World of Waves

– Searching for the perfect wave –


What.A.Day! Andrea og jeg har hatt våre første timer med surfing i dag, og fy søren så GØY! 30 meter fra hotellrommet vårt ligger tidenes lengste strandpromenade, og her finner vi alt fra nybegynnerbølger til surfeomstendigheter for de litt mer erfarne. Heh! Hvilke bølger som har skrevet “noobs” på seg er dog ikke alltid like enkle å spotte, så jeg tror vi har hatt et titalls øyeblikk hvor vi begge har vært i ferd med i drukne her i dag, men selv med en halvliter sjøvann i magesekken, har vi det som plommen i egget assa! 

Temperaturen her er forresten også helt perfekt. De melder strålende sol og rundt 17-20 grader mer eller mindre hver dag, og når solen står på føles det faktisk som 27-28. Helt nydelig er det! Havet er ikke på mer enn 19, men vi surfer alltid med våtdrakt, så det kjenner man jo ikke til.. 




Tre timer var vi ute og lekte oss i bølgene denne morgenen, og så tok vi oss bare en lunsj-pause på en av de idylliske strand-restaurantene, før det bar ut igjen i galskapen. Livet i Taghazout altså. Tenk at et paradis som dette bare ligger en 4 timers flytur unna Norge? 2500kr betalte vi tur retur for flybilletten. -Med mellomlanding riktignok, men likevel.. det er jo helt latterlig billig! *Sukk* Jeg må tilbake.. Andrea har forelsket seg sånn i denne lille landsbyen at hun oppriktig vurderer å flytte hit for en periode etter studiene sine. Jeg krysser fingrene så jeg kan komme på besøk i en måned eller to og bli halvproff på surfebrettet. For et surfeparadis dette her er!


Dere må ha en super lørdagskveld! Nå skal vi ut på litt wining and dining!

8 kommentarer
    1. Utrolig fint sted 🙂 Er sikkert utrolig artig å surfe, men noe sier meg at det er mye vanskeligere enn det ser ut til. Tror jeg kommer til å øve meg litt mer med å surfe på nettaviser først. 🙂

    2. SANDRIS: Ja eller det kommer litt an på forholdene har jeg fått erfare 😀 “Knekker” bølgene fort, er store eller hyppige så er det fryktelig vanskelig, men får du supre nybegynnerforhold så kommer du deg nok fort opp på et av de første forsøkene 🙂 Da er det så INNMARI gøy!

    3. Ida: Jeg synes det er veldig deilig! 🙂 Selv har jeg bare bikini under, men jeg tror ikke du behøver å ha noe under hvis ikke du vil. Bare kjekt hvis du skal kunne ta den av deg i offentligheten på et tidspunkt 😀 I våtdrakt så renner det inn en veldig liten mengde vann som ligger inne i drakten og varmes opp av kroppen din slik at du ikke fryser 🙂 Synes det fungerer som bare fy her nede!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg