du møtt blogglesere i klassen din?
      -Virker som du har et så fint avslappende forhold til kropp, at du unner deg godsaker i ukedagene. Sliter selv med så dårlig samvittighet om jeg gjør det, har du noen tips å dele på den fronten?

    37. Jeg som leser vet du har et godt forhold til besteforeldrene dine, men hvordan er forholdet til mamma, pappa og lillebror?
      Hvordan går datingen, har du kommet deg videre etter xen eller sliter du fortsatt med kjærlighetssorg?
      Hva motiverte deg til å sette deg på skolebenken igjen?

    38. Er du tilbake på tinder ? 🙂
      Ser du for deg og bli boende i Kristiansand etter du er ferdig utdannet, eller er det en annen by som frister?
      Skal du ut på flere eventyr i år, isåfall hvor?
      Ser du på bloggerne? Har du en favoritt person der?

    39. Hei! 😀
      Skal du være fadder neste år på sykepleien?
      Var det vanskelig å få seg venner på studiet?

    40. Hei!
      Kunne du ha delt dine hud rutiner, samt sminke rutiner?
      Hadde også vert kjekt med et innlegg om hva du MÅ ha med deg når du skal noen plass, som for eksempel på skolen, eller bare det som du vanligvis har med deg i veska.

    41. Vil du lage et eget innlegg om studiet ditt ? hvordan du studerer til eksamener og om du har noen tips og råd og lese.
      Jeg har medikament eksamen i mai og jeg gruer meg veldig ! Kan du skrive litt om hvordan du øvde ? eksempler og utregninger ? 🙂

    42. Hva sover du helst i? String, pysj eller ingening?
      Hva lager du hvis du skal invitere på date?
      Hvilken muskelgruppe liker du best å trene?

    43. Hei Marthe!
      Jeg har et par spørsmål angående studiet ditt. Hvilken skole går du på? Syntes du det var vanskelig å starte på sykepleierstudiet? Hvilke karakterer hadde du i matte/naturfag på videregående med tanke på hvordan overgangen til sykepleiestudiet var?

    44. Kan du lage en egen kategori med alle innlegg ang studie? Mulig det finnes fra før av og at jeg bare er skikkelig dårlig til å lete? 🙂
      Og kan du legge ut masse oppskrifter fremover? Det du lager er så godt, prøver nesten alt <3

    45. Hei Marthe!
      Dette handler egentlig ikke om noe av det du nevnte du ville ha spørsmål om, men je tar sjansen og håper du vil svare meg 🙂
      Kjæresten min har alt og jeg aner ikke hva jeg skal gi han i bursdagsgave.. vi pleier å gi gave for 1500kr og håpte du ville komme med noen tips til meg.
      Et annet spørsmål er at jeg har litt tillitsproblemer med kjæresten min og jeg får hele tiden høre at han ikke gidder mer og slår opp med meg av hver minste lille ting. Jeg sier ofte til meg selv at jeg må gjøre det slutt, men klarer ikke samle motet til å gjøre det. Det jeg lurer på er egentlig hva jeg skal gjøre?
      Håper virkelig du svarer meg for du inspirerer veldig <3
      God klem <3

    46. Hei! Jeg er nylig kommet ut av et forhold, og har lest mange av innleggene dine rundt ditt brudd. Innleggene har hjulpet meg veldig mye, og har satt veldig pris på at du har vært så åpen rundt det. Det er fortsatt en ting som jeg lurer på, som jeg anser som det vanskeligste med bruddet, og det er at han skal være med andre jenter. Hvordan var dette for deg? Noen tips? Vil bare virkelig ikke se han med noen andre.. tusen takk på forhånd <3

    47. Hei vakre deg!
      Jeg er veldig inspirert av livsstilen din, du klarer virkelig den perfekte balansen.
      Kan du fortelle litt om hvordan du spiser og trener i en hektisk hverdag?
      Jeg har selv veldig hektisk hverdag. så klarer ikke å holde på kroppsfasongen, og går mye opp i slike perioder.
      Du er en helt fantastisk person, stå på! 🙂

    48. Hei!
      Lurer på om du kunne skrevet litt om skolen og studiet ditt i Kristiansand?
      Har du noen anbefalinger for nyinnflyttede studenter i Kristiansand? 🙂

    49. Hvem tar bildene av deg, eller hvordan tar du bildene selv?
      Hvordan kamera og linse har du?
      Hvordan redigerer du bildene?
      Hvor eller hvem får du inspirasjon til antrekkene dine?

    50. I den forrige spørsmålsrunden din nevnte du at du ville videreutdanne deg, hva tenker du at du vil studere da? 😀

    51. Dette er sikkert et kjempe dumt spørsmål, men du prater om faren din, broren din og mange andre familiemedlemmer, men har aldri hørt om moren din. Vil hun ikke være på bloggen? 🙂

    52. Hei 😀 Jeg har SÅ lyst til å reise til Marokko etter å ha lest innleggene dine derfra. Meg og kjæresten vurderer det virkelig sterkt, vil du anbefale det stedet du var nå? Hvor mye betalte dere for flybillettene? Kommer det en rabattkode på hotellet? Det virker helt AMAZING!

    53. Jeg har lest bloggen din i en årrekke nå, men det er et spørsmål jeg aldri har fått svar på. Vi vet at din far bor i Thailand, besteforeldre i Stavanger. Men hvordan er det med din mor? Har dere noe kontakt i det hele tatt?
      Ønsker deg en fortsatt fin praksis 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg