Uken som gikk…

Ukens vegetarprosjekt… Vet dere hva? Nå har jeg gjennomført en uke med ren vegetarmat, og det har vært så moro! Å lage ukesmeny uten kjøtt var overraskende enkelt forrige søndag, og alt jeg har testet og kokkelert på kjøkkenet de siste syv dagene har bare smakt helt nydelig. Jeg var veldig spent på om jeg kom til å gå rundt sulten hele tiden, og at bønner og grønnsaker foreksempel ikke ville mette nok, men det har jeg ikke kjent på overhodet. Gøy altså! Ja, til mer vegetar-eksperimentering sier jeg bare. Som avslutning på uken lagde jeg meg en deilig suppe av gulrot, linser, kikerter og kokosmelk og den skal dere få oppskriften på i morgen <3

Ukens cravings… Klemmentiner og kakao. Finnes det noen som drikker kakao som meg? Jeg har i gjennomsnitt tre kopper om dagen og alle er toppet med en stor dæsj krem. NOM <3 Nei, jeg har enda ikke fått startet på prosjekt kaffe. Jeg vurderte en iskaffe i kantinen til morgenen i dag, men endte opp med en mye bedre sjokomelk.

Ukens sang… Jeg er skikkelig musikklei nå om dagen, men det er to sanger som jeg ikke har rukket å bli dritlei av riktig enda, og det er 1. Jennifer lopez – Feel the Light og 2. All Night – Youth 

Ukens beste dag… Ikke helgen ihvertfall! Haha, det er lenge siden jeg har hatt en så kjedelig helg, men det må kanskje noen sånne til i blant for at man i det hele tatt skal klare å sette pris på de mer.. innholdsrike? Nei, for første gang på veeeldig lenge har jeg faktisk vanskeligheter med å velge ut noen høydepunkt. Denne uken kan jeg derimot plukke i fleng allerede. Jeg har bestilt meg jentetur til Marokko for svarten!

Akkurat nå… Har jeg akkurat kommet inn døren fra en etterlengtet treningsøkt, og skal feire meg selv med et sent måltid taco. Gud så deilig å endelig få svettet litt igjen. Nå skal jeg bare sitte og kose meg med mandagens episode farmen, og så skal jeg ta kvelden, for i morgen har jeg skolefri og store planer om å ta meg ei litta morgenøkt før litt vippe-jålerier venter hos fine Cathrinemor. 

Ukens film… Forutenom den jeg tipset dere om i går så må jeg si 1. Hachiko (herregud som jeg gråt) og 2. Palmer i snøen. To nydelige filmer som jeg har fått anbefalt av dere lesere og som jeg ikke kan annet enn å anbefale videre igjen. Dere finner dem begge på Netflix!

Ukens latter… Jeg hadde utallige latterkramper fra nattens 180 minutters lange telefonsamtale med bestis. Den dama er helt hysterisk morsom og jeg tok meg i å ligge på baderomsgulvet (matforgiftet) og brøle av latter enkelte ganger. Bare et lite utdrag fra noe av det…

Andrea: Jeg driver oppussing av leiligheten Marthe! Reisebudsjettet mitt er ikke-eksisterende!
Meg: Åjoda, dette finner vi en løsning på! Et fem stjerners hotell blir ikke billigere! 
Andrea: Nei, du har rett.. Jeg lager meg en eskortemail nå.
…..
Andrea: Hvordan klinger navnet “Edel” i dine ører?
Meg: Hahaha, HÆ?
Andrea: Føler du det gir deg gode eller dårlige assosiasjoner?
Meg: Okei, stopp!! Jeg skal prøve å ordne oss et blogghotell!

Åh, jeg har på følelsen at jeg kommer til å brekke meg av latter på denne ferien.
Andrea og jeg har bare reist innenlands sammen før, så dette blir så GØY!

25 kommentarer
    1. HAHAHAAH litt for vittig samtale mellom deg og Andrea, eg holdt på å vekke hundejentene HAHAHAHAH 😀
      kose deg historien om den hunden har eg lest og hørt om for lenge siden, men aldri sett filmen -nå er det bingetimen så altfor altfor sent 😀
      nattinatt <3

    2. Madelen: Er den like god på smak? Jeg har sett den på butikken nemlig, men ikke turt å teste enda 😀 Tenkte kanskje den ville smake litt kunstig uten sukker, men er den god så går jeg for den neste gang! <3

    3. Jeg er vegetarianer selv, og digget virkelig at du har testet ut en vegetaruke! Har slitt litt med dårlig matinspo i det siste, men oppskriftene du la ut frista virkelig å prøve ut. Håper du tar deg en vegetaruke til snart, eller i alle fall fortsetter å dele vegetaroppskrifter! I dag skal jeg prøve meg på pestosnurrene du lagde.. 🙂

    4. Hvordan lager du kakaoen din? Og kremen? 🙂
      Synes også det er godt med krem men kan jo ikke piske krem for bare en kopp…
      Kaffe er usj, kakao er myyye bedre!

    5. Jeg lurer sånn på hvor du har kjøpt denne trestamme tallerkenen? Veldig fin!
      PS – du har ikke vurdert å lage ei litta kokebok du da? 🙂
      Isabelle Tollefsen

    6. Har også vært litt musikklei, men oppdaga nettopp Alida på Spotify! Anbefales 🙂 Skikkelig feel good 🙂 anbefaler spesielt den hun er feat på JCY med!

    7. Hei. Må bare si at bloggen din er så bra!!😊Hvordan går det me datingen? Hat du noen i kikkerten😊?

    8. Isabelle Tollefsen: Morsomt at du sier det! Jeg satte faktisk og funderte litt på dette forrige uke, men måtte konkludere at dette ikke er tiden. Jeg har så mye på agendaen allerede at det får vente isåfall 😀 Men det ville vært superstas en dag! Tretallerkenen er fra Kremmerhuset 🙂

    9. Sofie: Takk så hyggelig! 🙂 Hehe. Datingdetaljer deles ikke med de aller aller nærmeste engang, så der er jeg hemmelighetsfull 😀 Ihvertfall enn så lenge!

    10. Hei søte Marthe❤️ Jeg er ei jente på 17 år som synes sykepleieutdanningen du holder på med høres veldig interessant ut! Kunne du skrevet et eget innlegg om akkurat dette, hvor, hva dere driver med osv?☺️

    11. Hei igjen!
      Om du liker veldig søt kakao så er den nok ikke noe for deg, men her i familien drikker alle den. Særlig til søte bakverk og desserter er den perfekt, men jeg drikker den bare som ren kos. Jeg synes det er godt med noe som ikke har den sukrete sjokoladesmaken, men det er jo veldig smak og behag. Den blir jo ikke som ”ekte” kakao, men er et fint alternativ som sagt. Du bør teste og se hva du synes 😀

    12. Marokko høres såå spennende ut! Vurderer å reise dit i år jeg også! 🙂 Hvor i Marokko skal dere og hvilke hotell har dere sett på? 🙂

    13. Connie: Ja, det er en nydelig plass. Ihvertfall dit vi skal. Jeg har vært der en gang før på denne tiden og da var det ihvertfall helt supert. Vi reiser til Agadir, og skal bo i landsbyen Taghazout på et hotell som heter Munga Guesthouse 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg