– First vacay of 2017 –

– It’s time to do some travelling –

Okei.. Januar er bare ikke min måned. Jeg husker jeg var syk på denne tiden i fjor og, i tillegg til at jeg krasjet bilen til min daværende mann, måtte ut med hele sparekontoen i reparasjon og glemte å ta ut passet fra hanskerommet før jeg leverte den til bilverkstedet. Passet jo ypperlig når Dubaireisen kom 16 januar, og jeg sto der seks timer før avreise uten gyldig inngangbillett. Det ordnet seg heldigvis på mirakuløst vis det også, men poenget med å mimre litt fra denne tragiske lille livsperioden min, er fordi jeg i går fikk en real påminnelse om at at årets første måned fremdeles ikke er min favoritt.. Dere fikk kanskje med dere at jeg hvinte et lite øyeblikk i går? Fornøyd over å ha blitt frisk og sånn? Haha! Så frisk at jeg tok en tur på Mc Donalds, bestilte meg en chicken salsa, og ble matforgiftet på søndagskvelden. Altså.. Hva gir du meg 2017?

Jeg skulle jo bare en snartur til byen for å se den nye leiligheten til venninnen min! Jaja, toalettskålen fikk jeg ihvertfall sett j*velig detaljert på! Jeg ble rett og slett liggende likblek, spyende, og med svettetokter på badet i en time før jeg kavet meg til buss-stoppet igjen, kom meg hjem i leiligheten og gråt en skvett over livets utvikling.

SÅ ringte jeg bestis som (enda en nedtur) bestemte seg for å flytte til Tromsø 4 januar, og tvang henne til å booke en sydenferie med meg. So we did! Neida, vi har ikke booket noe enda ettersom jeg gjerne vil sjekke mulighetene for et bloggsamarbeid først, men det er bare to små uker til avreise, og både hotell og flybilletter fant vi i grunn superbillig i natt, så Marokko her kommer vi virkelig samme søren. 1 februar hiver vi oss på surfeferie til Agadir for en uke med strandliv, god mat, og luksus. Fy fader så fortjent. Etter en telefonsamtale som varte i 180 minutt fant vi omsider en uke som passet skolemessig for oss begge, så nå gleder jeg meg bare som et barn til å kjenne sol på huden og sand under tærene igjen. 



Herregud så glad jeg er for at jeg besto den praktiske sykepleier-testen vi hadde i november, for de som ikke gjorde det måtte ta den opp igjen forrige fredag, og jeg tørr ikke engang å tenke på hvordan jeg hadde prestert på fredag den trettende(!) i januar måned. Noe flytur denne måneden tror jeg heller ikke jeg vil satse på, så 1 februar it is. -Og de neste femten dagene tenker jeg muligens bare å holde meg innendørs.

– Noen tilbakeblikk fra surfeturene mine til Marokko og Costa Rica –


Håper dere er klare for en uke i Agadir igjen? Dette blir helt magisk!!
Gleder meg til å ta dere med på et nytt, deilig reiseeventyr <3

17 kommentarer
    1. Åh, føler så med deg!! Januar har aldri vært min måned heller, fysøren føler alt kjipt i løpet av et år bare samler seg i denne ene måneden.. Frister nå helt sykt å booke seg en tur til varmere strøk altså, tror jeg må se litt på Norwegian nå hehe…
      Håper du får en fortsatt fin uke, uten alt for mye nedturer!

    2. Ikke forvent sol og sommer i agadir i januar/februar altså. Er 16-20 grader, men kan bli ned i 10 og på natten er det kaaaaldt! Vannet er ikke behagelig heller altså.. høres ut som du må justere forventningene dine litt, så ville bare gi deg en heads up :p Bortsett fra det er det fint da, kos blir det nok uansett! Bare pakk med en god genser og bukse 😊

    3. Emilie: Nei jeg var der i januar sist jeg var der og da var det 16-20 grader som du sier. Det var superdigg på dagtid, og kaldt på kvelden, men det er jo ikke natten vi skal surfe på så det gjør ingenting 🙂 20 grader er tretti mer enn det var her denne morgenen. Hehehe!

    4. Rikke: Det er betryggende å høre at vi er flere 😀 Men det er kanskje like greit å få uflaksen overstått for så og ha hell og lykke resten av året. Hehehe <3 Tusen takk, det håper jeg du også får Rikke!

    5. Hehe, veit kva du snakkar om. Eg har slitt med forkjølelse heile januar, og fredag den 13 kræsja eg bilen min. Håpar februar og resten av året blir betre, haha 🙂 God tur!

    6. Ååå så stas 🙂 Jeg skal til Marrakech i april 🙂
      Er Agadir verdt et besøk? er det strandmuligheter der, for det er det ikke i Marrakech 😉

    7. Matforgiftning er helt grusomt:( føler med deg. Har du meldt fra til den aktuelle McDonaldsen/mattilsynet?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg