– Red Velvet Cupcakes –

Hei og hopp, og god lille lørdag til dere fra meg! Jeg kom nesten akkurat hjem fra en 90 minutters svetteseanse på Fresh! Jeg dro alene for en gangs skyld og fikk både kombinert litt styrke og kondisjonstrening. Deilig altså! Ikke vet jeg hvor mange kalorier jeg forbrant, men samme kan det være for det første jeg gjorde da jeg kom inn døren hjemme igjen, var å trykke i meg en sånn deilig velvet-kaloribombe! Mmm, dere er helt nødt til å teste ut denne oppskriften en dag. Ikke la deg skremme av den knallrøde fargen, for woaah, disse glir ned på høy kant både hos store og små. Det er jeg helt sikker på. Spesielt kombinert med denne luftige kremost-frostingen… 

– Favorite cupcake recipe –

Du trenger – Cupcakes: 1. 150g hvetemel 2. 1,5ss bakekakao 3. 1/2 ts natron 4. 1ts bakepulver 5. 1 ts vaniljesukker 6. 60g romtemperert smør 7. 1 egg 8. 120g sukker 9. Litt rød konditorfarge (1-2 ts) 10. 150g lettrømme

Slik gjør du: 
1.​​
Mål opp lettrømmen og gjør den knallrød ved å blande inn 1-2ts rød konditorfarge.
2. Ha hvetemel, natron, bakekakao, bakepulver og vaniljesukker i en bolle.
3. Visp sammen sukker, smør og et egg med en kjøkkenmaskin.
4. Hell oppi den røde rømmen og hell i alle de oppmålte, tørre ingrediensene.
5. Miks det hele i 3 minutt med kjøkkenmaskinen og fyll 12 cupcakesformer 2/3 fulle
6. Stek dem midt i ovnen på 175 grader i 15-20 minutt, og la dem avkjøle på kjøkkenbenken.

Du trenger – Frosting: 1. 200g philadelphia kremost 2. 100g romtemperert smør 3. 500g melis

Slik gjør du – Frosting: Miks alt sammen godt i en kjøkkenmaskin. (Til alle smørklumper er helt ute). Tilsett mer melis dersom du ønsker konsistensen på frostingen fastere, eller ha i litt mindre dersom du ønsker toppingen enda mykere og enda mer luftig. (da blir den dog ikke like enkel å forme) Sprøye de avkjølte cupcakesene med frostingen, og pynt med noen røde kuler. Mmm! Delikat og nydelig på smak.

– Red Velvet for Valentines day – 

Oppskriften gir ca 12 store cupcakes <3

20 kommentarer
    1. Jeg har prøvd meg på noen red velvet cupcakes tidligere, og de ble helt fantastiske, så jeg skal garantert prøve meg på denne oppskriften også! De ser helt nydelige ut! Ha en fin onsdagskveld! <3

    2. Så på snappen din at du vurderer å kjøpe en hund! GJØR DET! Den hunden hadde fått det fantastisk med deg <3 Også utrolig fint selskap og turvenn med en hund. Anbefaler det virkelig! Så lenge du har noen venner/familie som kan passe de gangene du er utenlands, men det har du nok 🙂 Tror iallefall at du hadde fått en venn for livet om du hadde fått deg hund. Dyr er det beste som finnes mener nå jeg 😀

    3. Hei! De så utrolig gode og fine ut! Men et spørsmål: jeg har prøvd meg på red velvet et par ganger før, men de ble aldri så røde av konditorfarge. Har du brukt en spesiell type?

    4. Jeg har gått med ønsket om å starte blogg i flere år uten å tørre.. Jeg er nå 20 år og har utrolig lyst men føler det er for sent. Hva tenker du rundt dette? Tror du det er for sent å starte en blogg som kan vokse når jeg ikke har begynt før? Eventuelt hva er dine tips for å skille seg ut blant anne de bloggene som finnes? 🙂
      Ha en fin dag!

    5. Sofie: Å jeg tenker bare kjør på! Hvorfor ikke? Man har ingenting å tape 🙂 Stå på fra starten av og ikke gi deg selv om det er tøft å få lesere i starten, så er jeg sikker på at du får det til. Har du vurdert det i flere år så tror jeg du vil få masse glede av å sette i gang nå 🙂 Her er et gammelt blogginnlegg jeg har skrevet om blogging og bloggkarriere: http://martheborge.blogg.no/1382008182_skaff_deg_en_bloggkar.html

      Kanskje det kan være til motivasjon 🙂

    6. Amalie: Heisann! Ja konditorfarger kan variere veldig i styrke fra merke til merke. Jeg brukte en farge som jeg bare trengte noen dråper av fordi den er så vanvittig konsentrert. Har du en som ikke er fullt så sterk så ville jeg kjørt på med en hel spiseskje altså! Du ser hvor rød min røre er, så bare gønn på til du har ca samme farge 😀

    7. Sarah: Å <3 For en fin kommentar! Jeg har så lyst på en hunde-turvenn at jeg nesten ikke orker å vente lengre, men jeg vet at jeg ikke har tid eller plass nok akkurat nå. Jeg må først se og få kjøpt meg en leilighet (med hage) og SÅ skal jeg ha meg en hund 🙂

    8. Martine: Jeg bruker bare vanlige plastikk-sprøyteposer fra matvarebutikker og med en stor sprøytetupp til å lage fin topping med 🙂 Her varierer jeg litt og bruker litt forskjellig <3 Det er jo så mange fine slike tupper på Panduro eller kitch'n foreksempel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg