10 ting jeg vil gjøre i mars

# Ta andre dose med HPV vaksinen mot livmorhalskreft. Jeg tok første dose i januar, og fikk da beskjed om at andre dose skulle tas i løpet av mars måned. Well.. Let’s do it! 

# Kjøpe meg blomster litt oftere. Denne koselige vanen har jeg sluttet helt med det siste halvåret, og det er litt trist. Det er jo så hyggelig å ha en blomsterbukett stående på bordet til enhver tid. Fredag er dagen å starte med denne tradisjonen igjen!

# Være den beste praksisstudenten jeg bare kan! Lære en hel hau, skaffe meg et innblikk i hvordan arbeidslivet på et sykehjem kan være, og ikke minst gjøre hverdagen til disse nydelige eldre så bra som overhode mulig. Takket være dere og de fantastiske idéene deres under forrige ukes innlegg, tror jeg dette skal gå som en lek jeg.

# Spare. Mye. Jeg har på følelsen at praksislivet vil gi meg minimalt med tid til å shoppe, og fint er det når en planlegger å kjøpe leilighet etterhvert! Kjenner jeg gleder meg litt til å besøke Geir etter mars måned. Aldri vært så festlig på Geiremanns kontor som etter anatomi-eksamens-innspurten. To uker innelåst i leiligheten med nudler og kjeks som kost.. “JA! Mer av det”, sa han. Kanskje dette blir noe ala det samme..

# Lage meg min aller første spotify-spilleliste.. Ja, jeg bruker enda youtube(!) for å høre på musikk. 

# Ha 7 timer på hodeputen hver natt samme søren! Jeg SKAL være i seng innen 23.30 hver kveld. Vel, i ukedagene ihvertfall. Helgene har jeg ingen rutiner for, og sånn skal det også være.
 
# Ta i bruk turbuksen oftere i helgene! Jeg vil ut og grille pølser på bål igjen. Åh, det savner jeg skikkelig. Det har vært så kaldt og ufyselig her den siste måneden, men nå.. nå lukter det lysere, varmere tider.

# Teste ut pizzasteinen som jeg fikk til jul! Jeg har enda ikke fått laget ekte italiensk, hjemmelaget pizza på steinen jeg fikk av bestemor og bestefar til jul. Det må jeg se og få gjort i løpet av måneden. Har hørt rykter om at denne saken skal lage magiske pizzabunner.

# Skrive dagbok i åtte uker. Nei, ikke her på bloggen, men i en ordentlig papirbok. Dette var det læreren vår som anbefalte oss å gjøre under praksistiden ettersom vi i løpet av disse ukene vil ta innover oss veldig mange nye inntrykk! Jeg kunne selvfølgelig bare brukt bloggen som terapi når jeg måtte trenge noen å fortelle til, prate med og dele inntrykk med, men så har vi denne taushetsplikten da vet dere! Jeg får faktisk ikke lov til å dele noe som helst fra denne biten av den kommende hverdagen min, SÅ da tenker jeg å skrive dagbok da. Kanskje skrible litt hver kveld etter praksis så jeg sitter igjen med noen både glade og kanskje vonde minner foreviget på papir. 

# Feire fine folks bursdager. Mars er den store bursdagsmåneden! To av mine bestiser fyller år mot slutten av måneden. Nå har den ene akkurat flyttet fra meg til kalde, ufyselige Tromsø da (shame on you Andrea), men jeg har ihvertfall ei igjen her i sør som definitivt og er verdt å skåle for! Annika fyller halvveis til femti, og har akkurat kjøpt seg leilighet med sin kjære mann, så her er det mye å juble av <3 Hurra for mars, fine folk, og fine, fine planer!

Bare en liten bucket list for den nye måneden som venter… i morgen!
Februar går alltid så fort! Rart hvordan 28 dager er så veldig mye mindre enn 31.

22 kommentarer
    1. så fin liste! håper du får gjort alt du vil denne måneden som kommer <3
      lurte på en ting - har du opplevd noen bivirkninger av HPV vaksinen? vurderer å ta den, men så er det så mange som sier det er så mange bivirkninger av den..

    2. Når kunne du tenke deg å kjøpe leilighet da? Veldig spennende med sin egen leilighet. Flytta selv inn i min helt egne leilighet for et par uker siden. Fra 1.1.17 ble det dessverre mye høyere krav for kjøp av egen bolig, og da sørlig rettet mot oss unge. Håper det ordner seg for deg!

    3. Hege Kristin: Glad du likte innlegget <3 Til spørsmålet ditt: Nei, jeg merket ingenting annet enn at armen var øm i fire-fem dager etterpå. Det var alt, og det vil jeg tørre å påstå at en kreftfri livmor er verdt 😀 Hehe!

    4. Malene: Jeg ser på leiligheter hele tiden, men jeg har ikke tid akkurat nå eller de neste par månedene fremover, så det må bli en gang mellom juni-september tenker jeg når jeg ikke styrer med verken eksamner eller praksis 🙂 Gratulerer så mye med å ha kjøpt selv Malene! Det må være en deilig følelse 😀 Flink du er som har fått det til selv med disse kravene som er i dag. Det blir jo bare villere og villere. Spesielt dersom man tenker å kjøpe alene og ikke sammen med en samboer/kjæreste. Puh, ikke bare bare å bla opp 300 000kr på egenhånd, og i en annen by enn Kristiansand får man jo nesten ingenting for 2mill heller. Heldigvis har jeg fått noen i familien til å hjelpe meg ved å stå som kausjonist, og da blir det med ett en heel del enklere 🙂

    5. Helene: Ja, jeg tror det kan være hyggelig å ha noe å titte tilbake på om noen år også. Man glemmer så fort de morsomme detaljene hvis ikke tenker jeg! Min første praksis har jeg lyst til å huske alt fra 😀

    6. Tromsø er ikke ufyselig 🙂 litt kaldt ja, men en veldig fin by, kanskje du burde besøke venninnen din så du får et annet inntrykk av byen.

    7. Trine: Regnet ufyselig og kaldt som en og samme ting jeg. Kunne kanskje bare droppet førstnevnte så ingen nordlendinger tar seg nær av det 🙂 Jeg har vært i tromsø med hele familien hennes, men på sommerstid. DET var superfint, så jeg tror heller jeg satser på et nytt besøk på sommerstid 🙂

    8. Det er nok lurt! Plutselig finner du et sted som føles som hjemme 😀 Masse lykke til videre! Hvilke områder ser du på? Og lykke til med høringen på fredag.
      Tusen takk, veldig stolt over at jeg klarte det helt alene uten hjelp fra familien i en alder av 19/20 år 😀

    9. Bare lurer på hvor du henter bilder fra som ikke er dine? 🙂 Det var så mange fine! :-* Hvor finner du liksom? Pinterest eller noe?

    10. Så kjekt med sånn liste da!
      Jeg skal virkelig bli flinkere å spare og kjøpe ferske blomster litt oftere, det er jo sååå koselig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg