Munga Guest House

Sponset hotellopphold

– Staying at the most beautiful place – 

Hallo fra fiskelandsbyen Taghazout! Jeg må bare si wooow, for et palass av et hotell vi har sjekket inn på. Dere har nok fått det med dere på snapchat allerede, men altså dette må være det villeste jeg har vært med på. Munga Guest house ser definitivt flott ut på nettsiden, men i virkeligheten… Hah, det er så idyllisk, så gjennomført og unikt at det ikke engang går an! Jeg har aldri opplevd maken, og det tror jeg ikke bestis heller har for da hotelldirektøren var ferdig med omvisningen sin og etterlot oss til oss selv ble hun stående foran meg og gråte en skvett.

Andrea: Jeg gråter, Marthe!
Meg: Men hva i all verden er det som har hendt?!
Andrea: Dette hotellet… Jeg tror ikke jeg har vært så lykkelig i hele mitt liv!
Meg: Åååå!! Jeg vet! *Klemming, snapping, dansing, og gledeshyl*


Jeg var et lite øyeblikk sikker på at hun hadde fått melding hjemmefra om at Bella var påkjørt, og kjente hjerte hoppe over et slag, men neida. Det var bare gledestårer, og forståelig nok er det når hun kommer rett fra mørke, kalde troms som ikke har sett antydning til solstråler på en måned. Jeg kan ikke huske sist jeg var så glad selv heller. Helt forbaska perfekt er dette stedet, og til tross for en søvnløs natt i London har smilet gått fra øre til øre helt siden vi kom.

Vi har fått utdelt hvert vårt rom som begge er på over 40 kvadrat og innredet i ekte marokkansk stil. De enorme sengene våre henger i trær, og er så høye over gulvet at en må stå på trebenker for å komme oppi dem. Jeg føler meg nesten som en eksklusiv huleboer her. Ja, som om jeg har flyttet inn i Tarzan’s crib! Hah. Badene våre er dekorerte med skjell som dusj og vaskekraner, vi har hver vår balkong med utsikt ut mot sjøen, kunstneriske klesgarderober, og vel ja you name it.. Helt vanvittig er det her. 

Det er to kunstnere som eier Munga Guest House, og det er også de som har laget alle detaljene på rommene selv. Hotellet har bare femten rom totalt, men det har likevel tatt hele fem år og få det klart fordi interiør-detaljene er laget fra hånd, og materialene plukket fra den lokale naturen. Ta soverommet mitt foreksempel. Disse palmene som utgjør sengen min er hentet fra en sandstrand her i Marokko! De fant dem strandet langs havet under hotellbyggingen, og bestemte seg for å ta dem i bruk som kunst på soverommene. Er det ikke fantastisk? Absolutt alle femten rommene her er preget av håndlaget marokkansk kunst, alle er fullstendig forskjellige, og ingen er på under 40 kvadrat.. Nei, å få bo på et sted som dette her er rett og slett bare en opplevelse.



Hotellet er så nytt at man ikke kan booke rom direkte på nettsiden enda, men dersom dere gjerne kunne tenke dere et opphold her selv allerede i nærmeste fremtid så er det bare å kontakte den snille direktøren direkte på mail eller ringe på telefon for mer informasjon om priser og tilgjengelighet. Munga sin nettside finner dere HER. 

Gleder oss til å nyte ethvert minutt av dette stedet de neste dagene <3
Jeg har forresten litt internett-issues her, men vi jobber iherdig med løsningen! 

27 kommentarer
    1. Hei Marthe! nå er det lenge siden! jeg har vært opptatt med alt for mye skolearbeid, og er nettopp ferdig med å analysere en tale av Obama som skal leveres i kveld. Rommet var helt nydelig forresten! Jeg satt og måpte da jeg så mystoryen din, det var stunning. Og det er dere to også<3 kos dere masse videre på ferie, jeg gleder meg til å lese og se mer bilder:) Skal prøve å bli flinkere til å kommentere, men er mye som foregår om dagen. Hadde bursdag i går, og skal til en venninne i dag. Håper du får en strålende ferie videre, jeg er ekstremt misunnelig<3 klem!

    2. ÅÅÅH, så vakkert og ikkje minst UTROLIG kult og unikt! Eg fant ingen pris på nettsida og lurte difor på om du kan seie ca. pris for eit slik fantastisk rom? Då kan eg byrje å drømme meg bort, hihi <3 Kos dere, Marthe! Ein opplevelse for livet kan eg tenkje meg 🙂

    3. Hvor mye koster det for et rom ca pr døgn/uke?:) utrolig fine og ikke minst spesielle! Veldig kult!😄

    4. Anonym: Vanligvis mailer jeg bare hotellet jeg ønsker å samarbeide med, men akkurat denne gang hadde jeg en kontakt fra forrige reise i Marokko, så han fikset oss dette splitter nye stedet da 😀 Er så takknemlig!

    5. Anonym: Ikke sant? 😀 Det varierer litt fra rom til rom, men resepsjonisten sa at alt lå mellom 1000 og 1800 dirham. 1800 for en suite. Vi har “bare” vanlige rom 🙂

    6. Evgenia Taranova: Heisann! Ja, det er enda bedre i virkeligheten <3 Jeg spurte litt rundt priser første dagen og da sa han at alle rom lå mellom 1000 og 1800 dirham 🙂 Vi har et par av de "vanlige" rommene så jeg vil tippe våre ligger på rundt 1000 da 🙂

    7. Hedda Kalfoss: Hei Hedda! Koselig å finne deg i kommentarfeltet igjen <3 Det er fullt forståelig at du har mye på agendaen om dagen. Jeg er storfornøyd bare du titter innom en gang i blant 😀 Hihi! Håper det står bra til med deg, og at du står på som bare fy på skolefronten. Du er så flink! -Og gratulerer så mye med dagen på etterskudd. Herlighet, du skal kanskje feire litt i helgen da? Kose deg må du gjøre uansett. Stoor klem fra Marokko!

    8. SV: tusen takk, Marthe!<3 blir nok ikke noe feiring denne helgen, men må prøve å få til noe en helg om ikke lenge:)

    9. Håper du koser deg masse Marthe! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt shortsen din? Den var utrolig kul 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg